Gå til innhold

Item ble duplikert ved item overføring, raportere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. :)

På søndag drepte vi Magtheridon og da droppa Aegis of the Vindicator.

Men når loot master skulle sjekke DKPen leste han på feil DKP liste og skjoldet gikk til feil person. I går kveld fikk vi ordna med GM tickets slik at vi fikk overført skjoldet til rett person, men når itemet ble overført skjedde det nok en feil fra GMens side, så nå sitter jeg og han som hadde itemet fra starten av med hver sitt skjold selvom det stod i mailen at hans sitt skjold hadde blitt slettet. Burde han få raportert dette og fått skjoldet

sitt slettet? Kan han(jeg?) bli straffet vist han ikke raporterer det? Det er jo trossalt en feil fra Blizzard sin side.

:hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis begge har bruk for skjoldet så hadde jeg ikke sagt noe. Hvis bare en av dere kan bruke skjoldet så hadde jeg sagt ifra for å være grei og for å være på den sikre siden. Taper jo ikke noe på det.

Skrevet

Jeg ville aldri ha rapportert en annen spiller for et item som Blizzard har dupa ved en feil. Det er ikke hans skyld.

Men dog, det kan sikkert være smart av han som har skjoldet å si fra til en GM.

Sikkert mange som kjenner til denne historien nå, og missunnelsen kan være stor.

Faren er vel til stede for at en som virkelig missliker det her rapporterer det.

Skrevet

Kunne ha bruke skjoldet etter at GM hadde vore på banen?

Vanlegvis ligger ikonet til tingen i sekken etter at den er blitt sletta. Ikonet forsvinner først etter ein litt lengre log out.

Skrevet

Ja, vi kunne begge bruke det uten problem og med "fungerende" stats etter slik som jeg forstod det.

Skal spør han om han fortsatt har det når han kommer online i dag. :)

Skrevet

Vel, hvis en random person rapporterer dette og viser til personene og sier at de har dupet [item] så kan godt kontoene bli stengt for undersøkelser. Slike "undersøkelser" tar flere uker, hvertfall hvis du rapporerer at du er blitt hacket, da kan du vente lenge før du får kontoen åpnet.

Skrevet

Den av dere som ikke skulle hatt itemet i utgangspunktet kan kanskje la itemet ligge i banken en stund, slik at dere kan hevde å ikke å ha lagt merke til at det ikke ble sletta, så er dere litt tryggere angående eventuell straff hvertfall.

Skrevet (endret)

Vanlig praksis er å be playeren selv om å slette itemet. Slik har det i alle fall vært i lang, lang, lang tid - jeg vet ikke sikkert hvordan det er nå. *Jeg* ville ikke tatt risikoen, og gjort det hederlig - det vil si, ikke benytte seg av et item en ikke fortjener hvem nå enn det er sin feil.

Når det er sagt: Langt tilbake i MC tidene droppa Perd og loot master bomma og ga den til en mage. GM ordna opp men magen gadd aldri å slette den, han bare jogga rundt og stabba rogues han duellerte med den for morro skyld - skjedde aldri noe med han, but then again, han var ikke på noen måte tjent ved itemet, så :p bare et flavor item for han.

Edit: Personlig ville jeg ha rapportert han sporenstreks for å være slem. (og rettferdig)

Endret av Carl M

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...