Gå til innhold

Canal Digital HD og Samsung M86


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

:ermm: Her var det mange som har hatt samme opplevelser som jeg har fått siste dager.

 

1. Bilde uten lyd uten når man endrer lydnivå: løst ved å kople som Component (3 video-stikk og 2 audiostikk). Funker bra, men bidrar til ytterligere spagetti på baksiden.

Sansung Norge tilbø å sende programoppdatering-CD for nedlasting via PC inntil de fant ut at skjermen var parallellimportert (Komplett.no), da var det stopp.

 

2. HD-dekoder som må trykkes på Av/PÅ-knappen manuelt: Canal Digital sier dette skal rettes ved senere (?) programoppretting via parabolen. Så her er det vel bare å vente/la den stå på hele tiden.

Lenke til kommentar

Problemet med å la den stå på her i huset, er at den blir varm hvis den blir stående på en HDkanal. Tuneren står i en hylle med en glassdør i front, og 10-12 cm fra hylla og til veggen bak. Annet som står i skapet er forsterker + xbox, men de er bare å skru av / på med fjernkontroll...

 

Så. Hvis de start/stop problemene ikke blir ordnet rimelig fort, da kan man vel begynne å klage på CD?

 

(Og ja, den blir såpass varmt at det er ubehagelig å ha hendene over den inne i hyllene)

Lenke til kommentar
HDMI.COM sier følgende:

 

Q. Are all of the new HDMI versions backward compatible with previous versions?

 

Yes, all HDMI versions are fully backward compatible with all previous versions.

 

Hvem skal man tro på?

 

Kan godt hende at det stemmer i teorien altså i flg. standarden, men at produsentene har ufullstendige implementasjoner av den i praksis. At dette får fatale konsekvenser ser vi jo nå et skrekkeksempel på.

Lenke til kommentar

Oppsummering så langt:

 

Flott bilde og størrelsen gjør at du faktisk ER der det skjer.

 

Men.....

1. HDMI-kabel overfører ikke lyd (PCM vs et-eller-annet) CD og Samsung skyller på hverandre, løst med component kopling (5 kabler)

2. HD dekodermå manuelt slåes av mellom hver gang man bruker den ...CD sier det kanskje blir oppdatert etterhvert

3. TekstTV slipper ikke gjennom dekoderen, kan studeres via dekoderens fjernkontroll, men funker ikke særlig elegant. Skal ikke virke i hht kundeservise.

TekstTV på TV om man tar "luftantenne" signalene,da funker det bra (så lenge).

 

Så det er noe blandet, er ikke vant til at det er så mye krøll med elektronikk.

Lenke til kommentar
:ermm: Her var det mange som har hatt samme opplevelser som jeg har fått siste dager.

 

1. Bilde uten lyd uten når man endrer lydnivå: løst ved å kople som Component (3 video-stikk og 2 audiostikk). Funker bra, men bidrar til ytterligere spagetti på baksiden.

Sansung Norge tilbø å sende programoppdatering-CD for nedlasting via PC inntil de fant ut at skjermen var parallellimportert (Komplett.no), da var det stopp.

 

2. HD-dekoder som må trykkes på Av/PÅ-knappen manuelt: Canal Digital sier dette skal rettes ved senere (?) programoppretting via parabolen. Så her er det vel bare å vente/la den stå på hele tiden.

 

Jeg har samme problem som deg med Samsung. Hvis noen har skaffet seg programoppdattering-CD for nedlasting

via PC, og kunne sendt meg filen hadde de vært helt konge ....

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei, jeg har også samme problem

Canal Digital HD-dekoder og Samsung M86 40"

Ingen lyd på noen av kanalene bortsett fra når jeg stiller lyden opp eller ned. Mange kanaler vises i 4:3 format.

 

:hmm:

 

Ingen som har en 100% løsning på dette bortsett fra å bruke component? Jeg har nemlig tenkt å bruke component fra DVD-spilleren min, og det er jo bare én inngang. Optisk lyd til forsterker er ikke noe godt alternativ ihvertfall, mange komponenter som må slås på, mange fjernkontroller, og høyt strømforbruk bare for å zappe litt på TV..

Lenke til kommentar
Hei, jeg har også samme problem

Canal Digital HD-dekoder og Samsung M86 40"

Ingen lyd på noen av kanalene bortsett fra når jeg stiller lyden opp eller ned. Mange kanaler vises i 4:3 format.

 

:hmm:

 

Ingen som har en 100% løsning på dette bortsett fra å bruke component? Jeg har nemlig tenkt å bruke component fra DVD-spilleren min, og det er jo bare én inngang. Optisk lyd til forsterker er ikke noe godt alternativ ihvertfall, mange komponenter som må slås på, mange fjernkontroller, og høyt strømforbruk bare for å zappe litt på TV..

 

 

Samsung - løsning på problemet med manglende lyd på HD

 

Gjelder Samsung HD skjermer av serie M8, F8 og F9

 

Samsung har kommet med en løsning på problemet med manglende lyd på disse HD skjermene

 

Kunden skal få hjelp med å løse dette ved å ringe Samsung på nummer 815 56 480

 

Ref:

Samsung Electronics Nordic AB, Norway

Ole-Bjørn Wiborg,

Technical Account Manager Norway

 

"Vi beklager dersom noen av våre agenter har kommet i skade for å gi en feilaktig tilbakemelding til noen av våre felles kunder.

Alle våre servicepartnere (Elesco og Infocare) er oppdatert og klare til å ta disse oppdrag etter hvert som de skulle komme inn."

Lenke til kommentar

Etter det jeg ser er det CD som dummer seg ut her, HDMI-standardene er 100% sikkert bakoverkompitabelt med hverandre. Trådstarter sier det fungerer fint på HD-kanalene men ikke de andre, det er jo nok i seg selv å eliminere problemet med HDMI-standardene.

 

En annen ting er vel at hvis HDMI 1.3 ikke skulle gå overens med de andre standardene så hadde vel de fleste Plastation 3 eier fått problem siden PS 3 har HDMI 1.3.

 

Hadde selv problemer når jeg byttet fra scart til HDMI, bildet ble grønt og zoomet seg inn slik at kun øverste venstre del av bildet vistes. Dette ordnet seg med innstillingene på tuneren, for de som lurer har jeg bredbåndsTV fra NTE.

 

Edit: Siden det fungerer på HD kanalene er det kanskje TV-en som har noe skaleringsproblemer som kan ordnes i menyene. Se godt i manualene til både TV og tuner får å se om du finner en løsning...

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Canal Digital sin nye parbol HD-dekoder støtter ikke HDMI 1.3 som de nye TV'ene til Samsung har.

 

HD-kanalene blir fine på min nye Samsung M86 40", men det går ikke lyd over HDMI. Det er også en masse andre småproblemer (de fleste kanaler i 4:3, grønt bilde med HDMI når du bytter fra DVD til CD med HDMI osv, osv). Dette er tydeligvis ikke bakoverkompatibelt. Alt blir OK med SCART, men da har jeg jo ikke HD. CD skylder på at Samsung bruker en uferdig standard, men sannheten er vel at det er utrolig dårlig av CD å komme med en HD-tuner som ikke støtter HDMI 1.3.

 

Fordømt irriterende!

 

CD sier det skal hjelpe med en HDMI-svitsj, men jeg gidder ikke bruke 1.700,- på noe som kanskje virker.

 

Andre som har opplevd det samme?

 

Jeg har opplevd det samme og har løst problemet med å sende TV'en inn til Infocare. De foretar en softwareoppgradering av TV'en. Problemet med "grønt bilde forsvinner" og "lydproblemene" forsvinner. Du får til og med norsk meny, hvis du ikke hadde det fra før (I tilfelle TV'en er parallellimportert). En budbil sjåfør kommer og henter TV'en. Du må opplyse om du har originalemballasje eller ikke. Hvis ikke, tar de med emballasje til TV'en. Budbilen kommer tilbake om ca. 1 uke med TV'en fullt oppgradert. Garantien på TV'en dekker dette. Koster deg ingenting. Forhandler betaler for oppgradering (I mitt tilfelle MPX), selv om TV'en er parallellimportert fra Øst Europa. Dette er tilfelle hvis TV'en er kjøpt hos MPX, Komplett, Elprice m.m. Hvis TV'en er en såkalt nordisk utgave er

det bare å ta kontakt med Samsung. Tror det er Infocare som gjør jobben for de også.

 

Jeg er i allefall kjempefornøyd med oppgraderingen. Nå fungerer TV'en som den skal.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg har opplevd det samme og har løst problemet med å sende TV'en inn til Infocare. De foretar en softwareoppgradering av TV'en. Problemet med "grønt bilde forsvinner" og "lydproblemene" forsvinner. Du får til og med norsk meny, hvis du ikke hadde det fra før (I tilfelle TV'en er parallellimportert). En budbil sjåfør kommer og henter TV'en. Du må opplyse om du har originalemballasje eller ikke. Hvis ikke, tar de med emballasje til TV'en. Budbilen kommer tilbake om ca. 1 uke med TV'en fullt oppgradert. Garantien på TV'en dekker dette. Koster deg ingenting. Forhandler betaler for oppgradering (I mitt tilfelle MPX), selv om TV'en er parallellimportert fra Øst Europa. Dette er tilfelle hvis TV'en er kjøpt hos MPX, Komplett, Elprice m.m. Hvis TV'en er en såkalt nordisk utgave er

det bare å ta kontakt med Samsung. Tror det er Infocare som gjør jobben for de også.

 

Jeg er i allefall kjempefornøyd med oppgraderingen. Nå fungerer TV'en som den skal.

I følge Samsung support nedgraderer "oppgraderingen" HDMI til en eldre versjon enn 1.3... Det er etter min mening ikke helt bra, da jeg tross alt kjøpte en TV med HDMI 1.3 for å få noe som er litt "future-proof". Det er en del viktige elementer som er introdusert i 1.3, blant annet bedre fargedybde, mye større tilgjengelig båndbredde for lyd, automatisk lip-sync etc. DTS-HD kan jo også være interessant. PS3 skal støtte alt dette i følge

 

Når det i tillegg har gått over fire måneder fra jeg kjøpte TV'en til Samsung innrømmer problemet, så er det ikke mindre enn meget plagsomt. Det viste seg også at Samsung ikke vil hjelpe meg, da TV'en er parallellimportert. Det ble jeg forsikret om at den IKKE var når jeg kjøpte den (i butikk for å unngå akkurat denne typen problemer), så jeg må si meg rimelig misfornøyd nå ja..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Canal Digital sin nye parbol HD-dekoder støtter ikke HDMI 1.3 som de nye TV'ene til Samsung har.

 

HD-kanalene blir fine på min nye Samsung M86 40", men det går ikke lyd over HDMI. Det er også en masse andre småproblemer (de fleste kanaler i 4:3, grønt bilde med HDMI når du bytter fra DVD til CD med HDMI osv, osv). Dette er tydeligvis ikke bakoverkompatibelt. Alt blir OK med SCART, men da har jeg jo ikke HD. CD skylder på at Samsung bruker en uferdig standard, men sannheten er vel at det er utrolig dårlig av CD å komme med en HD-tuner som ikke støtter HDMI 1.3.

 

Fordømt irriterende!

 

CD sier det skal hjelpe med en HDMI-svitsj, men jeg gidder ikke bruke 1.700,- på noe som kanskje virker.

 

Andre som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...