Gå til innhold

Noen som bruker oppladbare batterier i sin mus???


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en myte at oppladbare batterier varer kortere enn vanlige. Grunnen til at dette har oppstått er at billige oppladbare ofte bare er 600mAh, mens engangs batterier har større kapasitet. Trikset er å kjøpe større oppladbare, feks 1700mAh Ni-Ca batterier, eller enda bedre, 2Ah NiMH batterier. Disse har vesentlig lengre levetid enn engangs.

 

At oppladbare er på 1,2V mot 1,5V har bare med hvordan batteriene er oppbygd og påvirker ikke levetiden. 1,2V er den "riktige" spenningen.

Engangsbatterier starter på 1,5V og synker gradvis. Oppladbare opprettholder 1,2V gjennom hele sin levetid og synker raskt helt mot slutten.

Lenke til kommentar
blæh...trådløs...:p

 

Kanskje om 3 år <stygg smilis>

 

ikke for å klage, men kan du prøve å tenke litt åver det du skriver før du poster det? og ikke bare poste udugelig søppel? (sier ikke at _alt_ du poster er dritt, men MYE av det jeg har sett har vært det..)

 

og max størrelse på avatar er 50*50... ;) [hint]forminske[/hint]

 

tilbake til tråden (eller er denne trådløs? :) )...

for min del benytter jeg meg av mus med tråd, men om jeg hadde hatt PC'n under pulten slik som mange har det, hadde jeg nok valkt meg en trådløs mus siden jeg ikke kan fordra at ledningen henger igjenn...

 

men som noen har nevnt er problemet med oppladbare batterier det at de bare er på 1,2V og ikke 1,5V som er standard, noen muser er ganske sære på dette omerådet, spesielt optiske siden disse krever sterkt nok lye for å fungere bra..

Lenke til kommentar

Engangsbatterier starter på 1,5V og synker gradvis. Oppladbare opprettholder 1,2V gjennom hele sin levetid og synker raskt helt mot slutten.

 

hmm, trodde det var motsatt jeg.. at oppladbare synker gradvis hele tiden mens vanlige holder en ganske stabil strøm hele tiden til den plutselig synker i full fart.. :roll:

 

 

MX 700 ligner mere på en barbermaskin spør du meg da men... :p murlig den ser bedre ut når den kommer ut fra laderen.. :)

Lenke til kommentar

Engangsbatterier starter på 1,5V og synker gradvis. Oppladbare opprettholder 1,2V gjennom hele sin levetid og synker raskt helt mot slutten.

 

hmm, trodde det var motsatt jeg.. at oppladbare synker gradvis hele tiden mens vanlige holder en ganske stabil strøm hele tiden til den plutselig synker i full fart.. :roll:

 

 

MX 700 ligner mere på en barbermaskin spør du meg da men... :p murlig den ser bedre ut når den kommer ut fra laderen.. :)

 

Du er da ikke gammal nok til å barbere deg, så du tar vel utgangspunktet i pappas barbermaskin ;)

 

Nei, fra spøk til alvor. Den ser stiilig ut både i laderen og i vanlig bruk. Men uansett så er det vel en smakssak. hadde jeg hatt en barbermaskin som var like stilig så skulle jeg vært veldig fornøyd :grin:

Lenke til kommentar
trådløst er ikke å anbefale mener nå jeg.

 

vel, da trenger du ikke det, jeg bruker den til så mangt, spesielt når jeg spiller gitar (bruker winamp, og pc'n er vel ca. 3-4m unna, trenger litt lang kabel da) og når jeg ser på film, kan pc'n stå der den står, og jeg tar bare med med tastaturet og musa :)

Lenke til kommentar

Engangsbatterier starter på 1,5V og synker gradvis. Oppladbare opprettholder 1,2V gjennom hele sin levetid og synker raskt helt mot slutten.

 

hmm, trodde det var motsatt jeg.. at oppladbare synker gradvis hele tiden mens vanlige holder en ganske stabil strøm hele tiden til den plutselig synker i full fart.. :roll:

 

 

MX 700 ligner mere på en barbermaskin spør du meg da men... :p murlig den ser bedre ut når den kommer ut fra laderen.. :)

 

Du har tydeligvis ikke lært hva mAh er du...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...