Gå til innhold

VIKTIG! Bestilling av modchip fra utlandet VIKTIG!


Anbefalte innlegg

Noen her som har erfaring med å bestille modchips fra utlandet. Har planer om å bestille en X-ecuter2 chip til xboxen. Ser at de har denne til en grei pris på www.ps2xmods.com.

Er det noen extra kostnader utover det du betaler for chipen og frakten til butikken, extra fraktkostnader, toll osv?

 

Er det forresten noen gode og billige butikker i norge som selger x-ecuter2 til xbox?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om norske butikker.... www.multimediamontering.no kan flashe boxen din med garanti for en 1000 lapp, men de selger ikke løse chipper...

 

hva er det, denne flashinga gjør da ? det samme som en mod chip sånn som x2 ?

 

gidder noen å forklare om denne flashinga litt nærmere.. ? får jeg spilt brent spill/backups ? sett sonefri dvd og sånt ?

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke 100% sikker, men jeg mener å tro at Flashing utgjør samme nytten som chipping. Du kan se sonefritt, spille backups, laste inn programmer på Xbox osv...

(Gå inn på www.multimediamontering.no og send en mail hvor du spør)

 

Før satte man inn en chip for å overstyre bios'en i Xbox. Med flashing, så oppgraderer man og låser opp biosen til en versjon som er mottakerlig for uoriginal programvare. Man flasher også bios'en til å ta alle soner innen dvd, en kan spille divx.player'e osv... (Sikkert kommet noen MP3 spillere også)

 

Det som skjer når en flasher Bios'en er at man lodder inn en chip midlertidig. Med denne chippen får man tilgang til Xbox sin originale chip, og flasher/oppgradere den. Når så originalchip'en er oppgrader og u-låst, tar man ut igjen det midlertidige loddede chip'en. Så er Xbox "åpen" og fri for diverse programmer, soner osv...

 

Igjen, jeg er ikke 100 % sikker, men jeg mener å ha hørt at det er dette som foregår.

Lenke til kommentar

BTW: For de i denne diskusjonen som sa man måtte velge mellom chip og xbox live, så er det tull.

 

Det er ikke værre enn å lodde på en on/off bryter på switchen som de fleste chiper har mulighet for! Da er det bare å switche mellom orginal bios og chip bios så mye man vil:)

Lenke til kommentar

For dere som lurer:

Det flotte med x2 er at den støtter flere bioser og disable.. En flashbar chip er mye bedre enn en av de gamle chippene uten bios, eller de med kun en bios som ikke er flashbare pga at man kan blant annet bytte hdd. Det er ganske stor forskjell på de forskjellige biosene. Og med disable switch kan man lett slå av og bruke orginal bios hvis man ønsker det.

 

Vet at dette ble litt rart å lese, men dere forstår sikkert poenget..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...