Gå til innhold

Info om forsikringer


sdf123

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg sett litt på å bytte forsikringsfirma, har i dag IF men har forhørt meg litt rundt og ser det er litt å tjene.

 

Det er kanskje flere av dere andre som er i startfasen og ikke sikker på dette med forsikringer, så da tenkte jeg det kanskje var lurt at vi samlet litt informasjon på en plass. Er selv ny på dette med forsikringer, så noe som er feil si ifra=)

 

Liv og helse:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

-Ulykkeforsikring: Er en forsikring som gir deg et engangsbeløp om du kommer ut for en skade, som feks å miste høyre armen.

-Uføreforsikring: Er en forsikring som skal erstatte lønna de som du hadde da du ble ufør(gjør at du ikke kan jobbe lengre). Den kan feks gi deg en sum på 10 000kr i mndn. Alle er sikret en sum uførepenger om man blir uføre, men den er max 250 000 i året etter hva jeg har skjønt, noe som ikke er altfor mye penger. Derfor kan det vær kjekt med en uføre forsikring når man er ung om noe skulle skje deg.

-Livsforsikring: Er en forsikring som dekker feks om partner din dør, da kan du få feks 500 000 utbetalt til å betale ned lån eller andre ting som kan bli vanskelig når du blir alene. Her tror jeg det er lurt å sette denne forsikringen på din partner, altså du kjøper ikke forsikringen til deg selv men til din partner og partneren din gjør det motsatte pga det vil bli betegnet som arv om forsikringen står på deg selv og partneren din overtar pengene på den måten.

 

Reise og fritid:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

-Reiseforsikring: Denne forsikringen dekker alt fra sykdom på reise til tyveri. Dette er forskjellig fra reiseforsikringene.

 

Bil, MC og båt:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

-Ansvarforsikring: Dekker kun ansvar, altså om noen blir skadet. Dekker også motparts bil. Men ikke noe på din egen bil. Så har du en bil til verdi av 20 000kr kan dette være en grei forsikring.

-Delkasko: Delkasko dekker bl.a. brann og tyveri, men ikke skader man er skyld i selv.

-Kasko: Denne dekker både din bil og motparts bil.

 

Hus, hytte og innbo:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

-Innboforsikring: Dekker alt fra stereoanlegget ditt til mat i fryseboksen om den skulle gå i stykker. Kommer også helt ann på de forskjellige type innboforsikringene.

-Husforsikring:

-Hytteforsikring:

 

Diverse:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

-Gjeldsforsikring: Skal dekke gjelden om noe skulle oppstå?

 

Er jo veldig mye forskjellige forsikringer, og jeg føler også at de forskjellige selskapene har forskjellige navn på forsikringene noe som gjør det enda mere uoversiktlig.

 

Men jeg tenkte jeg skulle prøve meg på en liten oversikt over de forskjellige type situasjonene man kan trenge forsikringer i, så her trenger jeg hjelp av dere.

 

Student - hjemmeboende:

Student - leier egen eller i kompleks:

Student - med egen leilighet:

 

Arbeidstaker(enslig) - leier leilighet: Innbo, reise, uføreforsikring og ulykkeforsikring.

Arbeidstaker med sammboer(student): Innbo, reiseforsikring, uføreforsikring, ulykkeforsikring og gjeldsf.

Arbeidstaker, begge i jobb: Reiseforsikring, uføreforsikring,,ulykkeforsikring og gjeldsf.

Arbeidstakere med unge:

 

Forsikringsselskaper:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Endret av everlong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...