Gå til innhold

Angrerett hos expert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trodde det var ti med en gang jeg så tråden din, men etter å ha tenkt meg litt om så har jeg hørt at det er 30 dagers angrerett, men dette kan jo avhenge av hvilken type vare du har kjøpt? Ikke vet jeg men jeg hadde gått for 30 dager....Kan jo alltids bare dra dit med kvitteringen og bytte den, og hvis de sier at angreretten har gått ut så må du nok kjøpe deg en annen mus...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg kjøpte en PSP hos ekspert som hadde døde pixler. Jeg ville benytte meg av angreretten men fikk ikke lov! Etter mye om og men fikk jeg en tilgodelapp. Makan til dritt butikk.

Lenke til kommentar

Det finnes ingen 10 dagers angrerett noe sted.

 

Det finnes 14 dagers angrerett, men den gjelder KUN på internettkjøp, telefonsalg, messesalg, dørsalg osv.

 

Dette er det som er lovbestemt, finnes ingen annen lovbestemt angrerett enn denne 14 dagers-regelen for internett osv.

 

MAO - du står uten lovbestemt angrerett.

 

MEN - Expert BONUS (ikke de vanlige expertbutikkene) har en 30 dagers returordning, med enkelte begrensninger. Om den gjelder datamus vet jeg dessverre ikke, men jeg tror den skal gjelde dette.

 

Denne 30 dagers returretten er en FRIVILLIG ordning, altså noe du ikke har krav på.

 

Andre med lignende frivillige ordninger er Siba og Elkjøp. Det er forskjellige ting som er fritatt fra slik returordning hos de ulike kjedene.

 

Men nok en gang, du har ikke krav på noe, men kan hende den frivillige ordningen dekker dette - om du handlet på expert bonus.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en PSP hos ekspert som hadde døde pixler. Jeg ville benytte meg av angreretten men fikk ikke lov! Etter mye om og men fikk jeg en tilgodelapp. Makan til dritt butikk.

9015710[/snapback]

Du har IKKE angrerett! Du fikk tilgodelapp fordi du hadde reklamasjonsrett pga defekt skjerm. Sony er 100% idiot når det gjelder det med døde piksler på lcd på psp, de har ikke et maksbeløp. Så expert måtte nok selge den med tap ja.

 

Men å prøve å returnere på angrerett når du har kjøpt den i butikk syntes jeg var morsomt gjort...finnes ikke en lov i norge som backer deg opp ang angrerett :).

Lenke til kommentar

Mange raske svar her :thumbup:

 

Men er det ingen som er helt sikre på hvor lang angrerett jeg har på den musa?

Den er i fra en vanlig expert butikk, ikke bonus desverre.

 

edit: Kjøpt for 2 dager siden

Endret av best90
Lenke til kommentar
Mange raske svar her :thumbup:

 

Men er det ingen som er helt sikre på hvor lang angrerett jeg har på den musa?

Den er i fra en vanlig expert butikk, ikke bonus desverre.

 

edit: Kjøpt for 2 dager siden

9016005[/snapback]

 

Som flere har sagt, man har ingen lovpålagt angrerett på produkter kjøpt over disk. Hvis produktet ikke er åpnet får man returnert det hos de aller fleste butikker dog.

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar
Mange raske svar her :thumbup:

 

Men er det ingen som er helt sikre på hvor lang angrerett jeg har på den musa?

Den er i fra en vanlig expert butikk, ikke bonus desverre.

 

edit: Kjøpt for 2 dager siden

9016005[/snapback]

 

Ehm, alle som har svart til å har vært sikre, bortsett fra de som ikke sier de er sikre, og det var 1 person. Men...Jeg kan sitere loven om du vil?

 

§ 1. Virkeområde

 

Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted.

 

Dette er fra angrerettloven, link:

 

http://www.lovdata.no/all/tl-20001221-105-001.html

 

Siden du har kjøpt den på expert, og ikke expert bonus har du null dager angrerett.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

JEg har jobbet i expert et par år, ikke nå lenger men, jobbet litt hos bonus på alnabru og expert på kløfta.

Så lenge den er uåpnet skal det ikke være et problem å levere den inn.

Du kan alltids ta en spansk en å si den ikke fungerer, jeg pleide som regel da å bare gi pengene tilbake :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...