Gå til innhold

Gaming Pc til ca 20k-25k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var hissig dyrt HK :scared: Men alt ser jo bra ut der :thumbup:

 

Husk at Intel senker prisene på prosessorer 22. juli.

9015351[/snapback]

 

Ja, hk er litt dyrt. Men man får vistnok som regel hva man betaler for ^^ Så det om prissenkingen, men lurer på hvor mye det er egentlig..

Lenke til kommentar
Ja, med opptil 50%, Q6600 vil koste litt over 2000.

 

Ekke mye å prike på, du har valgt fra øverste hylle, men hvorfor ikke 4 gb ram når du først skal ha det så bra?

 

Du har jo vista 64 bit, det krever endel ram

9015444[/snapback]

 

Prøver liksom å holde maskinen på ca 20k :p ikke det at det gikk så bra. Venter jeg til de setter ned prisen på cpu'en så vil jo det senke prisen så det ikke vil være så ille med 4 gb ram..

Lenke til kommentar

ocz, corsair og geil er alle bra merker

 

angående cpu kjøler, gå for en trhemaltake big typhoon, noctua eller zalman 9700 kjøler, den bue orben er mindre bra.

 

og den maskina vil bli ganske varm.

 

en ting til: coolermaster mystique? om du skal ha coolermaster så er det kun stacker som gjelder. ellers så gå for en godt ventilert lian li.

Lenke til kommentar
De du har i handlevognen er jo bra, kjøp en pakke til av de :yes:

 

Så kjøper du et litt billigere HK :thumbup:

 

Så venter du til 22 juli med å kjøpe CPU, da blir det ikke så mye over budsjettet ditt :whistle:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=324016 to av disse, da har du brukt under 2000 på ram, da får du fire 4 gb, og de har likemye MHz som de du valgte

9015590[/snapback]

 

Mye dårligere timing på de der, CAS3 på de jeg har valgt

Lenke til kommentar
ocz, corsair og geil er alle bra merker

 

angående cpu kjøler, gå for en trhemaltake big typhoon, noctua eller zalman 9700 kjøler, den bue orben er mindre bra.

 

og den maskina vil bli ganske varm.

 

en ting til: coolermaster mystique? om du skal ha coolermaster så er det kun stacker som gjelder. ellers så gå for en godt ventilert lian li.

9015585[/snapback]

 

Syns mystique'en så fin ut :) Men om du har konkrete forslag til andre kabinetter så må du gjerne linke til dem :)

 

Cpu kjøler er jeg helt blank på og helt åpen for forslag, kanskje sette inn en stor og stille vifte for å øke luft strømmen?

Lenke til kommentar
De du har i handlevognen er jo bra, kjøp en pakke til av de :yes:

 

Så kjøper du et litt billigere HK :thumbup:

 

Så venter du til 22 juli med å kjøpe CPU, da blir det ikke så mye over budsjettet ditt :whistle:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=324016 to av disse, da har du brukt under 2000 på ram, da får du fire 4 gb, og de har likemye MHz som de du valgte

9015590[/snapback]

 

Mye dårligere timing på de der, CAS3 på de jeg har valgt

9015653[/snapback]

 

So....

Lenke til kommentar
De du har i handlevognen er jo bra, kjøp en pakke til av de :yes:

 

Så kjøper du et litt billigere HK :thumbup:

 

Så venter du til 22 juli med å kjøpe CPU, da blir det ikke så mye over budsjettet ditt :whistle:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=324016 to av disse, da har du brukt under 2000 på ram, da får du fire 4 gb, og de har likemye MHz som de du valgte

9015590[/snapback]

 

Mye dårligere timing på de der, CAS3 på de jeg har valgt

9015653[/snapback]

 

So....

9015718[/snapback]

 

mindre er bedre?

Lenke til kommentar

de siste to åra så har jeg virkelig innsett fordelen av et kabinett som det er god plass i. derfor har jeg et CM stacker 830 kabinett. det koster en del, så alternativet er det eldre CM stacker 810 (tror jeg det het)

 

ellers så er lian li pc7scanbd V3 en kasse med god kjøling til prisen. det er litt trangt der, men jeg kan bekrefte at du får 8800gtx inni, da jeg har bygd en maskin med dette.

 

cpu kjøler er viktig, og jeg har lista 3 av de beste kjølerne på markedet. selv har jeg gode erfaringer med big typhoon fra Tt. den største noctuaen skal være enda bedre, og den nyeste fra zalman (9700 etellerannet) er også helt i toppklasse.

 

her er et par eksempler

 

zalman CNPS9700NT

big typhoon

 

CM stacker STCT01BL

lian li PC7BSCANDV3

 

geil 2gb

OCZ 2gb

 

 

edit: ser du er opphengt i CAS på rammen. det har ingenting å si utenom i superpi, og selv der er det microskopiske forskjeller fra CAS 3 til 4-5

 

så da må du spørre deg selv, vil du har 2gb ram til 2500,- eller 4gb ram til under 2k?

 

hadde det skillt 200kr så sku jeg argumentert for valget av CAS 3 brikker, men når du fåpr dobbelt så mye ram for under samme prisen, da er det høl i huet å kjøpe CAS 3 brikker

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
de siste to åra så har jeg virkelig innsett fordelen av et kabinett som det er god plass i. derfor har jeg et CM stacker 830 kabinett. det koster en del, så alternativet er det eldre CM stacker 810 (tror jeg det het)

 

ellers så er lian li pc7scanbd V3 en kasse med god kjøling til prisen. det er litt trangt der, men jeg kan bekrefte at du får 8800gtx inni, da jeg har bygd en maskin med dette.

 

cpu kjøler er viktig, og jeg har lista 3 av de beste kjølerne på markedet. selv har jeg gode erfaringer med big typhoon fra Tt. den største noctuaen skal være enda bedre, og den nyeste fra zalman (9700 etellerannet) er også helt i toppklasse.

 

her er et par eksempler

 

zalman CNPS9700NT

big typhoon

 

CM stacker STCT01BL

lian li PC7BSCANDV3

 

geil 2gb

OCZ 2gb

 

 

edit: ser du er opphengt i CAS på rammen. det har ingenting å si utenom i superpi, og selv der er det microskopiske forskjeller fra CAS 3 til 4-5

 

så da må du spørre deg selv, vil du har 2gb ram til 2500,- eller 4gb ram til under 2k?

 

hadde det skillt 200kr så sku jeg argumentert for valget av CAS 3 brikker, men når du fåpr dobbelt så mye ram for under samme prisen, da er det høl i huet å kjøpe CAS 3 brikker

9015777[/snapback]

 

Syns ikke helt at de kabinettene så så fine ut ^^ Vil gjerne ha et som ser bra ut i tillegg til å være det.

 

Den typhoonen ser grei ut, men hvor stille er den? Ikke så glad i flymotor at det gjør noe :p

 

Sjekka cas tester, trudde det var litt større forskjeller enn det.. ca 2% mellom 2 og 3, men kanskje det er litt mer mellom 3 og 5?

Lenke til kommentar

Ja, med ram får du gjøre som du vil, jeg mener hvertfall det er bedre å kjøpe 4 gb enn 2 gb som er 800 kroner dyrere.... og ikke noe særlig bedre..

 

Men syntes det kabinettet du valgt først var fint, du har min støtte der ;)

Selv om jeg ikke er noen kabinett ekspert

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Ja, med ram får du gjøre som du vil, jeg mener hvertfall det er bedre å kjøpe 4 gb enn 2 gb som er 800 kroner dyrere.... og ikke noe særlig bedre..

 

Men syntes det kabinettet du valgt først var fint, du har min støtte der ;)

Selv om jeg ikke er noen kabinett ekspert

9016011[/snapback]

 

Er nok mulig jeg går for 4gb litt billigere ram.

 

Er ikke kabinett expert jeg heller og har problemer med å bestemme meg, noe som er lite problem når jeg handler sånn som dette ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...