Gå til innhold

Test: Nokia E90 Communicator


Anbefalte innlegg

Nåja, hvis du tenker deg om, så kanskje du kommer til samme konklusjonen. Eller er du av den oppfatningen at det kun er Nokia som lager mobiltelefoner med specs ala' E90?

9069709[/snapback]

 

Denne type argumentasjon du her presenterer peker ikke i retning av det du prøver å underbygge. Det eneste du kan bruke for å understøtte ditt syn i saken er eksempler. Og der tror jeg at du vil komme til kort. (Må understreke at jeg ikke har analysert alt Amobil har skrevet her, men har lest mye uten å se den trenden du forsøker å tillegge dem.)

 

-KJ

9083539[/snapback]

Du nevner jo selv et eksempel. Og jeg snakker ikke om et fenomen som har oppstått i dag, men som har eksistert på amobil siden jeg startet å lese her. Prøv å les andre nettsteder så kanskje du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg leser det du skriver så bunner dette ut i misnøye med at Amobil ikke har skrevet "nok" om P990i?

 

Hvis det er dette som er problemet så synes jeg du overdriver noe. P990i var, som Amobil selv skrev i sin test, "too little too late". Jeg skjønner godt at det ikke ble skrevet mer om den enn det ble.

 

Jeg finner tre artikler om P990i her på Amobil, inkludert testen. Skal vi sammenligne med f.eks. HTC eller Nokia sine tilsvarende modeller så har TyTn fire artikler, hvorav to omhandler andre askpekter enn selve mobilen. E90 på sin side er omtalt i fem artikler, hvor tre handler om selve modellen.

 

Jeg vil ikke si at jeg synes dette er å favorisere E90 slik du påstår.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Slik jeg leser det du skriver så bunner dette ut i misnøye med at Amobil ikke har skrevet "nok" om P990i?

 

Hvis det er dette som er problemet så synes jeg du overdriver noe. P990i var, som Amobil selv skrev i sin test, "too little too late". Jeg skjønner godt at det ikke ble skrevet mer om den enn det ble.

 

Jeg finner tre artikler om P990i her på Amobil, inkludert testen. Skal vi sammenligne med f.eks. HTC eller Nokia sine tilsvarende modeller så har TyTn fire artikler, hvorav to omhandler andre askpekter enn selve mobilen. E90 på sin side er omtalt i fem artikler, hvor tre handler om selve modellen.

 

Jeg vil ikke si at jeg synes dette er å favorisere E90 slik du påstår.

 

-KJ

9086670[/snapback]

 

Nå var vel P990i kunn brukt som et eksempel, det skjønte du vel? Dessuten er det ikke utført en fullverdig test av P990i her på amobil. Kun en minitest av en person som indirekte innrømmer at han ikke har peiling på UIQ. Telefonen fikk forøvrig toppkarakterer andre plasser da den ble lansert.

Du kan heller ramse opp andre smarttelefoner i denne sjangeren som amobil har utført en fullverdig test av, slik at du motbeviser det jeg skriver. Og da tenker jeg ikke på HTC vs Palm vs P990i, da den langt fra er en fullverdig test av noen av disse mobilene.

Lykke til, det trenger du.

Lenke til kommentar
Nå var vel P990i kunn brukt som et eksempel, det skjønte du vel?  Dessuten er det ikke utført en fullverdig test av P990i her på amobil. Kun en minitest av en person som indirekte innrømmer at han ikke har peiling på UIQ. Telefonen fikk forøvrig toppkarakterer andre plasser da den ble lansert.

Du kan heller ramse opp andre smarttelefoner i denne sjangeren som amobil har utført en fullverdig test av, slik at du motbeviser det jeg skriver. Og da tenker jeg ikke på HTC vs Palm vs P990i, da den langt fra er en fullverdig test av noen av disse mobilene.

Lykke til, det trenger du.

9090835[/snapback]

 

Nei, det skjønte jeg faktisk ikke, fordi du uttrykker ikke akkurat i klartekst hva du mener. Du troller i vei fra det ene til det andre og virker direkte nedlatende i din holdning både til brukere og nettsted.

 

Når det gjelder P990i så fikk den slett ikke så gode karakterer i de testene jeg leste da den kom. De fleste var enige om at telefonen var så forsinket at det var gammelt nytt allerede ved lansering.

 

I stedet for å konstant spille ballen tilbake kunne du for eksempel prøve å fortelle hvilke telefoner du mener Amobil har unlatt å teste, slik at vi forstår litt mer av hva du oier sånn over? Så vidt jeg kan skjønne så kan det ikke være mange de har gått glipp av...

 

-KJ

Lenke til kommentar

Jevel: istedet for å beskylde meg for både det ene og det andre, for deretter å opptrå slik du prøver å beskrive meg, kunne du heller prøve å være litt konstruktiv i denne tråden. Jeg har bedt deg nevne andre smart-telefoner i denne sjangeren som amobil har utført en utfyllende test av. Det er du tydeligvis ikke i stand til.

Lenke til kommentar
I stedet for å konstant spille ballen tilbake kunne du for eksempel prøve å fortelle hvilke telefoner du mener Amobil har unlatt å teste, slik at vi forstår litt mer av hva du oier sånn over? Så vidt jeg kan skjønne så kan det ikke være mange de har gått glipp av...

 

-KJ

9093844[/snapback]

 

Jeg vet ikke om du så denne?

 

Amobil har testet det meste av telefoner som har kommet, men jeg aner ikke hvilke du anser for å være "i denne sjangeren" som du uttrykker det.

 

Slik jeg ser det så er det bare en telefon som virkelig kan være en konkurrent til E90, og det er HTC X7500.

 

Når det gjelder resten av innlegget så foreslår jeg at vi diskuterer sak heretter. Ingen er tjent med å diskutere person.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Hallo dere

 

 

Get back on topic!

9095784[/snapback]

 

Jepp. Back on track ;)

 

Ser at Dingz.no på langt nær er like begeistret for E90 som amobil er. Og heldigvis er de ærlige nok til å skrive at telefonen er rett og slett stygg i lukket tilstand, noe som slo meg første gang jeg så den.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk for linken. Fin review av begge enhetene. Som du sier så scorer de ikke 100 %, men la oss se på tallene:

 

Nokia E90:

 

Formfaktor 9

Skjerm 8

Tastatur 6

Kapasitet 9

PIM/Outlook 8

Internett 8

Navigasjon 7

Office 7

Kamera 9

Telefon 10

 

Total: 81

 

HTC Advantage X7500

 

Formfaktor 8

Skjerm 8

Tastatur 6

Kapasitet 10

PIM/Outlook 9

Internett 8

Navigasjon 7

Office 7

Kamera 8

Telefon 6

 

Total: 77

 

Jeg vil påstå at det er rimelig bra scores når maks er 100 poeng. Det eneste som virkelig blir påpekt som svakheter er keyboardene på dem, samt at HTC sin ikke kan brukes som telefon uten eksternt headset.

 

-KJ

Lenke til kommentar

På cnet asia fikk e90 8.4 av 10 mens x7500 fikk 7.5, dog kommer den i kategorien håndholdt og ikke mobil hos cnet asia.

 

Jeg må også nevne at N800 fikk 7.7, altså hakket bedre enn x7500, og det uten så mye som en ussel gsm radio :D så se opp for N800, den bare brer om seg sakte men sikkert og blir kontinuerlig bedre og bedre, og kan taes med overalt. Helt super sak.

 

P1i fikk forøvrig 8.0 av 10. dvs at på cnet asia fikk både e90 og P1i 5 i terningkast. Her på amobil fikk som kjent e90 6 og P1i fikk 4.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hvordan er exchange støtten?

9028511[/snapback]

 

Heisann

Ser ikke ut som noen har svart deg;

Regner med den er lik som på alle E-serien (og av og til på n-serien), dvs vha programvaren til Nokia som heter "Mail for Exchange". (ActiveSync programvare som lar deg synce kontakter, kalender og e-post mot exchange-servere)

 

Det som plager meg med denne er at den kun syncer "inbox'en", og ikke undermapper. I alle fall siste versjonen jeg har testet; 1.5.0.

9080582[/snapback]

 

Bruker E90`en med mail for exchange. Det er utrolig irriterende at den ikke støtter synking av undermapper. Den synker heller ikke oppgaver, eller gjøremål som Nokia kaller det.

 

En annen irriterende ting er når det gjelder kontakter. Har tidligere brukt TyTN, hvor jeg la inn bedriftskunder med navn på person og navn på bedriftene. På windows mobile kan man bestemme at anrop skal vises med bedriftsnavn med navn på person i parantes. Dette støtter ikke E90, noe som er veldig irriterende da jeg ikke kan alle navnene på mine kontakter utenat, men hadde firmaet stått først og navn på person i firmaet i parantes hadde det vært problemfritt.

 

Hvis noen vet om noen måte og forandre dette på så tas det i mot med takk :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...