Gå til innhold

Test: Nokia E90 Communicator


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Elkjop.no sier denne kommer inn 17. juli.

 

Kan undersøke i morgen om Elkjøp har noe form for avtale om at de skal prioriteres, eller om den kommer til alle butikker generellt rundt den datoen.

 

Og angående testen:

Hyggelig lesning og en god test. Bra at de ikke har gått i fellen og spart på kostnadene på denne. Fint at ytelse og kvalitet står i stil med spesifikasjonslisten..! Er en del skrivefeil og ting i testen som er nevnt flere ganger på samme side forresten..

 

6! :)

9018417[/snapback]

 

Skjønner jo at du er i himmelen etter at en Nokia har fått en 6-er her på amobil ;) Hva mener du med at det er bra de ikke har gått i fellen og spart på kostnadene? Er det bra at telefonen koster det samme som en bærbar pc med 100 ganger bedre specs? Størrelsen begynner jo å nærme seg en laptop. Personlig synes jeg denne er for stor, og at den mangler noe vesentlig for å være en ekte smart-telefon.

Lenke til kommentar
Og det vesentlige er?

 

-KJ (nysgjerrig...)

9058878[/snapback]

Det er ingen SE-logo på den :(

 

Hva mener du med at det er bra de ikke har gått i fellen og spart på kostnadene?

Tidligere kommunikatorer har ikke imponert meg så utrolig. 9500 var selvfølgelig teknologisk bra, men manglet prosessorkraft til å takle skjermoppløsning og wlan.

 

9300i hadde samme problemer, og ingen av dem var særlig pent designet eller hadde god kvalitetsfølelse.

 

På E90 er tydeligvis ikke hastighet eller minne noe problem, kvalitetsfølelsen er bra, tastene byr ikke på særlig irritasjon, "yttermobilen" er blitt fullverdig smarttelefon, og stort sett det meste som har vært minus på de tidligere kommunikatorene er fjernet, samtidig som den selvfølgelig har masse teknologi å by på.

 

Det var det jeg mente med å ikke spare på kostnadene.

 

Og nei, denne er ikke like stor, tung eller lignende som en bærbar. Men like dyr, det er det ingen tvil om. Tror ikke det er stort problem for målgruppen :)

Lenke til kommentar
Og det vesentlige er?

 

-KJ (nysgjerrig...)

9058878[/snapback]

 

Gjett en gang!

9061638[/snapback]

 

Vannkoker?

 

Nei, seriøst? Hva mangler for at den telefonen kan kalles en smarttelefon?

 

-KJ

9063089[/snapback]

 

Nå var det litt satt på spissen av meg da :) , men den mangler noe vesentlig etter min mening. Hva er det iPhone, LG Prada, HTC Touch, SE p1, pluss mange andre, har som ikke denne har? Vannkoker? Neppe.

Lenke til kommentar
Og det vesentlige er?

 

-KJ (nysgjerrig...)

9058878[/snapback]

Det er ingen SE-logo på den :(

 

Hva mener du med at det er bra de ikke har gått i fellen og spart på kostnadene?

Tidligere kommunikatorer har ikke imponert meg så utrolig. 9500 var selvfølgelig teknologisk bra, men manglet prosessorkraft til å takle skjermoppløsning og wlan.

 

9300i hadde samme problemer, og ingen av dem var særlig pent designet eller hadde god kvalitetsfølelse.

 

På E90 er tydeligvis ikke hastighet eller minne noe problem, kvalitetsfølelsen er bra, tastene byr ikke på særlig irritasjon, "yttermobilen" er blitt fullverdig smarttelefon, og stort sett det meste som har vært minus på de tidligere kommunikatorene er fjernet, samtidig som den selvfølgelig har masse teknologi å by på.

 

Det var det jeg mente med å ikke spare på kostnadene.

 

Og nei, denne er ikke like stor, tung eller lignende som en bærbar. Men like dyr, det er det ingen tvil om. Tror ikke det er stort problem for målgruppen :)

9061700[/snapback]

 

SE logoen savnet jeg ikke på denne. :)

Prisen vil alltid være et problem på såpass dyre produkter. Og selvfølgelig er den ikke like stor og tung som en bærbarpc, men min oppfatning er at den er litt for stor. Jeg kommer til å sjekke ut denne, og du skal ikke se bort ifra at nettopp denne blir min neste dingz. Hadde den hatt en touchscreen, hadde jeg seriøst vurdert den. Har den touchpad?

Lenke til kommentar
Prisen vil alltid være et problem på såpass dyre produkter.

Ja, dyre mobiler koster ofte mye.

 

Har den touchpad?

Nei, hva skal man med det?

9063611[/snapback]

Hadde vært greit når man surfet rundt på nettet med denne. Og vært en grei erstatter for manglende touch-screen.

Lenke til kommentar
Nå var det litt satt på spissen av meg da :) , men den mangler noe vesentlig etter min mening. Hva er det iPhone, LG Prada, HTC Touch, SE p1, pluss mange andre, har som ikke denne har? Vannkoker? Neppe.

9063215[/snapback]

 

Du tenker på touchscreen, skjønner jeg. Du vet at forskjellen på PocketPC og Smartphone i MS sin verden er at smartphones ikke har touchscreen?

 

-KJ

Lenke til kommentar
Nå var det litt satt på spissen av meg da :) , men den mangler noe vesentlig etter min mening. Hva er det iPhone, LG Prada, HTC Touch, SE p1, pluss mange andre, har som ikke denne har? Vannkoker? Neppe.

9063215[/snapback]

 

Du tenker på touchscreen, skjønner jeg. Du vet at forskjellen på PocketPC og Smartphone i MS sin verden er at smartphones ikke har touchscreen?

 

-KJ

9064404[/snapback]

 

Nå lever hverken jeg eller Nokia i MS sin verden, heldigvis, så den definisjonen er vel likegyldig for oss?

Nå er det jo litt rart at amobil kun velger å skrive om Nokia når de kommer med et slikt produkt, men overgår i stillhet når andre produsenter leverer så og si identiske produkter. Det er vel dette som er betenkelig med hele amobilkonseptet. Men det er vel pengene som styrer her som andre medier som prøver å utføre tester av elektronikk. Er vel ikke lenge siden en kjent journalist trakk seg fra et tilsynelatende seriøst tidsskrift, nettopp fordi han ble bedt om å behandle tunge annonsører med en "snill penn".

Lenke til kommentar
Nå synes jeg du går vel langt i dine insinuasjoner her.

 

Kan du underbygge dette?

 

-KJ

9069023[/snapback]

 

Nåja, hvis du tenker deg om, så kanskje du kommer til samme konklusjonen. Eller er du av den oppfatningen at det kun er Nokia som lager mobiltelefoner med specs ala' E90?

Lenke til kommentar
hvordan er exchange støtten?

9028511[/snapback]

 

Heisann

Ser ikke ut som noen har svart deg;

Regner med den er lik som på alle E-serien (og av og til på n-serien), dvs vha programvaren til Nokia som heter "Mail for Exchange". (ActiveSync programvare som lar deg synce kontakter, kalender og e-post mot exchange-servere)

 

Det som plager meg med denne er at den kun syncer "inbox'en", og ikke undermapper. I alle fall siste versjonen jeg har testet; 1.5.0.

Lenke til kommentar
Hadde vært greit når man surfet rundt på nettet med denne. Og vært en grei erstatter for manglende touch-screen.

9063685[/snapback]

Hva skal man med touchscreen på denne? Tekstinput er det ingen tvil om at går kjappest med QWERTY-tastatur, og å bla rundt i menyer og lignende er absolutt like enkelt med en god direksjonsknapp, softknapper og et godt menysystem.

 

Eller er du av den oppfatningen at det kun er Nokia som lager mobiltelefoner med specs ala' E90?

HTC har vel noen ålreite konkurrenter, men av de mobilprodusentene som er store på verdensmarkedet er det vel kun Nokia som har en slik serie.

 

Nå er det jo litt rart at amobil kun velger å skrive om Nokia når de kommer med et slikt produkt, men overgår i stillhet når andre produsenter leverer så og si identiske produkter. Det er vel dette som er betenkelig med hele amobilkonseptet. Men det er vel pengene som styrer her som andre medier som prøver å utføre tester av elektronikk. Er vel ikke lenge siden en kjent journalist trakk seg fra et tilsynelatende seriøst tidsskrift, nettopp fordi han ble bedt om å behandle tunge annonsører med en "snill penn".

Så vidt jeg vet har vel Amobil skrevet om P1i, P990i, HTC Advantage +++. Amobil har heller ingen annonser for noen av mobilprodusentene så vidt jeg har sett. Det er mer betenkelig at lesere kommer med slike konspirasjonsteorier enkelt og greit fordi merket man ikke favoriserer får en god og fortjent karakter.

 

Prøv heller å komme med noen ålreite argumenter i stedet for å ty til barnslig tull som at Amobil ikke tør skrive negativt om Nokia eller lignende...

Lenke til kommentar
Nåja, hvis du tenker deg om, så kanskje du kommer til samme konklusjonen. Eller er du av den oppfatningen at det kun er Nokia som lager mobiltelefoner med specs ala' E90?

9069709[/snapback]

 

Denne type argumentasjon du her presenterer peker ikke i retning av det du prøver å underbygge. Det eneste du kan bruke for å understøtte ditt syn i saken er eksempler. Og der tror jeg at du vil komme til kort. (Må understreke at jeg ikke har analysert alt Amobil har skrevet her, men har lest mye uten å se den trenden du forsøker å tillegge dem.)

 

Når det kommer til punkt to så er det vel kun HTC som kan måle seg i funksjonalitet, og da kun med sin toppmodell X7500 som punkt for punkt er vesentlig underlegen Nokia sin løsning. (Se her for direkte sammenligning.)

 

Med mindre jeg har gått glipp av noe i det siste så er det ingen andre som har noe på markedet i dag som tar opp konkurransen.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Hva skal man med touchscreen på denne? Tekstinput er det ingen tvil om at går kjappest med QWERTY-tastatur, og å bla rundt i menyer og lignende er absolutt like enkelt med en god direksjonsknapp, softknapper og et godt menysystem.

 

Så vidt jeg vet har vel Amobil skrevet om P1i, P990i, HTC Advantage +++. Amobil har heller ingen annonser for noen av mobilprodusentene så vidt jeg har sett. Det er mer betenkelig at lesere kommer med slike konspirasjonsteorier enkelt og greit fordi merket man ikke favoriserer får en god og fortjent karakter.

 

9082802[/snapback]

 

Først og fremst kan du vise meg en test av tilsvarende telefoner. Og ikke kom med den patetiske ensiderstesten av P990i, Treo og HTC TyTN der den som utførte testen helt klart gav uttrykk for at han ikke hadde satt seg inn i menysystemet til UIQ en gang. Da jeg etterlyste test av blant annet P990i fikk jeg til svar at dette var produkter amobil ikke fokuserte på, og de ville komme med en mindre test av den senere, men ikke noen fullverdig test. Da E90, som jeg overhode ikke har annet enn positivt inntrykk av, minus muligens størrelsen, ble presentert, skrev amobil utfyllende om den, og påpekte at de ville komme med en utfyllende test så snart som overhode mulig. Dette var kort tid etter at jeg hadde etterspurt en skikkelig test av P990i, som forøvrig fikk toppkarakterer, og skryt andre plasser den ble testet. Likeså TyTN.

 

Og jeg favoriserer ikke noe merke, har eller har hatt telefoner fra alle de store produsentene, jeg prøver kun å skape litt balanse her på forumet, da det dessverre er moderatorer som raser rundt i trådene og sprer propaganda for et bestemt mobilmerke.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...