Gå til innhold

Installering av nytt skjermkort - vanskelig?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har tenkt å oppgradere pc'en min med et nytt skjermkort. Siden pc'en har en god processor og nok av RAM, så er et nytt skjermkort det eneste jeg trenger for å gjøre pc'en om til en skikkelig gaming pc. Nå har jeg Ge-Force 7800GTX, men siden dette skjermkortet ikke støtter DirectX 10 eller OpenGL 2.0 så har jeg altså bestemt meg for å bestille et nytt skjermkort.

 

Hovedsaklig er jeg nokså nybegynner på å installere nye deler på en pc. Så spørsmålet mitt er; er det vanskelig å fjerne et nåværende skjermkort og installere et nytt når man er nybegynner på dette? Og finnes det noen guide på hvordan man gjør dette?

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I verste fall er det en strømkabel i skjermkortet som må kobles fra og settes i det nye. Ingenting annet å tenke på.

9012255[/snapback]

Om PSU er sterk nok for det nye kortet, må jo også taes i betraktning.

 

Det er ikke vanskelig og ''innstallere'' nytt skjermkort nei.

Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe pc deler, men har allerede skjermkort 8800GTX 768mb.  :thumbup:

 

Er det bare å skru det fast å sette inn en strømkabel....?

Trodde kanskje det var mange kabler til cou, HK osv.

9018757[/snapback]

 

Det er 2strømkabler til 8800GTX ;) . Men ikke noe mere :thumbup:

Lenke til kommentar

Ok, planen min er egentlig å få pc`n ferdig montert fra pcutstyr.no så jeg bare kan sette inn skjermkortet som jeg allerede har. Dvs. ad det ikke er noe å skru ut. Men følger det med strømkabler fra strømforsyningen som jeg skal sette til skjermkortet?

 

Må legge til at, er det vrkelig ingen kabler som sakl koblet til CPU, HK eller noe?

Går infoen/samarbeidet mellom dem igjen strømforsyningen på en måte?

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Ok, planen min er egentlig å få pc`n ferdig montert fra pcutstyr.no så jeg bare kan sette inn skjermkortet som jeg allerede har. Dvs. ad det ikke er noe å skru ut. Men følger det med strømkabler fra strømforsyningen som jeg skal sette til skjermkortet?

 

Må legge til at, er det vrkelig ingen kabler som sakl koblet til CPU, HK eller noe?

Går infoen/samarbeidet mellom dem igjen strømforsyningen på en måte?

9022345[/snapback]

 

Samarbeided går gjennom hovedkortet gjennom Pcie/agp/pci porten som du skal putte kortet inn i. Ganske greit egentlig siden man ser fort hvor den skal. Er bare de nyere skjermkortene som trenger mer strøm enn de portene kan gi dem, men i så fall burde det ha fulgt med skjermkortet.

 

EDIT: det meste som skal puttes i en pc kobles til hovedkortet direkte. Hardisker osv får kabel som skal kobles til hovedkortet. Vifter trenger vifte, men der følger det med kabel og i manualen for hk står det hvor de skal være. Eneste prob jeg har hatt med pc bygging er kablene som skal fra på bryter og evt externe plugger som usb i front som skal kobles til hk. noen modeller har små enkelt kabler som man må lese i bruksanvisningen hvor skal, etter litt fikling gikk det greit :)

Endret av URGE84
Lenke til kommentar
Ok, planen min er egentlig å få pc`n ferdig montert fra pcutstyr.no så jeg bare kan sette inn skjermkortet som jeg allerede har. Dvs. ad det ikke er noe å skru ut. Men følger det med strømkabler fra strømforsyningen som jeg skal sette til skjermkortet?

 

Må legge til at, er det vrkelig ingen kabler som sakl koblet til CPU, HK eller noe?

Går infoen/samarbeidet mellom dem igjen strømforsyningen på en måte?

9022345[/snapback]

 

 

Det enste du skal gjøre er og sette kortet inn og plugge til to stk ledninger fra

strømforsyningen(disse har 6 pinner og du skal sette to av de in på kortet)

Endret av Fredz0rz0r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...