Gå til innhold

Quentin Tarantino: Diskuter hans verk her


Olum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bra som filmen er stiller jeg meg alikevell lit tvilende til konseptet med å vise så mye på en gang. Synes det var helt greit å se deat proof alene. 2 filmer til prisen av en er ikke en dobbelt så bra deal som 1 film.

9183256[/snapback]

 

Det er jo meninga da. Det er en hyllest til Grindhouse-kinoene, hvor man gjerne viste flere filmer på rad, med trailere mellom filmene. Eneste grunnen til at den ble delt opp, er at amerikanerne ikke skjønte konseptet, og da delte de heller opp filmene, i tilfelle europeerne ikke skulle skjønne den.

Lenke til kommentar

Hadde gledet meg helt sinnsykt til å få tidenes kinoopplevelse, ble ganske skuffa da de delte den opp. Men på en annen side ble begge filmene utvidet til å fungere uavhengig, så da har man på en måte to versjoner av hver film. Ingenting er så vondt at det ikke er godt for noe.

Lenke til kommentar

Enig. Men tror du får mest ut av det ved å se Grindhouse først. Da får du en fet filmopplevelse, og du blir positivt overrasket over de ekstra scenene som er i de oppdelte versjonene.

 

Ser du de separat først, blir du kanskje litt skuffet, fordi et par av scenene du digga, er kutta bort.

 

Konklusjonen min er da: Se Grindhouse, så filmene separat! Da tror jeg du får mange gode timer med film ;)

Lenke til kommentar
Konklusjonen min er da: Se Grindhouse, så filmene separat! Da tror jeg du får mange gode timer med film ;)

9184517[/snapback]

 

Klart jeg skal, har vært planen hele tiden ;) Får jeg ikke en fet kinoopplevelse, får det bli en fet hjemmekinoopplevelse.

Endret av athorb
Lenke til kommentar
Hvor kan man forhåndsbestille Grindhouse på blue-ray eller dvd? Har sett death proof btw. Elsket slutten:) i Grindhouse, er filmene i fullversion der, eller like kort som på kinoene i statene?

9184563[/snapback]

 

Da må det bli DVD utgaven på deg, Grindhouse er en The Weinstein Company film og de støtter enn så lenge kun HD DVD og ikke Blu-ray. Den har heller ikke blitt annonsert på noe format ennå, men det bør vel skje et eller annet i løpet av noen få månder håper jeg...

Lenke til kommentar
Hvor kan man forhåndsbestille Grindhouse på blue-ray eller dvd? Har sett death proof btw. Elsket slutten:) i Grindhouse, er filmene i fullversion der, eller like kort som på kinoene i statene?

 

 

@ jonbaron112;

 

Du kan bestille filmen på DVD her, hvis jeg fant riktig film da. :p

 

Grindhouse blir ikke solgt samlet foreløpig (linken til Amazon blir helt sikkert endret).

 

Utgivelsesdato for de to filmene er nettopp annonsert. Begge blir ganske attraktive 2-disc utgaver. De blir nok lagt ut for forhåndsbestilling i nettbutikkene ganske snart.

 

Her er hva nettstedet The Digital Bits skriver:

 

Meanwhile, Genius Products and The Weinstein Company have announced the DVD release of both Grindhouse films. Quentin Tarantino's Death Proof hits DVD on 9/18 (SRP $29.95) as a 2-disc unrated and extended edition, nearly 30 minutes longer than the theatrical cut. Extras are set to include 5 featurettes (Finding Quentin's Gals, The Guys of Death Proof, Kurt Russell as Stuntman Mike, Introducing Zoe Bell and Quentin's Greatest Collaborator: Editor Sally Menke), along with an international poster gallery and the trailer for Double Dare. Robert Rodriguez's Planet Terror will follow on 10/16 (SRP $29.95). Extras are subject to change, but look for a 2-disc unrated and extended edition as well, containing "the missing reel" along with audio commentary by Rodriguez, deleted scenes, The Badass Babes of Planet Terror featurette and more. Industry sources at Comic-Con were also hinting that the company may release the titles in BOTH Blu-ray Disc and HD-DVD formats sometime later this year, which would signal move for the company to an HD format neutral position. We're working to confirm this.

 

909385467_cd1030e0d0.jpg909386961_acfe2c76c1.jpg

Endret av _crs_
Lenke til kommentar

Skal si han får gjennomgå i Aftenposten:

http://oslopuls.no/film/article1835504.ece

 

Kultfenomenet Tarantino har jeg aldri likt, uten å miste respekten for den hyperaktive energien og den rastløse formviljen hans. Men siden han vant Gullpalmen for 13 år siden har han slått seg skuffende kraftig i revers.

 

Nå søler han bort sitt talent på å lage tomme stiløvelser, drittfilmer etter mønster av drittfilmer. Og prater dem dessuten halvt ihjel.

 

Selv klarer jeg aldri helt å avgjøre om Reservoir Dogs er min favoritt, eller Pulp Fiction. Det endrer seg fra dag til dag. Jackie Brown likte jeg ganske så godt også. Kill Bill er oppgulp sammenlignet med hans 90-talls prestasjoner. Men de er jo underholdende om man ikke sammenligner de med hans beste verk. Men jeg orker ikke se filmene flere ganger, jeg lurer på om det faktisk finnes noen filmer jeg har sett mer enn Kill Bill nå og nesten samtlige ganger var under tvang.

 

Tarantino har fortsatt et stykke å gå for å bli nevnt blant de største. Slik er det bare, man kan ikke valse inn etter å ha regissert kun i 15-20 år. Det blir som å si at Christian Ronaldo er tidenes fotballspiller, mens man ignorerer Pele og Maradona. Men han kan (og trolig vil) ende opp som en av gigantene, men det er noe vi kun kan dømme om en 15-20 års tid, så får vi se om han har klart å utrette like mye som Alfred Hitchcock, Steven Spielberg, Stanley Kubrick, Orson Welles, Clint Eastwood, Martin Scorsese m.m. Han er mer i klasse med Sergio Leone inntil han har lirt av seg litt flere filmer.

 

De virkelig store i historiebøkene kombinerer kvantitet og kvalitet. Så langt er det kvalitet men lite kvantitet fra Tarantino. Noe kun tid kan gi han. Men han har langt fra prestert nok til å entre tidenes topp ti liste. Til det må man regissere mer enn et halvt dusin filmer. I hvert fall i min bok.

 

Hans neste film ser jeg virkelig frem til. Utrolig spennende setting og jeg gleder meg til å se hvordan han "angriper" det.

Lenke til kommentar

Er dessuten enig i at Tarantino "kun" står med to virkelige mesterverk, men det er visst like inn å hetse fyren som det er å elske han.

9280736[/snapback]

 

Hetses han? Han sier jo at Tarantino har talent.

 

Lurer på om Tarantino noensinne får igang produksjonen av IB. Mannen vet å ta seg god tid. Husker å lese spekulasjon i at Sylvester Stallone skulle ha en rolle i filmen. Hadde vært artig å se hva Tarantino kunne gjort med Sly.

Lenke til kommentar

Snakker ikke om vår kjære anmeldervenn men om folk generelt, enten på diverse forum eller ute i det virkelige liv. Det forventes nesten at Quentin skal følge opp med den ene kvalitetsfilmen med noe som er enda bedre. Det må vel være utingen med å starte karrieren med to mesterverk.

 

Fyren er fornøyd med å gjøre sitt eget, og starte prosjekter han sjøl personlig har trua på. Jeg ekke så sykt gla i Kill Bill, men jeg synes det var flott at han gjorde dem. Tviler på at Grindhouse-"floppen" vil hindre han i å gjøre et nytt usikkert eller spesielt filmprosjekt i framtida.

Endret av CollectTheCheck
Lenke til kommentar
Tarantino har fortsatt et stykke å gå for å bli nevnt blant de største. Slik er det bare, man kan ikke valse inn etter å ha regissert kun i 15-20 år. Det blir som å si at Christian Ronaldo er tidenes fotballspiller, mens man ignorerer Pele og Maradona. Men han kan (og trolig vil) ende opp som en av gigantene, men det er noe vi kun kan dømme om en 15-20 års tid, så får vi se om han har klart å utrette like mye som Alfred Hitchcock, Steven Spielberg, Stanley Kubrick, Orson Welles, Clint Eastwood, Martin Scorsese m.m. Han er mer i klasse med Sergio Leone inntil han har lirt av seg litt flere filmer.

 

Helt enig. Egentlig enig i det meste her, selv om jeg liker Kill Bill (stil foran innhold er jo greit sålenge det er gjennomført, og ikke bare for å gi et makkverk fin emballasje. KB er ren postmodernisme og en hyllest til både kung fu-filmer og spaghettiwesterns, og en herlig miks av disse sjangerne. Det er i alle fall slik jeg ser den.) og vil utvilsomt kalle meg selv en Tarantino-fan.

Spent på IB selv, og etter ventetiden forventer jeg nesten at den er på RV/PF-nivå. Tim Roth og Michael Madsen er allerede med og flott er det, og det er bare fett med Sly på lasset. Hørte noen rykter om at Ben Affleck skulle ha en rolle, håper det bare er tomprat.

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke Kill Bill var den store nedturen som alle skal ha det til. Filmen er kansje ikke noe mesterverk slik som forgjengerene, men det er en god film. Tarantino kan ikke hoste opp det ene mesterverket etter det andre... Han må prøve og feile litt, akuratt som andre. Denne Grinhouse greia var vel en noe større nedtur. Filmen hans var jo allright, ikke en særlig god film.

Endret av Bakke
Lenke til kommentar
Tviler på at Grindhouse-"floppen" vil hindre han i å gjøre et nytt usikkert eller spesielt filmprosjekt i framtida.

 

Nå har jeg ikke sett Grindhouse, men jeg har inntrykket av at de dårlige besøkstallene og de blandede kritikkene ganske enkelt skyldes at folk flest ikke har forstått filmen(e). I USA, hvor filmene ble vist sammen, var det på noen kinoer en fyr som før visningene forklarte hvorfor bildekvaliteten var så dårlig og hvorfor deler av filmen (eller historien er vel mer korrekt) manglet. Mange av de anmeldelsene jeg har lest beskriver filmen nøyaktig slik exploitationfilmene faktisk var, og fremstiller det som en dårlig ting. Det jeg tror er at QT (og Rodriguez, må ikke glemme ham) har laget en film som skal være så lik de filmene den hyller som mulig. Om det er en positivt eller negativt er opp til alle og enhver, men jeg har på følelsen av at Grindhouse vil bli mer anerkjent om noen år, selv den kanskje aldri får noe mesterverk-stempel.

Men dette er jo bare teorier. Gleder meg til å faktisk se filmene (når de kommer på dvd og jeg kan se de slik de skal sees; back-to-back), og se om det jeg har sagt ovenfor stemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...