Gå til innhold

Ocean trader på Vista?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det noen som kan hjelpe meg.Får ikke dette til å virke. Det kommer en feilmelding som er slik: This system does not support fullscreen mode. Choose `Close`to termintate the application.Og øverst står det 16 bit ms-dos system.

Har noen noe tips om hva jeg kan gjøre for å få dette til å virke?

TomPull :hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei. Er det noen som kan hjelpe meg.Får ikke dette til å virke. Det kommer en feilmelding som er slik: This system does not support fullscreen mode. Choose `Close`to termintate the application.Og øverst står det 16 bit ms-dos system.

Har noen noe tips om hva jeg kan gjøre for å få dette til å virke?

TomPull :hmm:

9009424[/snapback]

Kan noen hjelpe meg? :hmm:

Skrevet

Du kan laste ned DOSBox og prøve å kjøre OT gjennom det. Har ikke selv prøvd DB i Vista, men det bør funke. Last også ned en frontend, f.eks D.O.G, da blir programmet mye enklere å ha med å gjøre.

DOSBox

D.O.G

Skrevet (endret)
Du kan laste ned DOSBox og prøve å kjøre OT gjennom det. Har ikke selv prøvd DB i Vista, men det bør funke. Last også ned en frontend, f.eks D.O.G, da blir programmet mye enklere å ha med å gjøre.

DOSBox

D.O.G

9030649[/snapback]

Takk for det. Jeg er veldig grønn når det gjelder data. Hvordan åpner jeg dette OT der?

Endret av tompull
Skrevet (endret)

Du må nesten belage deg på litt bruksanvisninglesing i så fall, men det du gjør etter å ha installert DOSBox og D.O.G er at du oppretter en ny profil, leter deg frem til spillets .exe-fil (hvis det er en egen setup-fil finner du den også og kjører den via programmet, da lagres setup-en) og prøver å kjøre spillet. Med litt flaks funker det uten videre knot.

Endret av Isbilen
Skrevet (endret)
Du må nesten belage deg på litt bruksanvisninglesing i så fall, men det du gjør etter å ha installert DOSBox og D.O.G er at du oppretter en ny profil, leter deg frem til spillets .exe-fil (hvis det er en egen setup-fil finner du den også og kjører den via programmet, da lagres setup-en) og prøver å kjøre spillet. Med litt flaks funker det uten videre knot.

9031550[/snapback]

Hei igjen. Hvordan får man bytter over fra Z:\> til hardisken?

Endret av tompull
Skrevet
Jeg er ikke sikker på om jeg skjønner hva du mener med det. I setup-en?

9031646[/snapback]

Jeg fikk til det jeg lurte på. Men nå så finner jeg ikke filen når jeg skriver "dir".Hva kan jeg gjøre da? Dette er inne i DOSBOX.Takker for all den hjelpen jeg har fått til nå.

Skrevet
Hvis du bruker frontend, altså D.O.G, trenger du ikke skrive "dir".

9031768[/snapback]

fant ut en del nå. Er på skrivebordet.Og høreklikker på ikonet.Så velger jeg åpne i dosbox.Men da kan den ikke åpne den fordi den heter trader.arj. Hva betyr det?

Skrevet

Låner denne tråden litt jeg. Måtte jo selvfølgelig prøve Ocean Trader igjen når jeg leste om det. Men har ett problem med grafikken. Virker som spillet bare kjører med noen få farger. Får masse rosa felter, og det er stort sett umulig å se hva som foregår på skjermen.

Noen tips til hva som kan gjøres? Kjører WinXp, og har prøvd alle kompabilitetsmodusene.

Skrevet (endret)

Prøvd med DOSbox og D.O.G slik som Isbilen beskrev tidligere i denne tråden? Windows XP + kompatabilitetsmodus er dessverre ikke alltid nok for gamle programmer.

Endret av skag1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Hei nå har jeg prøvd noen ganger å få inn dette spillet.Men jeg får det ikke til. Nå har jeg kommet så langt at når jeg skriver trader i dos box så starter spillet men jeg får en feil slik at det ikke starter. Feilen er Error file 'reader.CFG' not found.. Når jeg installerer spillet står det "Fatal read error on volum f. Er det noen som kan svare på dette? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...