Gå til innhold

Hvor stor PSU til mitt system.


Anbefalte innlegg

Har i dag Asus P5K Deluxe. E2D E6600 prosessor, 2x DVD S-ATA brennere, Nvidia 7950GT 512Mb grafikkort, Corsair Twin2X 4Gb Cas 4 ram, samt 2x500Gb, 1x400Gb, 1x320Gb S-ATA harddisker, og Lian Li kabinett med 3 vifter.

 

Alt dette drar jo mye strøm og føler at mitt 520W power er for lite.

 

Skal oppgradere til 8800Gtx, samt kommer til å overklokke litt.

 

Hvor stort power bør jeg kjøpe. Er ute etter et kvalitetst power, som har masse S-ATA kontakter, og SLI Pci Expressx16 kontakter.

 

Noen som har tips om wattstyrke som trengs, og gjerne type?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du oppgradere til et 8800GTX har du ikke mye å gå på.Mulig det vil funke men jeg hadde ikke hatt nerver til det.Har tenkt på et 8800GTX sjøl så derfor kjøpte jeg en Corsair 620W for å eliminere all mulighet for "slapp power".Har du råd og ønsker å sikre deg vil jeg anbefale deg ny PSU,da med tanke på oppgradering til 8800GTX mm.Tar meg friheten å spesielt anbefale deg Corsair 620W som gir deg 5 års garanti/nok av Watt og Amper samt det nydeligste kabelsettet du har sett.(flate kabler i mengder).

Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig i det men synes det nærmer seg litt i grenseland.Når det gjelder strøm liker jeg å ha mye å gå på så slipper PSU og slite på "nesten max", det har den ikke godt av i lengden.Her tenker nok folk litt forsjellig så litt "synsing" blir det nok fra min side ja,men enkelt sagt,bedre å ha litt å gå på en kansje litt for lite.

En svakere PSU som kjøres hardt vil også bråke mer da vifta slår inn fortere pga varmen.Deilig å slenge inn et 8800gtx og ha like stille system som før.Men nå skal ikke jeg kverulere mer om dette.. :!:

Lenke til kommentar
om du skal kjøpe ny psu, gå for Denne Corsairen  :thumbup:

 

test av den her på hw.no

Les hva smirnoff sa litt opp dersom du skulle lure på om denne ikke er kraftig nok ;)

9001806[/snapback]

 

Uten tvil et bra power!.

 

Men når jeg første bytter, så kommer jeg til å gå for et større power for å være sikker på å ha nok for en del år fremover.

 

Systemene blir mer og mer krevende, så jeg tenkte på 800W, eller mer. Syntes en oppgradering fra 500 til 620W blir for lite.

Finnes dette poweret i en større versjon. Hadde vært perfekt.

Lenke til kommentar

Til ettertanke:

 

Tenkt jeg skulle prøve og se (har en digital wattmåler) fra clas ohlson

 

har dette på en PC:

--300watts Fort. Source PSU.-- !!

 

P5N-E SLI. Core2 duo CPU 4300 - 1.80GHz @ Speed : 3.00GHz

1333 fsb.

og et 7950 GT/500 kort @640gpu / 780mem

 

litt overclocka mao.

vel.

 

SiSoftware Sandra

Benchmark Results

Dhrystone ALU : 27444 MIPS

Whetstone iSSE3 : 19139 MFLOPS

 

som gir meg 11168 3d marks 05. (ca 38k i 01)

 

etter 4 timer timer loop i 05 sjekket jeg peak på watt måleren.

 

--236watt var svaret. !! :)

 

i kun win XP idle ca 135w.

 

(har også et antek truepower 500w på en annen pc til ca 1200 kr)

 

ja jeg har sjekket spenningsfall på alle volts med speedfan

0,04 volt var vel maks spenningsfall på CPU spenningen.!!

DØNN stabilt med andre ord. overasket meg bra kan man si.

Lenke til kommentar

Ja, man kan komme langt med en PSU med god kvalitet på f.eks 6-700W, da trenger man som regel ikke bytte på en stund. Min Corsair 620W er ganske overkill for mitt system bare slik det er nå. Kan lett legge til en quad-core og enda et 8800GTS i SLI og fortsatt ha mye å gå på. :)

Lenke til kommentar

Dere skriver her , eller i andre tråder, om systemer som er tildels langt kraftigere enn mitt og som du\dere kjører på 400 W. Med 330 W har jeg fått problemer med nytt skjermkort ( X1650 PRO).Det betyr vel at jeg kan regne med å ha samme problem selv med ny strømforsyning. :(

 

Uansett er den jeg har for svak for fremtidig storrengjøring av PC-en, så det får så være, men da sitter jeg fint i det om jeg må lete etter andre årsaker.

 

Jeg har regnet ut (med tall fra HIPER ) at min nåværende ene 12 V rail på 18 A kjøres på:

 

3 HDD = 3*2A = 6A

+Prosessor = 80W/12= 6.66A

+1 DVD/CDRW = 1 A

+MOBO = ca. 2A ?

+Floppy = 0 A

+ ikke-fungerende AGP kort = 5-7 A (7 A oppgitt på PCI-E kort)

 

=Ca. 20 -22 A

 

Har du/dere PSU med mer ampere på 12 V ? Må da være snakk om nesten 25 A............?

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar
Vel, Corsair 620W kan levere 50A på 12V.  Så jeg har strøm nok.

9048450[/snapback]

 

Ja, skulle holde det....... :)

 

Den nye jeg kjøper har to rails på 18 hver, men jeg har ikke PCI -EX til å fordele ampere-belastningen på. Heldigvis forsvinner P4 til rail nummer 2 ,etter hva jeg ser på diagrammet , så det går nok greit.

 

Vrient emne PSU

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...