Gå til innhold

Spill selger mer enn musikk

Anbefalte innlegg

Skrevet
I 2007 vil salg av spill passere salg av musikk på verdensbasis, i følge en rapport fra Pricewaterhouse Coopers.

Salg av interaktiv underholdning vil passere salget av innspilt musikk i løpet av 2007. Det hevder Pricewaterhouse Coopers, skriver bransjebladet Faro Journalen.

Dette går frem av selskapets ferske rapport «Global Entertainment & Media Outlook 2007-2011».

- I løpet av 2007 vil en se at dataspill passerer plateindustrien i omsetning, sier Arild Kalkvik, norsk redaktør og toppleder for rapporten til Faro Journalen.

- Mens plateindustrien holder seg stabil, som følge av veksten i lovlig digital nedlasting og en økning i en rekke større markeder i Asia, fortsetter spillindustrien veksten i alle markeder internasjonalt, fortsetter han.

Det globale spillsalget vokste fra 27,7 milliarder dollar i 2005 ti 31,6 milliarder dollar i 2006. Pricewaterhouse Coopers har beregnet at det vil vokse til 37,5 milliarder dollar i 2007.

http://www.nettavisen.no/spillmagasinet/article1176778.ece

Interessant dette, selv om det lenge har vært antatt at spill industrien vil forbigå musikkbransjen. Men vil spillbransjen også forbigå filmbransje? Og lurer på hvor tror det vil ende da? Ettersom jeg ser det så har spill industrien så stort potensiale at den trolig bare vil vokse og vokse. Spesielt etterhvert som flere generasjoner vokser opp med videospill som favoritt underholdnings medium.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvilke kriterier som er lagt til grunn. Hva som blir utelatt eller inkludert i en slik utregning, men mener å ha lest at spill har gått forbi film også. Kanskje det ikke stemmer?

Skrevet
Såvidt jeg husker, gikk spillindustrien forbi film for en stund siden.

9000379[/snapback]

Really? Det viste jeg ikke. Trodde film fortsatt hadde litt å gå på mot spillindustrien.

Live and learn da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...