Gå til innhold

Lodding på switch (Nytt spm!)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Driver med en mod på noen switcher. Det jeg ikke helt finner ut, er hvordan jeg skal få av Power Out fra Switch-boardet. Er det bare å varme opp med loddebolt og fjerne den, eller hva skal jeg gjøre? :) Det er tre punkter som er lodded fast på boardet, et bak, et på siden og et under.

 

Mvh

Øyvind

 

 

Btw, er dette riktig sted å poste, eller skulle jeg postet i elektronikk-delen?

 

Bilder:

 

IMGP1349%20(Small).JPG

 

IMGP1351%20(Small).JPG

 

IMGP1353%20(Small).JPG

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg forstår deg rett skal du fjerne kontakten strømforskyningen. For å få løs denne er det beste å bruke en loddelisse som suger opp loddetinnet. Etter at du har fjernet det meste av tinnet kan du varme litt på beina til kontakten og den vil gli ut av kretskortet.

 

Kan evtntuellt prøve uten loddelisse ved å varme ett bein om gangen. Men det kan fort bli veldig varmt for kontakten, og den smelter.

 

Skal du ikke spare på kontakten kan du prøve å klippe bort hele kontakten med en tang, for å så fjerne ett bein om gangen.

 

Første metode anbefales.

Lenke til kommentar

Personlig foretrekker jeg å pøse på med loddetinn så du får en stor klump med flytende tinn på kontaktpinnene (helst så mye at tinnet er borti alle pinnene), så lirker du ut kontakten med ei tang/fingrene mens du varmer pinnene. Tinnet hjelper deg med å distribuere varme til alle pinnene samtidig.

 

Når kontakten er løs, varm opp tinnet hvis det har kjølnet å fjern det med loddebolten (tørk spissen på en svamp, dra med deg litt tinn fra klumpen, repeter).

 

Funker i alle fall fett på alt av litt mindre flerepinnede komponenter. Obs - hvis du har en veldig dårlig loddebolt er det ikke sikkert at det er like lett. Bruker selv en Weller WSD81 med WSP81 penn. Som.. ehm.. koster 3600 kr. Flott loddestasjon, da.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hørtes ganske grei ut den metoden just-_-me og adyton forklarte, den er sikkert ikke værst din heller CCTSMaster ;) Vet ikke når jeg skal til fattern neste gang, Clas ligger rett ved siden av! Da blir det forhåpentligvis noe innkjøp. Inntil da blir det vel bare innsamling av diverse som skal brukes, se ikke bort ifra at jeg spør en annen gang :)

 

Takk for svar!

Øyvind

Lenke til kommentar

Nytt spørsmål!

 

Hvis noen av dere er kjent med 3Com sine switcher, så har de noen fancy LED's på kretskortet, ingen normal LED. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal gå frem for å forlenge disse så jeg kan sette på noen 3mm i front?

 

Øyvind

Lenke til kommentar

Det er SMD-leds ja... SMD står for Surface Mounted D-something ;) Altså overflatemontert.

 

Hvis du klarer å finne specs på led'ene så skal det ikke være noen problemer med å bytte de ut. Men det kan være vanskelig å lodde ting fast på SMD-"pads"ene som ikke er beregnet på det. Ville prøvd med en tynn kabel som du igjen fester til led'ene. Men jeg vil tro de må vere ca samme specs, så det må du finne.

 

-C-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...