Raedon Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 hei, er det noen gratis programmer der man kan få srt. filen til å bli en del av filmen? takk for svar:D
Nessi Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Bruk programmet Media Player Classic som fåes med k-lite codec pack. så legger du .srt filen i samme mappen som avi filen. husk at .avi og .srt filene må ha samme navn. og så åpner du fila med media player classic
PsykoRage Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Jeg tror han mener at underteksten skal bli integrert i filmen, sånn at det er bare en fil, at det kombineres på et vis. Jeg vet personlig ikke dette, men hadde vært greit å vite.
M4cr0s Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Jeg tror han mener at underteksten skal bli integrert i filmen, sånn at det er bare en fil, at det kombineres på et vis. Jeg vet personlig ikke dette, men hadde vært greit å vite. 8995944[/snapback] Trenger videoredigeringsprogramvare for å "brenne" subs på en .avi-fil. Ta en titt på doom9.net feks. De hadde iallfall før i tida guides på det meste. IMHO er det mye mer pes enn vits, ettersom en trenger originalsourcen fra DVD for å få dette til (tekst i .srt eller .sub er..tekst...tekst på DVD filmer er en form for bildeformat som legges på toppen av videostreamen om jeg ikke husker helt feil. Når man ripper tekst fra en DVD, vanligvis (ikke vobsub), så bruker man en lignende teknikk som scannerprogramvare bruker når de leser inn tekstdokumenter og lager en tekstfil av de istedenfor en bildefil, nemlig såkalt OCR-gjennkjenning). Enklere å bruke en god medieavspiller som feks Videolan (VLC) og ferdig rippet tekst i et passelig format. /DFN
Torbjørn T. Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Ein kan bruke SubMux, som er ein del av VobSub (linka til av Chevelle over) for å muxe den inn i AVI-fila, eller denne metoden for å gjere dei til ein del av videoen. Den fyrste metoden krevjer eit program som kan lese undertekstfiler, t.d. VLC og MPC, og gjer at ein kan skru dei av og på. Den andre metoden gjer underteksten til ein del av videobiletet, so då treng ein ikkje anna enn ein codec for å lese videofila (noko ein har frå før, ettersom ein bruker den til å lage fila).
aadnk Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Alternativt kan du bruke MKVtoolnix til å konvertere AVI-filen til MKV og intrigere undertekstfilen direkte. Da behøver du heller ikke å rekode videomaterialet, hvilket ofte kan ta tid og gå utover kvaliteten. Dette forutsetter imidlertid at videoavspilleren din støtter MKV. Skulle dette ikke være tilfellet, anbefaler jeg MPlayer (SMPlayer om du foretrekker en GUI), især med tanke på undertekststøtten.
Torbjørn T. Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Rekoding er heller ikkje nødvendig om ein bruker SubMux, då legg ein berre underteksten i AVI-kontaineren.
aadnk Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Rekoding er heller ikkje nødvendig om ein bruker SubMux, då legg ein berre underteksten i AVI-kontaineren. 8997374[/snapback] Joda, men dette bygger på forskjellige hacks (hele AVI-formatet er i dag en eneste stor WTF) og er ikke like allsidig i hva som kan inkluderes som mer moderene formater (Matroska, Ogg and MP4). Men, det er nok en helt kurant løsning likevel.
Montag Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Etter utprøving av diverse gratisprogrammer, som alle tok lang tid og var et ork å konfigurere, kjøpte jeg VSO ConvertXtoDVD. Dette programmet funker knirkefritt for å legge tekst på film og det har støtte for: .SRT .SUB/IDX .SSA VSO er vel verdt pengene om du har mange filmer du skal legge tekst på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå