Gå til innhold

WD HD.


HP_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bruker win 98.

Da må du bruke fdisk om du bruker win 98. Lag en oppstart diskette og eller bruk win98 cd'en. Forsiktig i fdisk du kan slette feil disk om du ikke leser bra nok først. Men om du har andre disker kobblet til kan du jo kobble dem av først. Ble det vanskelig nå. Her kan du og finne hjelp http://www.fdisk.com/home/ her er noe annet som og kan hjelpe deg http://www.bootdisk.com/

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er problemer med størrelsen:

Fdisk. Opprett primær partisjon. Formater. Ferdig.

 

Eller:

Fdisk. Opprett primær partisjon. Opprett utvidet partisjon. Opprett logisk partisjon. Formater, formater, formater. Ferdig.

 

Eller gjør det fordømt enkelt: Installer Partition Magic. Klikk, klikk, klikk, klikk. Ferdig. :)

Lenke til kommentar

hmmz.. har 2 disker i pcen.. en på 9.5 GB ca (C/D:) + den nye på 120.. men probet er jo at eg ikke har funnet den nye disken i fdisk.. tar eg ut den disken på 9.5 (som en foreslo så kommer eg vel ingen vei? er jo der windows osv ligger..

Lenke til kommentar

takk for hjelpen. No holder eg på å formatere disken.. Måtte laste ned ny fdisk.

 

Btw.. et par spørsmål..

 

Er det lurt å legge Win98 osv over på den nye disken og sette den som master? den er vel en del raskere tror eg. Wd 120 GB 8 mb cashe SE. Den eg hadde er jo 3 år gammal elkjøp HD :D

 

Btw.. når det gjelder Dual opplegg på minne.. på Asus A7n8x.. Skal minnebrikkene stå i de 2 blå? (regner med de som har samme HK vet ka eg snakker om.). har 2 like brikker..

Lenke til kommentar

Hvis du har a7n8x bør du ikke finne på å bruke win98. nForce driverene til 98 er ikke akkuratt stø.

 

Dessuten vil du få endel problemer i 98 med minnebruken når du har store harddisker.

 

Se i manualen om hvilke to slotter rammen skal være i. Det står tydlig forklart der.

Lenke til kommentar
takk for hjelpen. No holder eg på å formatere disken.. Måtte laste ned ny fdisk.  

 

Btw.. et par spørsmål..  

 

Er det lurt å legge Win98 osv over på den nye disken og sette den som master? den er vel en del raskere tror eg. Wd 120 GB 8 mb cashe SE. Den eg hadde er jo 3 år gammal elkjøp HD :D

 

Btw.. når det gjelder Dual opplegg på minne.. på Asus A7n8x.. Skal minnebrikkene stå i de 2 blå? (regner med de som har samme HK vet ka eg snakker om.). har 2 like brikker..

 

 

det er kanskje lurt å dele 120 gb i 2, f.eks 10 og 110 gb, 10 går som C:, hvis du en dag skal formatere, da formaterer(sletter) du kun den på 10 gb og du sparer andre ting du har i maskinen som ligger på 110 gb....

Lenke til kommentar
takk for hjelpen. No holder eg på å formatere disken.. Måtte laste ned ny fdisk.  

 

Btw.. et par spørsmål..  

 

Er det lurt å legge Win98 osv over på den nye disken og sette den som master? den er vel en del raskere tror eg. Wd 120 GB 8 mb cashe SE. Den eg hadde er jo 3 år gammal elkjøp HD :D

 

Btw.. når det gjelder Dual opplegg på minne.. på Asus A7n8x.. Skal minnebrikkene stå i de 2 blå? (regner med de som har samme HK vet ka eg snakker om.). har 2 like brikker..

Ja det bør du gjøre, for den nye disken er mye raskere en din 3 år gammle sliter. Men da må du huske å sett den nye disken som du formaterer nå som aktiv i fdisk( dette er min disk#1 (Active)FAT32 C:WINXP PRO)95393 MB) ser du at det står aktiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...