Gå til innhold

WD HD.

HP_

Anbefalte innlegg

Skrevet

satt inn en WD HD 120 GB SE. i pcen min i dag, men eg får ikke patisjonert/formatert den... Finner HD´en i Bios´en, men ikke noen andre steder... Noen som vet nøyaktig ka eg må gjøre? Vil ha Pcen klar før neste jul :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det ikke er problemer med størrelsen:

Fdisk. Opprett primær partisjon. Formater. Ferdig.

Eller:

Fdisk. Opprett primær partisjon. Opprett utvidet partisjon. Opprett logisk partisjon. Formater, formater, formater. Ferdig.

Eller gjør det fordømt enkelt: Installer Partition Magic. Klikk, klikk, klikk, klikk. Ferdig. :)

Skrevet

hmmz.. har 2 disker i pcen.. en på 9.5 GB ca (C/D:) + den nye på 120.. men probet er jo at eg ikke har funnet den nye disken i fdisk.. tar eg ut den disken på 9.5 (som en foreslo så kommer eg vel ingen vei? er jo der windows osv ligger..

Skrevet

Oppstartsdiskett --> www.bootdisk.com

Du finner den ikke i fdisk? Som i at den ikke dukker opp når du velger:

5. Endre gjeldende harddisk?

Da skal du egentlig få velge mellom Disk 1 og 2.

Skrevet

Du må gå inn på Windows.no og hente ny DOS for Fdisk(ny version av Fdsik), den gamle Fdisk leser ikke mer enn ca. 40-50 GB. :o

Skrevet

takk for hjelpen. No holder eg på å formatere disken.. Måtte laste ned ny fdisk.

Btw.. et par spørsmål..

Er det lurt å legge Win98 osv over på den nye disken og sette den som master? den er vel en del raskere tror eg. Wd 120 GB 8 mb cashe SE. Den eg hadde er jo 3 år gammal elkjøp HD :D

Btw.. når det gjelder Dual opplegg på minne.. på Asus A7n8x.. Skal minnebrikkene stå i de 2 blå? (regner med de som har samme HK vet ka eg snakker om.). har 2 like brikker..

Skrevet

Hvis du har a7n8x bør du ikke finne på å bruke win98. nForce driverene til 98 er ikke akkuratt stø.

Dessuten vil du få endel problemer i 98 med minnebruken når du har store harddisker.

Se i manualen om hvilke to slotter rammen skal være i. Det står tydlig forklart der.

Skrevet
takk for hjelpen. No holder eg på å formatere disken.. Måtte laste ned ny fdisk.  

Btw.. et par spørsmål..  

Er det lurt å legge Win98 osv over på den nye disken og sette den som master? den er vel en del raskere tror eg. Wd 120 GB 8 mb cashe SE. Den eg hadde er jo 3 år gammal elkjøp HD :D

Btw.. når det gjelder Dual opplegg på minne.. på Asus A7n8x.. Skal minnebrikkene stå i de 2 blå? (regner med de som har samme HK vet ka eg snakker om.). har 2 like brikker..

det er kanskje lurt å dele 120 gb i 2, f.eks 10 og 110 gb, 10 går som C:, hvis du en dag skal formatere, da formaterer(sletter) du kun den på 10 gb og du sparer andre ting du har i maskinen som ligger på 110 gb....

Skrevet

Btw.. et par spørsmål..  

Ja det bør du gjøre, for den nye disken er mye raskere en din 3 år gammle sliter. Men da må du huske å sett den nye disken som du formaterer nå som aktiv i fdisk( dette er min disk#1 (Active)FAT32 C:WINXP PRO)95393 MB) ser du at det står aktiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...