Gå til innhold

Helikopter - hvor kjøpe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det helikopteret er i grunnen ganske ubrukelig. Det må lades 30-40 minutter for å fly i 6. :( Noen jeg kjenner kjøpte det, og vi lekte med det er par kvelder, men etter det har det bare ligget på hylla.

8990278[/snapback]

 

Fikk det i dag, fløy ganske mye lenger enn 6 min. Og det tåler jo alt, har krasjet med flatskjermer, Porsche'r, murvegger og peiser, uten at det har skjedd noe som helst med det.

Det var forresten ikke så gøy som folk skal ha det til..

Lenke til kommentar

Det funker nok ikke å gi det bagasje i form av drinker eller lignende da vekten vil bli for stor, samtidig som vekten må være korrekt ballansert for at det skal funke.

 

Hva angår høyde tipper jeg at man egentlig kan fly så høyt man vil helt til man mister IR-kontakt med helikopteret. Men det er et stort problem, og det er at når IR-kontakten brytes fortsetter helikopteret å fly etter siste kommando det mottok. F. eks. om det faller bak en sofa, vil det ligge og spinne på gulvet helt til du får IR-kontakt igjen.

 

Så om du tar helikopteret ut og flyr opp, opp, opp, så vil det etterhvert miste kontakten med kontrollen, og da vil det bare fortsette oppover helt til det går tomt for batteri. Kjip måte å miste det på ;-)

Lenke til kommentar
Det funker nok ikke å gi det bagasje i form av drinker eller lignende da vekten vil bli for stor, samtidig som vekten må være korrekt ballansert for at det skal funke.

 

Hva angår høyde tipper jeg at man egentlig kan fly så høyt man vil helt til man mister IR-kontakt med helikopteret. Men det er et stort problem, og det er at når IR-kontakten brytes fortsetter helikopteret å fly etter siste kommando det mottok. F. eks. om det faller bak en sofa, vil det ligge og spinne på gulvet helt til du får IR-kontakt igjen.

 

Så om du tar helikopteret ut og flyr opp, opp, opp, så vil det etterhvert miste kontakten med kontrollen, og da vil det bare fortsette oppover helt til det går tomt for batteri. Kjip måte å miste det på ;-)

9018425[/snapback]

 

Er du sikker på at det er slik det fungerer for dette helikopteret?

 

Mange radiostyrte enheter jeg har hatt har bare sluttet å virke når det kom utenfor rekkevidde...

 

Edit: Og du menger vel RF og ikke IR? Tror IR er ganske så upraktisk å bruke på slikt...

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det funker nok ikke å gi det bagasje i form av drinker eller lignende da vekten vil bli for stor, samtidig som vekten må være korrekt ballansert for at det skal funke.

 

Hva angår høyde tipper jeg at man egentlig kan fly så høyt man vil helt til man mister IR-kontakt med helikopteret. Men det er et stort problem, og det er at når IR-kontakten brytes fortsetter helikopteret å fly etter siste kommando det mottok. F. eks. om det faller bak en sofa, vil det ligge og spinne på gulvet helt til du får IR-kontakt igjen.

 

Så om du tar helikopteret ut og flyr opp, opp, opp, så vil det etterhvert miste kontakten med kontrollen, og da vil det bare fortsette oppover helt til det går tomt for batteri. Kjip måte å miste det på ;-)

9018425[/snapback]

Er du sikker på at det er slik det fungerer for dette helikopteret?

 

Mange radiostyrte enheter jeg har hatt har bare sluttet å virke når det kom utenfor rekkevidde...

 

Edit: Og du menger vel RF og ikke IR? Tror IR er ganske så upraktisk å bruke på slikt...

9018902[/snapback]

Jo. Som sagt har jeg prøvd dette helikopteret, og det er slik det fungerer. Og ja, det bruker IR, ikke RF. De dyrere modellene bruker RF mens de billigste slik som dette bruker IR. Derfor må det være "øyekontakt" mellom helikopteret og kontrolleren.

 

Og, om du ikke tror meg, så er dette sakset fra kompletts sider:

Digital proposjonell 2-kanals IR radio med lade funksjon.

Skal du ha et som bruker RF i stedet for IR, så må du ut med litt mer enn 299 er jeg redd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...