Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Error loading OS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som "Error Loading Operating System" melding fra MBR, og det er jo ganske konkret.

Det betyr at det er problem med å lese bootsektor. Kan være mye rart som forårsaker det, i verste fall er disken gåen.

Skrevet

Har du byttet disken,eller kjøpt en til ?ser på din tråd hvor du spør om master/slave på diskene.Se at OS ligger på master disk,og ide kabler/strøm er koblet på.Siste utvei er vel formatere og innstalere win på nytt hvis ingenting funker..

Skrevet
Selg PCen og kjøp mac ;)

Kommer det opp en blåskjerm? Noen konkrete feilmeldinger? Da kan du evt google feilmeldinga på en annen maskin.

8990571[/snapback]

det er svart bakrund å det står error loading OS

Skrevet
Har du byttet disken,eller kjøpt en til ?ser på din tråd hvor du spør om master/slave på diskene.Se at OS ligger på master disk,og ide kabler/strøm er koblet på.Siste utvei er vel formatere og innstalere win på nytt hvis ingenting funker..

8991904[/snapback]

jeg har fått meg en til, som er liten men som jeg bare skal windows på... det som skjedde var at jeg instalerte windows på master disken så re-starta pc'n seg pga en oppdatering så når den var på vei til å starte så skjedde detta her---

Skrevet

Når du kobler disker til og fra må du passe på å sette rett bootdisk i BIOS.

Hvis den booter fra feil disk er det sikkert mulig å få en slik melding.

Skrevet (endret)

ok takk, skal prøve :)

ossen kan jeg få instalert windows på nytt når detta kommer opp?

og er det noen som veit om noen hardisker som ikke er så vedig dyre men på 250-320g ? :D som jeg kan kjøpe hvis detta ikke funker...

Endret av StiaNvell

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...