Gå til innhold

Hvordan FireWire inngang bør jeg ha?


Anbefalte innlegg

har alle stasjonære maskiner dette? eller må jeg kjøpe kort å sette inn?

 

isåfall så lurer jeg på hva slags kort som er akseptabelt å ha

 

tenkte å kjøpe meg Panasonic NV-GS320E, og for å redigere video så skjønte jeg at det lønnte seg å ha firewire kabel for best kvalitet, for usb ble så dårlig?

 

noen anbefalingerpå kort(finns det forskjell på kabelene? 4/6 pins har jeg skjønt?)

 

er denne grei:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=33909

 

takker for svar som måtte komme

Endret av tanngarden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kortene du har fått anbefalt er helt greie. Det kan allikevel være lurt å satse på et Firewire 800 kort når du først er i gang. (Mulighet for raskere kortlesere/eksterne disker). Har ingen betydning ved videoredigering. Kjøpte mitt billig her:

 

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...s_promot_widget

8989824[/snapback]

 

800 kort? men leser rundt at dete er noe 9pins opplegg? er det ikke 4/6pin jeg må ha da?

 

har null peiling på dette, har tenkt å handle kamera på mpx og tenkte også da å kjøpe kort og kabel der, noen som kan gi meg noen forslag på firewire kort og kabel fra mpx(vet de har dårlig utvalg, men noe brukanes må det vel være der)

trenger ikke være dyrt eller veldig hifi(gjerne billig), bare enkelt å bruke for å overføre fra kamera og inn på maskin

Lenke til kommentar
Kortene du har fått anbefalt er helt greie. Det kan allikevel være lurt å satse på et Firewire 800 kort når du først er i gang. (Mulighet for raskere kortlesere/eksterne disker). Har ingen betydning ved videoredigering. Kjøpte mitt billig her:

 

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...s_promot_widget

8989824[/snapback]

 

800 kort? men leser rundt at dete er noe 9pins opplegg? er det ikke 4/6pin jeg må ha da?

 

har null peiling på dette, har tenkt å handle kamera på mpx og tenkte også da å kjøpe kort og kabel der, noen som kan gi meg noen forslag på firewire kort og kabel fra mpx(vet de har dårlig utvalg, men noe brukanes må det vel være der)

trenger ikke være dyrt eller veldig hifi(gjerne billig), bare enkelt å bruke for å overføre fra kamera og inn på maskin

8994449[/snapback]

Kortet jeg linket til har 2 stk 9 pins firewire 800 utganger og en standard firewire 400 utgang.

 

Du kan selvsagt kjøpe kortet du selv linket til sammen med f.eks denne kabelen:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=5631

Endret av froggyler
Lenke til kommentar

Hvis du skal handle alt på MPX, er det kortet du nevnte først i tråden helt greit. Så kan du ta med denne FireWirekabelen. Har du en ny pc, kan du jo kjøpe et 800-kort, men tror det er få enheter som støtter denne standarden foreløpig, så vet ikke om du får bruk for et 800-kort med det første.

Den er bakoverkompatibel, så det er ingen fare med å kjøpe et 800-kort. Håper du er mindre forvirret nå. :D

 

Sorry. Må ha egen kabel til 800. Da blir det som froggyler sier: Skal du ha 800-kort, må den også ha utgang for 400 skal du få brukt den.

Endret av 2Olav
Lenke til kommentar
Hvis du skal handle alt på MPX, er det kortet du nevnte først i tråden helt greit. Så kan du ta med denne FireWirekabelen. Har du en ny pc, kan du jo kjøpe et 800-kort, men tror det er få enheter som støtter denne standarden foreløpig, så vet ikke om du får bruk for et 800-kort med det første.

Den er bakoverkompatibel, så det er ingen fare med å kjøpe et 800-kort. Håper du er mindre forvirret nå. :D

 

Sorry. Må ha egen kabel til 800. Da blir det som froggyler sier: Skal du ha 800-kort, må den også ha utgang for 400 skal du få brukt den.

8994637[/snapback]

 

 

okei, forstod noe mer der nå, men kortleser har jeg heller ikke, er jo greit å ha det også iogmed at det er sånn minnebrikke i kameraet også, noen okey minnekortleser med firewire(slå to fluer i en smekk) som går ann å få tak i?

tenkte på sånn jeg kan putte inn i maskinen forran, samme størrelse som en cd-rom om du skjønner?

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=62394

Endret av tanngarden
Lenke til kommentar

Det er masse typer minnekortlesere å få tak i, men på de fleste må hovedkortet ditt ha tilkoblingsmuligheter for de forsjellige funksjonene. Mao. funker nok ikke dette i ditt tilfelle. F.eks på FireWirekortet du linket til, står det sikkert 2+1. Det betyr at det er to uttak + et uttak inne i maskina der du kan koble til en FireWireenhet i front. Da er du mao avhengig av både F/W-kortet + den enheten i fronten på maskina du ønsker å kjøpe. + flere tilkoblinger på hovedkortet for alle de andre funksjonene.

Men du får USB-minnekortlesere.

Forøvrig trenger du ikke minnekortleser da du bare kobler en usb-kabel fra kameraet til PC-en, og leser av brikken på den måten. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...