paarsand Skrevet 2. juli 2007 Skrevet 2. juli 2007 Kan noen forklare meg hvordan jeg avbestiller i webløsningen til multicom? Klarer ikke finne noen knapp for det noe sted.. Haster litt da jeg legger inn bestilling på en 1520 istedet!
BUGS_Y Skrevet 2. juli 2007 Skrevet 2. juli 2007 Haha, kan tenke meg Multicom nå. Ikke heldig er dem. 8988860[/snapback] ??????????? i svarte da....
zonko Skrevet 2. juli 2007 Skrevet 2. juli 2007 Hvis du avbestiller er det en fare for at du må betale et liten sum til Multicom om de har begynt å sette sammen maskina. Dette følger av forbrukerkjøpeslovens § 41: § 41. Avbestilling før levering Avbestiller forbrukeren tingen før levering, kan selgeren ikke fastholde kjøpet og kreve betaling. Hvis ikke noe annet følger av avtalen, kan selgeren i stedet kreve erstatning for tap som er en følge av avbestillingen. Send dem en e-post eller ring dem i morgen tidlig. Er det gått ei god stund siden du bestilte, øker sjansen for å betale.
Jotun Skrevet 2. juli 2007 Skrevet 2. juli 2007 Avhengig av hvor stor denne summen er så er det kanskje like greit å benytte 14 dagers returrett??
frodozzer Skrevet 2. juli 2007 Skrevet 2. juli 2007 Haha, kan tenke meg Multicom nå. Ikke heldig er dem. 8988860[/snapback] Hvorfor det om jeg får spørre? er bare nysgjerrig
roy_nor Skrevet 2. juli 2007 Skrevet 2. juli 2007 Det er bare å sende en mail med ordrenr ditt. Tviler meget sterkt på at de er så gniene der at de krever penger av deg fordi du avbestiller. IFL90+ er mankovare uansett så...
zonko Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Ikke si det for sikkert roy_nor. Hvis han har konfigurert litt spesielt har de krav på en liten kompensasjon for tapet de lider. Har folk som skal tjene penger rett til noe, bruker de ofte å utnytte det... Når det gjelder angrerettsloven Jotun har de vel også krav på erstatning om man angrer på ei spesialbestilt/ egenkonfigurert vare: § 16. Oppgjør ved tilvirkningskjøp m.v. Ved annet fjernsalg enn telefonsalg av varer som skal tilvirkes eller tilpasses spesielt for forbrukeren kan det avtales at tilvirkningen eller tilpassingen påbegynnes før angrefristen løper ut, med den virkning at forbrukeren ved bruk av angreretten betaler for utført arbeid og medgåtte materialer. Tror Multicom har operert med 500kr
panzerwolf Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Avhengig av hvor stor denne summen er så er det kanskje like greit å benytte 14 dagers returrett?? 8990074[/snapback] Må fortsatt betale for arbeid som følge av kundetilpasninger (hvis det er tilfelle her da)... Bedre for begge parter om trådstarter avbestiller meg en gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå