Gå til innhold

Ny bærbar 12-14" (Dell vs Asus)


Anbefalte innlegg

Jeg skal også kjøpe enten dell sin eller asus sin og er veldig usikker på hvilken. Jeg trodde ASUS var kjent for god kvalitet, men Dell sin blir skrytt mye av ser jeg. Problemet med Dell sin er vel at det vil være umulig å oppgradere til 4 Gb RAm da dette vil koste 5 tusen.Mens på Asusen er det en tusenlapp ekstra.

 

 

Har nå disse instillingene på maskinene:

 

Dell xps m1330:

 

Intel® Core™ 2 Duo Processor T7300 (2.00 GHz, 4 MB L2 cache, 800 MHz FSB)

13,3-tommers UltraSharp™ WXGA (1280 x 800) CCFL-skjerm (220 nit) med TrueLife™

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

160 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

nVidia® GeForce™ Go 8400M GS med 128 MB GDDR3 dedikert grafikkminne

6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

 

pris: 13,613.75 kr ( med andre utgangspunkt enn billigste gikk prisen opp i så mye som 15 tusen for like instillinger.... merkelig..)

 

 

Intel Core 2 Duo Mobile T7300 2.00GHz 4MB Cache

13.3" WXGA blank skjerm 1280 x 800

2GB minne DDR2 667MHz SO-DIMM (1 x 2GB)

160GB SATA 7200RPM 2.5"

GeForce 8400M G 256MB

Intel Turbo Memory, 1GB

6 cellers batteri, ca 5 timer

 

pris: 13,377kr.

 

 

Hva ville dere kjøpt av disse? Spesifikasjonene er omtrent helt like til lik pris.

Er vel en stor fordel for ASUS at man kan oppgradere til 4 Gb ram for bare 1000 kr mot dells 5000 kr? Ellers virker de jo veldig like...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville satset på den søte serien W5 til Asus jeg. Den er liten (12"), veier 1,6kg, veldig stille, og yter ok. Trenger man virkelig 2ghz på en bærbar? Det spiser bare masse batteri. Nå leste jeg ikke posten så altfor nøye, så jeg fikk ikke med meg bruksområde, bortsett fra at det ikke var spilling som skulle foregå..

 

Sats høyt, kjøp Asus W5Fe

http://se.asus.com/products.aspx?l1=5&l2=7...531&modelmenu=1

 

da får du SideShow-funksjonaliteten til Vista oxo. Den ser litt kul ut.. Koster 14'100 sånn ca så det ut til. Tror det er et godt kjøp. Leste litt om hva den skal brukes til, og 2ghz for å surfe aftenposten, skrive i word2007 og titte på bilder er ikke nødvendig..

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Jeg skal bruke den til noe spilling også, starcraft 2, age of conan. Så er det greit å kjøpe en skikkelig en så den holder i noen år også.

 

 

 

Jeg ville satset på den søte serien W5 til Asus jeg. Den er liten (12"), veier 1,6kg, veldig stille, og yter ok. Trenger man virkelig 2ghz på en bærbar? Det spiser bare masse batteri. Nå leste jeg ikke posten så altfor nøye, så jeg fikk ikke med meg bruksområde, bortsett fra at det ikke var spilling som skulle foregå..

 

Sats høyt, kjøp Asus W5Fe

http://se.asus.com/products.aspx?l1=5&l2=7...531&modelmenu=1

 

da får du SideShow-funksjonaliteten til Vista oxo. Den ser litt kul ut.. Koster 14'100 sånn ca så det ut til. Tror det er et godt kjøp. Leste litt om hva den skal brukes til, og 2ghz for å surfe aftenposten, skrive i word2007 og titte på bilder er ikke nødvendig..

8998554[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...