Gå til innhold

Hvor mye får jeg for PCen min?


Anbefalte innlegg

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939

1MB, BOXED m/vifte

 

Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2

16MB 7200RPM

 

Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket

-939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16

 

Corsair TWINX2048-4000PT DDR-DIMM 2048MB

Kit w/two matched CMX1024-4000PT CL3 DIM

 

Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, 18dB

120mm Vifte, 4xSATA, 2XPCI-E, 20/24pin

 

NEC DVD-brenner ND-3550 IDE Black OEM

DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

 

Thermaltake Xaser Tsunami Sort Aluminium

med Vindu (Uten Strømforsyning)

 

XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme,

PCI-Express, 2xDVI/HDTV, 520/1500Mhz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke mere?

8979609[/snapback]

 

Nei!

 

Når du får mer eller mindre identisk spesifikasjon på AM2 plattform for 6 500 kr nytt, da er det ikke mange som vil betale mer enn halvparten for en brukt PC, særlig når den bygger på 939 plattform (dvs null oppgraderingsmuligheter på CPU).

 

Det er nesten slik at en PC faller 50 % i verdi så snart du har slått den på. Og med den ekstreme konkurransen som har vært siste året på CPU-er, ekstremt prisfall på minne (60 %), og nye GPU-er, så koster det som kostet 10 000 kr for et år siden (faktisk bare et halvt år siden), ca 6 000 i dag.

Lenke til kommentar

For å si det sånn, eneste grunnen du ville fått 4000 for den der pcen, er fordi forbrukere gjør dårlige valg. Jeg ville så absolutt ikke kjøpt det der for mer enn 500 kroner som arbeidsstasjon. Er verdt noe mer som tynnklient, derimot er det ikke mange som kjøper custom pcer for en slik jobb.

 

Så pga privatpersoner som ikke har peiling på hardware, vil du kunne selge den for 4000. Vet ikke helt om jeg ville solgt den for så mye, ettersom jeg vet at det er snakk om måneder før den pcen er ubrukelig. Er jo sikkert en gutt på 14 år som har lyst på ny pc, og foreldrene kjøper brukt for å "spare" penger. Det ender jo bare opp med at ungen kan kun spille eldre spill, og blir skuffet. Tror ikke jeg ville hatt hjerte til å selge den for noe særlig mye. hehe

 

Men er jo absolutt en god pc at the present time, men som de sier, pga socket og mye annet, blant annet skjermkort, er det ikke en pc som kommer til å vare lenge, uten mye utlegg.

Endret av skromt
Lenke til kommentar
Men er jo absolutt en god pc at the present time, men som de sier, pga socket og mye annet, blant annet skjermkort, er det ikke en pc som kommer til å vare lenge, uten mye utlegg.

8979826[/snapback]

 

Skjermkortet er mer en godt nok det, og de aller fleste vil være strålende fornøyd med et slik high en kort (det er kun blandt entuiaster det ikke lenger er high end kort!) Husk at 90% av de som spiller har dårligere kort enn dette, de fleste har faktisk 6600gt eller radeon 9700(!).

Lenke til kommentar

Kortet er ikke toppklasse uansett hva du sier eldavid. Jeg sitter på E6400, 1Gb minne, X1950GT(økonomiklasse kort) og sliter med å dra enkelte spill. 7900GT yter på lik linje med mitt, og jeg hadde aldri i verden sagt at kortet mitt var noe high-end kort.

 

Er mange spill jeg ville spillt i høyere oppløsning, men kortet begrenser meg endel. Heldigvis er jeg ikke så spill/grafikk-kresen.

 

Det er derimot ventet at når du punger ut masse penger for en relativt ny maskin så skal den kunne dra litt spill, og gjerne litt nyere spill. Et 7900GT er IKKE i stand til å spille på noe mer enn mid/(litt)high, med 1024x768 oppløsning, maks.(Den oppløsning på nevnte grafikkinnstilinger.)

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Men er jo absolutt en god pc at the present time, men som de sier, pga socket og mye annet, blant annet skjermkort, er det ikke en pc som kommer til å vare lenge, uten mye utlegg.

8979826[/snapback]

 

Skjermkortet er mer en godt nok det, og de aller fleste vil være strålende fornøyd med et slik high en kort (det er kun blandt entuiaster det ikke lenger er high end kort!) Husk at 90% av de som spiller har dårligere kort enn dette, de fleste har faktisk 6600gt eller radeon 9700(!).

8980351[/snapback]

 

Jeg kan jo godt sette ut mitt x800xt kort for 1400 kroner på finn. Noen ville nok kjøpt det, men betyr ikke at det er godt kort i dag heller.

Lenke til kommentar

Skjermkortet er mer en godt nok det, og de aller fleste vil være strålende fornøyd med et slik high en kort (det er kun blandt entuiaster det ikke lenger er high end kort!) Husk at 90% av de som spiller har dårligere kort enn dette, de fleste har faktisk 6600gt eller radeon 9700(!).

8980351[/snapback]

 

Tror deg ikke i det hele tatt. Lykke til med å lure noen til å betale så mye som du vil ha... su kommert til å trenge det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...