Gå til innhold

Flashing/FW-oppdatering av Symbian Series60!


DTS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har noen produktkoder for Nokia N81 ?

Har dessverre ikke kommet over noen produktkoder for denne ennå jeg heller...

Hva gjør eg gale når eg forandrer produktkoden da?

den hopper jo hele tiden tilbake til det orginale.

er det noe spesielle innstillinger eg skal bruke,hvilke av versjonene av NSS skal eg bruke.

Takker så mye for all hjelp :thumbup:

Bare hyggelig!

Men som jeg prøver å fortelle deg...

Det er ikke sikkert du gjør/har gjort noe galt.

Det kan være at NSS ikke støtter N95 8GB i "read". Altså så får du ikke lest av produktkoden via NSS, men du får sannsynligvis skrevet (ihvertfall var det slik mellom N73<->eldre versjon av NSS).

Altså så kan produktkoden din være forandret selv om du ikke får frem dette i NSS.

 

Om den er forandret eller ikke, finner du først ut av, når reinstallering av N95 8GB-FW blir gjort tilgjengelig via NSU.

Lenke til kommentar
Går det an å få reinstallert FW på Nokia 6110 Navigator da? Jeg får ihvertfall ikke det til..

 

Får håpe det kommer ny firmware snart..

 

Hvis du mener å oppdatere FW via nokias updater så går det helt fint. Bare følg guiden i denne tråden. Gikk nesten knirkefritt hos meg.

 

Har prøvd det.. Har endret produkkode og reinnstalerte firmware uten at noe som helst ble "nytt" Under meldinger så står det fortsatt Tele 2 epost.. Og # knappen kan ikke brukes til lydløs.. Og nettleseren på mobilen funker heller ikke..

Lenke til kommentar
Har noen produktkoder for Nokia N81 ?

Har dessverre ikke kommet over noen produktkoder for denne ennå jeg heller...

Hva gjør eg gale når eg forandrer produktkoden da?

den hopper jo hele tiden tilbake til det orginale.

er det noe spesielle innstillinger eg skal bruke,hvilke av versjonene av NSS skal eg bruke.

Takker så mye for all hjelp :thumbup:

Bare hyggelig!

Men som jeg prøver å fortelle deg...

Det er ikke sikkert du gjør/har gjort noe galt.

Det kan være at NSS ikke støtter N95 8GB i "read". Altså så får du ikke lest av produktkoden via NSS, men du får sannsynligvis skrevet (ihvertfall var det slik mellom N73<->eldre versjon av NSS).

Altså så kan produktkoden din være forandret selv om du ikke får frem dette i NSS.

 

Om den er forandret eller ikke, finner du først ut av, når reinstallering av N95 8GB-FW blir gjort tilgjengelig via NSU.

har reinstalert men får ikkje opp andre land på menyen..

trudde det var lagt ut en skandinavisk fimware?

Lenke til kommentar
Har noen produktkoder for Nokia N81 ?

Har dessverre ikke kommet over noen produktkoder for denne ennå jeg heller...

Hva gjør eg gale når eg forandrer produktkoden da?

den hopper jo hele tiden tilbake til det orginale.

er det noe spesielle innstillinger eg skal bruke,hvilke av versjonene av NSS skal eg bruke.

Takker så mye for all hjelp :thumbup:

Bare hyggelig!

Men som jeg prøver å fortelle deg...

Det er ikke sikkert du gjør/har gjort noe galt.

Det kan være at NSS ikke støtter N95 8GB i "read". Altså så får du ikke lest av produktkoden via NSS, men du får sannsynligvis skrevet (ihvertfall var det slik mellom N73<->eldre versjon av NSS).

Altså så kan produktkoden din være forandret selv om du ikke får frem dette i NSS.

 

Om den er forandret eller ikke, finner du først ut av, når reinstallering av N95 8GB-FW blir gjort tilgjengelig via NSU.

lurte litt på en ting til, hvor mye skal være med i produktkoden?

#0550372: SCANDINAVIA

er har prøvd og lagt inn #0550372

Lenke til kommentar

Hei

 

Broren min har kjøpt N95 8Gb til meg og han i Malaysia. Denne er ikke operatørlåst, må en allikevel flashe for å endre språkpakke (når muligheten for å reinstallere blir gjort tilgjengelig), eller kan denne oppdateres "fritt"? Håer jeg ikke spør for dumt nå, er dessverre rimelig grønn på dette :blush: dette blir den første "avanserte" telefonen jeg eier.

 

Trenger ikke noe hurtig svar da han ikke kommer hjem fra sjøen før mot slutten av januar, men han ba meg undersøke litt. Takker for øvrig for en svært bra post, setter stor pris på slikt initiativ!

Lenke til kommentar
Hei

 

Broren min har kjøpt N95 8Gb til meg og han i Malaysia. Denne er ikke operatørlåst, må en allikevel flashe for å endre språkpakke (når muligheten for å reinstallere blir gjort tilgjengelig), eller kan denne oppdateres "fritt"? Håer jeg ikke spør for dumt nå, er dessverre rimelig grønn på dette :blush: dette blir den første "avanserte" telefonen jeg eier.

 

Trenger ikke noe hurtig svar da han ikke kommer hjem fra sjøen før mot slutten av januar, men han ba meg undersøke litt. Takker for øvrig for en svært bra post, setter stor pris på slikt initiativ!

 

Er rimelig grønn på dette eg og, men eg fekk det til.

Har no en N95 8GB men Skandinavisk oppsett og Norsk Ordbok

klurte en del eg men følger du rådene til punkt og prikke, og ikke jobbe på egenhand så er det gjort på 20 min.

Gratulere med ny telefon :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei

 

Broren min har kjøpt N95 8Gb til meg og han i Malaysia. Denne er ikke operatørlåst, må en allikevel flashe for å endre språkpakke (når muligheten for å reinstallere blir gjort tilgjengelig), eller kan denne oppdateres "fritt"? Håer jeg ikke spør for dumt nå, er dessverre rimelig grønn på dette :blush: dette blir den første "avanserte" telefonen jeg eier.

 

Trenger ikke noe hurtig svar da han ikke kommer hjem fra sjøen før mot slutten av januar, men han ba meg undersøke litt. Takker for øvrig for en svært bra post, setter stor pris på slikt initiativ!

 

Er rimelig grønn på dette eg og, men eg fekk det til.

Har no en N95 8GB men Skandinavisk oppsett og Norsk Ordbok

klurte en del eg men følger du rådene til punkt og prikke, og ikke jobbe på egenhand så er det gjort på 20 min.

Gratulere med ny telefon :thumbup:

 

Høres veldig bra ut :dribble: klarer knapt å vente, sitter å surfer på reviews og filmer! Fikk et gledesrus når jeg så at en kan installere gamle adventurespill på dem (ScummVM) :) forhåpentligvis så klarer jeg å flashe uten problemer, takker for svar!

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest igjennom det meste her, men fant ikke noe særlig og jeg har lett grundig, kanskje ikke grundig nok, men jeg prøver meg frem her for det.

 

Saken er: Er det noen som har erfaring med å sette opp serverprofil når det gjelder FOTA? Jeg har en N82 og en N80 jeg gjerne vil skal fungere med FOTA. Jeg har ikke nok minne på laptopen til å gjøre det via NSU. :blush:

 

Btw, fin tråd. Spesielt bra gjort av DTS vil jeg si. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fjern 0552480 fra produktkode listen på Nokia 6110 Navigator. Det var grunnen til at jeg ikke fikk oppdatert min firmware x)

 

Btw, jeg får ikke reinnstalert mobilen min.. det kommer fortsatt System feil når jeg skal på nettverksinnstillinger.. Og jeg orker ikke å sende den inn i service.. det tok meg over 1 mnd. forrige gang, og de sa at de bare innstalerte firmwaren på nytt.

Endret av Anixion
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...