Gå til innhold

Flashing/FW-oppdatering av Symbian Series60!


DTS

Anbefalte innlegg

Er litt forvirret her. Jeg vil bli kvitt entry på min E65, og samtidig oppdatere firmwaren, da jeg har den første 1.0633.18.01

 

Fulgte da oppskriften din, endret produktkode, men da jeg kom til NSU, sa den et det ikke var mulig, det hadde ikke kommet noen nyere. Har jeg da endret den til feil kode? Jeg valgte scandinavian mocca\silver koden, da det er dette telefonen min er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er fordi Nokia ennå ikke har klart å få fingeren ut, ved å legge FW til denne ut på nett desverre. :(

 

Du har helt sikkert gjort ting riktig.

Så vi får bare smøre oss med tålmodighet...

For jeg går også å venter på oppdatering til denne. ;)

 

EDIT:

Her kan du sjekke om det er lagt ut oppdateringer for hvilken som helst produktkode/telefon på nett, samt at siste FW-versjon står (hvis det finnes oppdateringer).

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Har lastet ned NSS og satt meg litt inn i dette.

 

Hvis det går så knirkefritt som du skriver så forandrer jeg produktkoden til den du har listet opp under for N73 ME og så har jeg en åpen telefonen.

 

Lykkes dette og jeg går videre til NSU vil det programmet auotmatisk gi meg valget for siste FW til ME versjonen eller må jeg huske alle disse tallene og så velge riktig kode? (hvis du skjønner hva jeg mener)

Lenke til kommentar

Du har skjønt det riktig ja...

Bare at du ikke får en åpen telefon, du får en åpen produktkode så du får tak i absolutt siste FW.

 

D.v.s.: Du får ikke fjernet operatørlåsen på telefonen, slik at du kan bruke et SIM-kort fra en annen operatør med denne fremgangsmåten.

 

Du trenger ikke huske noen tall nei, og NSU finner automatisk siste FW-versjon til deg når du har forandret produktkode...

Bare få produktkoden du vil forandre til riktig, når du legger den inn i NSS, så...

 

Jeg kopierer koden fra nett/dokument, for deretter å lime den inn i NSS.

Så du trenger ikke ha klisterhjerne for å få utført flashing nei. :)

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Litt merkelig med Nokia 6120 Classic, nyeste firmware ifølge Nokia sin oppdateringstjeneste er 3.70. Min mobil som har Entry innlagt har firmware 3.83, så for meg det ville være omvendt, nemlig at Telenors firmware ikke ville ha et høyest versjonsnummer. :hmm:

 

Uansett har jeg ikke opplevd noe bugs enda så avventer å fjerne Entry inntil videre.

Endret av escobar
Lenke til kommentar
Javel...  :hmm:

 

Dette virker på meg også litt rart.

Dette har jeg ikke hørt om før.

9455037[/snapback]

 

Enig i at det virker merkelig, trykket nettopp *#0000# på min Nokia 6210 Classic og da står det V 03.83, 19-06-07 RM 243.

 

Når jeg legger inn produktkoden 0546329 (Scandinavia) på Nokia sin side hvor du kan sjekke siste firmware-versjon kommer det opp 03.70. Har testet med et par andre produktkoder og fortsatt er resultatet 03.70.

 

Virker uvanlig at Telenor sin firmware er nyere eller ihvertfall virker nyere Nokia's egen firmware grunnet høyere nummer. :hmm:

Lenke til kommentar

Åpnet NSU på dataen idag og fikk beskjed om at det var kommet ny versjon og startet oppdatering.

 

Fikk en feilmelding og da klarer den ikke og oppdatere seg. Går heller ikke ann å velge dette bort når en starter NSU - en må liksom godta å laste ned oppdateringer.

 

Får følgende feilmelding (må gjengi den klarer ikke å kopiere den inn(så der er nivået)):

 

"There is a problem with Windows Installer Package. A script required for this install to complete could not be run. Contact your support personel or package vendor. Custom action kill_process script error-2147217406,: Line 5, colum 1,"

 

Jeg lastet nylig ned NSU og har ikke brukt det på noen tlf ennå, men har klart å laste det og åpne programmet og det har sett ut som det fungerer - bare at jeg har manglet å koble til en telefon.

 

Nå vil ikke programmet starte så lenge denne oppdateringen lager problemer for meg. Har også prøvd å avinstallere NSU, men får akkurat samme feilmelding så det går heller ikke.

 

(Min versjon av NSU er v.1.3.85no, det er det som vises (helt ned i høyre hjørne)i bildet hvor jeg velger å laste ned ny versjon/ oppdatering.)

 

Noen som skjønner noe av dette? Er feilen hos meg eller i denne versjonen til NSU??

Endret av Reggy
Lenke til kommentar

9455123[/snapback]

Skal sies at v03.83 er "på tur" for åpne produktkoder også da...

Denne er ennå ikke lagt ut på nett via NSU, men det finnes personer som har fått tak i flash-filen der ute.

 

Går vel ikke veldig mange dagene før denne ligger ute, vil jeg tro...

Lenke til kommentar

9455123[/snapback]

Skal sies at v03.83 er "på tur" for åpne produktkoder også da...

Denne er ennå ikke lagt ut på nett via NSU, men det finnes personer som har fått tak i flash-filen der ute.

 

Går vel ikke veldig mange dagene før denne ligger ute, vil jeg tro...

9472028[/snapback]

 

Ihvertfall hyggelig å se at en operatørs firmware er oppdatert i forhold til den offisielle versjonen for åpne produktokoder.

Lenke til kommentar
Neste gang jeg skal oppgradere via NSU - da trenger jeg ikke å forandre produktkoden igjen? Den er forandret en gang for alle?

 

Hvor kan en følge med for å vite når neste FW for N73 kommer ut?

9490105[/snapback]

Du trenger ikke gjennom prosessen flere ganger nei.

Den er forandret en gang for alle.

Såfremt du ikke planlegger et fremtidig FW-bytte (til vanlig N73/N73IE FW), da må den forandres igjen selvfølgelig.

 

Men for å holde FW for ME oppdatert, eller du vil reinstallere gjeldende FW, så bruker du kun NSU, og glemmer NSS og produktkoder ja. :)

 

Følge med når ny FW er på gang, gjør du via Nokia N73 Diskuter den her!-tråden.

Her blir det postet, straks "noen fugler kvittrer". :)

Ellers er jo forumet til SymbianFreak et bra sted for nettopp dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei T_H_X

 

Du har ikke sånn produktkode til Nokia 6280/6288 også. Tenkte jeg kunne oppdatere den gamle også for spenningens skyld.

 

Bindingstiden er over for den, men det er vel uansett låst for ingen har låst den opp. Og da trenger jeg en kode jeg kan skrive inn i NSS.

 

Og kan du skaffe kode til andre også Nokia 6300/ 6301? Mulig at jeg kommer til å kjøpe inn denne til fruen - og da må jo samme jobb gjøres med den også...

Lenke til kommentar

Kan se hva jeg kan finne ut, men dette er såkalte "dumme" S40-telefoner da...

Så om dette i det hele tatt lar seg gjøre med disse, er jeg litt usikker på.

 

EDIT: Reggy har fått hjelp ang. produktkode til Nokia 6300 via PM, da et evnt. svar her ang. Series40, blir "off topic".

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...