Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Apache webserver, problem med ruter?


Anbefalte innlegg

Sliter litt med å opprette apache webserver.

Jeg har installert Apache på pc'en, opprettet dyndns konto, aktivert dnstjeneste i ruteren og tror at jeg har klart å port forwarde til pc'en.

 

Har opprettet en mappe på webserveren som jeg henviser til i httpd.conf. I mappen har jeg laget en testside i html.

 

Her er spørsmålene:

 

1. Problemet er at når jeg skriver inn adressen i browseren så kommer jeg bare til innloggingen til ruteren min. Hvorfor?

 

2. Skal webdokumentet ha et spesielt navn for at det skal bli funnet? For eksempel index?

 

3. Må man være på utsiden av ruteren for å komme inn "riktig vei", eller skal det holde å skrive adressen i url feltet på innsiden av ruteren?

Endret av chevyz28
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må forwarde port 80 i router til din PC.  Nå peker port 80 automatisk til router-webinterface og du må derfor route den om.

8975670[/snapback]

 

Jeg har en Thomson speedtouch 585, der er det noe som heter spill og applikasjonsdeling. Der har jeg lagt inn et valg som heter web server (HTTP) og rutet den til server pc'en min. Er ikke dette det du beskriver, eller er det noe annet?

Lenke til kommentar
På en speedtouch så overstyrer web-interfacet på routeren hva du velger for http der. Du må skru av eller flytte web-managenet fra port 80. Bruk heller telnet, der kan du gjøre det mye lettere.

8975796[/snapback]

 

Ok. Så du sier at webinterfacet også bruker port 80?

Hva heter valget i telnet som du må bruke?

Lenke til kommentar
Jeg bruker port 8080 på min apacheserver.

Forwarder da port 80 eksternt til 8080 internt.

Har du NGT så tror jeg du bør ta en titt på ngtforum.net og se etter løsning.

8975823[/snapback]

 

Det enkleste er nok å bare følge bruksanvisningen som NGT har lagt ut her. Følger man den så kan det egentlig ikke gå galt.

Lenke til kommentar
Jeg bruker port 8080 på min apacheserver.

Forwarder da port 80 eksternt til 8080 internt.

Har du NGT så tror jeg du bør ta en titt på ngtforum.net og se etter løsning.

8975823[/snapback]

 

Det enkleste er nok å bare følge bruksanvisningen som NGT har lagt ut her. Følger man den så kan det egentlig ikke gå galt.

8975888[/snapback]

 

Fulgte brukerveiledningen til NGT men det hjalp ikke.

Fortsatt bare innloggingen til ruteren som vises når jeg skriver inn adressen.

 

Må man være på utsiden av ruteren for å komme inn på webserveren eller holder det at man skriver adressen i browseren direkte?

Lenke til kommentar
Jeg bruker port 8080 på min apacheserver.

Forwarder da port 80 eksternt til 8080 internt.

Har du NGT så tror jeg du bør ta en titt på ngtforum.net og se etter løsning.

8975823[/snapback]

 

Det enkleste er nok å bare følge bruksanvisningen som NGT har lagt ut her. Følger man den så kan det egentlig ikke gå galt.

8975888[/snapback]

 

Fulgte brukerveiledningen til NGT men det hjalp ikke.

Fortsatt bare innloggingen til ruteren som vises når jeg skriver inn adressen.

 

Må man være på utsiden av ruteren for å komme inn på webserveren eller holder det at man skriver adressen i browseren direkte?

8976073[/snapback]

 

Du kan umulig ha fulgt den veiledning... For der deaktiveres web-grensesnittet, det som du fremdeles får opp. Har du sett at de har en helt egen veiledning for HTTP og FTP server på den siden jeg linket til?

 

Dersom du i tillegg bruker kommandoen "ip config natloopback enabled" kan du teste mot den eksterne ipadressen fra lokalnettet. Husk å avslutte med saveall når du gjør endringer via telnet.

Lenke til kommentar
Du kan umulig ha fulgt den veiledning... For der deaktiveres web-grensesnittet, det som du fremdeles får opp. Har du sett at de har en helt egen veiledning for HTTP og FTP server på den siden jeg linket til?

 

Dersom du i tillegg bruker kommandoen "ip config natloopback enabled" kan du teste mot den eksterne ipadressen fra lokalnettet. Husk å avslutte med saveall når du gjør endringer via telnet.

8976112[/snapback]

 

Jeg er 100% sikker at jeg fulgte oppskriften med veiledningen til HTTP server.

Men jeg brukte ikke kommandoen "ip config natloopback enabled".

Brukte saveall til slutt. Dette var rart...

Lenke til kommentar
Du kan umulig ha fulgt den veiledning... For der deaktiveres web-grensesnittet, det som du fremdeles får opp. Har du sett at de har en helt egen veiledning for HTTP og FTP server på den siden jeg linket til?

 

Dersom du i tillegg bruker kommandoen "ip config natloopback enabled" kan du teste mot den eksterne ipadressen fra lokalnettet. Husk å avslutte med saveall når du gjør endringer via telnet.

8976112[/snapback]

 

Jeg er 100% sikker at jeg fulgte oppskriften med veiledningen til HTTP server.

Men jeg brukte ikke kommandoen "ip config natloopback enabled".

Brukte saveall til slutt. Dette var rart...

8976171[/snapback]

 

Nå virker det fra utsiden av ruteren...Hurra

Hvordan setter jeg inn kommandoen "ip config natloopback enabled" så jeg får testet fra lokalnettet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...