Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Landrover Discovery tdi 2001? Anbefalinger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

freelander er søppel ,men discovery tror jeg er ok :) kan du hvis et bilde av typen du lurer på og kjøpe. Jeg har hørt at det mye problemer med engelske biler , men kanskje dette ikke gjelder discovery. Jeg ville hatt maxima'en. Fin bil det(mkaxima altså det kan jeg uttale meg om da da stefaren min har vært nissan selger i 10 år) den skal visst være god og kjøre også få problemer er det vel med maxima også

Endret av Fanboy
Lenke til kommentar
freelander er søppel ,men discovery tror jeg er ok :) kan du hvis et bilde av typen du lurer på og kjøpe. Jeg har hørt at  det mye problemer med engelske biler , men kanskje dette ikke gjelder discovery. Jeg ville hatt maxima'en.  Fin bil det(mkaxima altså det kan jeg uttale meg om da da stefaren min har vært nissan selger i 10 år) den skal visst være god og kjøre også få problemer er det vel med maxima også

8972087[/snapback]

 

joda:) fin bil maximaen, men begynner å bli litt gammel og så sluker den bensin :/

 

Men takker for tips:)

Lenke til kommentar

Kjenner et par som jobber med disse daglig og det er ikke bra. Det kommer hvertfall 3 biler i krana hver dag og noen ganger opp mot 10 stk på en dag. Mye problemer med motor og drivverk, spes differensialer.

 

Prisen på merkeverksted for stor service ligger på noen modeller over 20000,- og da følger det ikke med oljeskift på drivverk.

 

Du kan oppleve fullstendig motoras helt uten videre. Noen av motorene har løse sylinderforinger som sklir ned.

 

Har hørt om mange merkelige feil på disse bilene, vet om en som sto en uke på verksted pga en dekktrykk sensor og en som kun ville starte med førerdøren åpen :hmm:

 

Bilene selger som hakka møkk til alt for høye priser utifra kvaliteten.

Lenke til kommentar
Kjenner et par som jobber med disse daglig og det er ikke bra. Det kommer hvertfall 3 biler i krana hver dag og noen ganger opp mot 10 stk på en dag. Mye problemer med motor og drivverk, spes differensialer.

 

Prisen på merkeverksted for stor service ligger på noen modeller over 20000,- og da følger det ikke med oljeskift på drivverk.

 

Du kan oppleve fullstendig motoras helt uten videre. Noen av motorene har løse sylinderforinger som sklir ned.

 

Har hørt om mange merkelige feil på disse bilene, vet om en som sto en uke på verksted pga en dekktrykk sensor og en som kun ville starte med førerdøren åpen :hmm:

 

Bilene selger som hakka møkk til alt for høye priser utifra kvaliteten.

8972358[/snapback]

 

Ja mener å ha hørt rykter om at det fort kan bli en dyr bil som står på verkstedet ofte. Men stemmer det at dette helst gjelder modeller før 2003? Mener å ha hørt at 2003-modellen og nyere skal være noe helt annet.

 

Uansett. Noen som har tips til andre biler i samme klasse (høy 4wd diesel) som de vil anbefale til pris mellom 150 og 200?

Lenke til kommentar

Discoveryen er en fantastisk bil aa kjore. Som det nevnes er TD5en en torst motor, den mangler ogsa det lille ekstra nar en gir pa litt. Rust og elektriske feil ma man vere litt obs paa. Men finner man et godt eksemplar av arten kan man ha en kjempebil i mange aar fremover.

Lenke til kommentar
Kjenner et par som jobber med disse daglig og det er ikke bra. Det kommer hvertfall 3 biler i krana hver dag og noen ganger opp mot 10 stk på en dag. Mye problemer med motor og drivverk, spes differensialer.

 

Prisen på merkeverksted for stor service ligger på noen modeller over 20000,- og da følger det ikke med oljeskift på drivverk.

 

Du kan oppleve fullstendig motoras helt uten videre. Noen av motorene har løse sylinderforinger som sklir ned.

 

Har hørt om mange merkelige feil på disse bilene, vet om en som sto en uke på verksted pga en dekktrykk sensor og en som kun ville starte med førerdøren åpen :hmm:

 

Bilene selger som hakka møkk til alt for høye priser utifra kvaliteten.

8972358[/snapback]

 

Kjenner også en som har jobbet endel med Land Rover, han kunne hele tiden fortelle om biler de fikk inn med de merkeligste elektriske feil. Det kunne gå med flerfoldige timer til feilsøking på noen av dem.

Lenke til kommentar
Kjenner også en som har jobbet endel med Land Rover, han kunne hele tiden fortelle om biler de fikk inn med de merkeligste elektriske feil. Det kunne gå med flerfoldige timer til feilsøking på noen av dem.

8979855[/snapback]

Har snakket med en kar fra et engelsk klubbforum for Discoveryer.

 

I sammenhengen var det snakk om å lage stereotypiske situasjoner på enkelte forum, f.eks. "- Hummer H1 board: Just hit a bump in the road *pictures*" og "- Toyota Prius board: Just got hit by Hummer H1 *pictures*" osv.

 

Discoverydelen var "- Land Rover Discovery board: *101 new threads with different problems no one has ever heard of before*"

 

Det triste er at det faktisk ikke var en spøk. De er slik. :p

Lenke til kommentar

Amen. Jeg orker ikke lete etter en kilde, men for 1-2 år siden hørte jeg på radioen at Ford (nåværende eier) hadde sendt et skriv til Land Rover hvor de ba dem skjerpe kvaliteten på bilene eller forvente å bli lagt ned. Nå vurderer Ford å selge Land Rover. Og før Ford slet BMW med å holde orden på selskapet, helt til de solgte det. Synd at det skal være så mye trøbbel med bilene, for ellers har de sjarm.

Lenke til kommentar
Amen. Jeg orker ikke lete etter en kilde, men for 1-2 år siden hørte jeg på radioen at Ford (nåværende eier) hadde sendt et skriv til Land Rover hvor de ba dem skjerpe kvaliteten på bilene eller forvente å bli lagt ned. Nå vurderer Ford å selge Land Rover. Og før Ford slet BMW med å holde orden på selskapet, helt til de solgte det. Synd at det skal være så mye trøbbel med bilene, for ellers har de sjarm.

8982410[/snapback]

Ikke bare det, de kommer seg til og med frem i terrenget.

Lenke til kommentar
Discoveryen er en fantastisk bil aa kjore. Som det nevnes er TD5en en torst motor, den mangler ogsa det lille ekstra nar en gir pa litt. Rust og elektriske feil ma man vere litt obs paa. Men finner man et godt eksemplar av arten kan man ha en kjempebil i mange aar fremover.

8979586[/snapback]

 

Fantastisk å kjøre? Nå har ikke jeg prøvd den i terengt, men på vanlig vei er den grusom! Knallhard fjæring og vonde seter nei uff. Skal du først gå for noe som er så dårlig og kjøre gå for Defenderen. Den har i hvert fall masse sjarm og er vesentlig mer pålitlig og enkle og mekke på!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...