Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CD/DVD Rom borte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har bare lokal disk (C:) og Delte dokumenter på min datamaskin. Det går ikke an å installere program ved hjelp av CD/DVD og det går heller ikke å spille spill som krever CD for å starte. Noen som har peiling på hva jeg skal gjøre?

8971632[/snapback]

 

Prøvd å gå inn i BIOS når man starter pcen? (Trykk på "DEL/DELETE" knappen når du starter pcen) Så kan du velge "Load Failsafe" elns, og velge "Save & Exit" Viss ikke det funker, kan du prøve å søke etter maskinvare endringer i windows, det gjør du ved å:

 

1. Høyreklikke på min datamaskin så velger du "Behandle", så skal det komme opp et vindu som heter "Datamaskinbehandling"

 

2. Velg "Enhetsbehandling" da skal du se en liste på høyre side, men mange ikoner, et ikon av en data på toppen.

 

3. Høyreklikk ikonet av en data, da får du opp et valg som heter "Søk etter maskinvareendringer" velg det.

 

4. Viss den finner noe, får du beskjed om det, da er det bare å klikke neste helt til du er i mål (forhåpentlig vis)

 

Mvh.

 

Marius Malmstrøm

Lenke til kommentar

Prøvd å gå inn i BIOS når man starter pcen? (Trykk på "DEL/DELETE" knappen når du starter pcen) Så kan du velge "Load Failsafe" elns, og velge "Save & Exit" Viss ikke det funker, kan du prøve å søke etter maskinvare endringer i windows, det gjør du ved å:

 

1. Høyreklikke på min datamaskin så velger du "Behandle", så skal det komme opp et vindu som heter "Datamaskinbehandling"

 

2. Velg "Enhetsbehandling" da skal du se en liste på høyre side, men mange ikoner, et ikon av en data på toppen.

 

3. Høyreklikk ikonet av en data, da får du opp et valg som heter "Søk etter maskinvareendringer" velg det.

 

4. Viss den finner noe, får du beskjed om det, da er det bare å klikke neste helt til du er i mål (forhåpentlig vis)

 

Mvh.

 

Marius Malmstrøm

8972469[/snapback]

 

 

 

Da jeg gikk inn i BIOS så fant jeg ikke noe som lignet på det du beskrev.

Jeg prøvde det andre forslaget ditt og jeg fant ingen maskinvareendringer, men det sto et gult utropstegn på cd/dvd romen. Jeg har lagt ved et skjermbilde av det jeg så.

---

Når jeg trykker på feilsøking i egenskaper for cd/dvd romen så kom det opp noe med å avinstallere og installere cd/dvd rom på nytt.

 

Har snakket med en som er flink med data, og han sa jeg skulle komble ut cd/dvd romen, starte opp, slå av igjen og så koble den til igjen. Kan det løse problemet mitt?

post-133483-1183196450_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...