Gå til innhold

Rattbruk i DiRT


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er "en av dem" som hittil har brukt tastatur i bilspill, men nå er det forhåpentligvis slutt på det. Etter å ha spilt DiRT med piltaster i et par timer, ser jeg ingen grunn til å loade spillet inn igjen før jeg har kjøpt meg ratt. Det går bokstavelig talt fra grøft til grøft, ned skrenter og rett i steingjerder ved bruk av tastene, og det virker helt kliss umulig å holde bilen rett. Kanskje fordi jeg bare har spilt et par timer, men allikevel! Når jeg vinner(!) løp, skryter kartleseren av meg som om jeg var verdens beste, men når jeg ser replayen må jeg nesten flire for meg selv. Ser jo ut som om en ape hadde satt seg bak rattet og gitt gass.

 

Over til poenget med tråden:

Jeg leser at rattet til Xbox360 også har problemer med stabiliteten, dvs folk sjangler fra side til side og makter ikke kjøre rett frem. Jeg har tenkt å kjøpe meg et Logitech Momo-ratt til omtrent tusenlappen i dag etter jobb, ser ikke vitsen for min del å bruke 2000 på et G25 så lenge jeg ikke er bilspillfantast. Er det noen av dere med et slikt ratt (Momo) som kan fortelle meg litt om hvordan det fungerer i DiRT?

Endret av Olsenhower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke noe svar på det du spør etter, men jeg må bare si meg helt enig angående tastatur-bruken. Det er så latterlig. Spillet koster jo ikke 400kr. Det koster 2000kr, da man egentlig bare MÅ kjøpe et ratt i tillegg. Ellers ender man opp med fingerkreft. Blir så mye tasting og trykking at jeg kjenner jeg har vondt i hele hånda etter ett løp.

Lenke til kommentar

Spiller spillet på xbox360 selv og har så langt ingen problemer med å bruke det offisielle 360 rattet. Håndkontrollen er også greit å kjøre med. Kanskje du skulle kjøpt en 360 håndkontroll for windows... Er billigere enn ratt ihvertfall.

Man kan jo bruke håndkontrollen til andre typer spill enn bare bilspill.

Lenke til kommentar

Er det vanskelig å justere innstillingene slik at man får bra feeling med rattet? Har lest at mange har hatt problemer med at styringa virker upresis eller noe slikt? Storkoser meg med XBox360 kontroller for PC til dette spillet om dagen, men har et ratt med force feedback liggende i rotet et sted. Men hvis det er umulig å få nogenlunde presis styring med det gidder jeg ikke å rigge det til engang...

Lenke til kommentar

Det ble bedre "styrefølelse" etter jeg justerte på innstillinger under kontrollmenyen, men om den er god eller ei vet jeg ikke, siden dette er det første bilspillet mitt med ratt. Jeg spilte Colin McRae 4 med Xbox-kontroller og det ga meg mer feeling enn nå, for å si det sånn (sannsynligvis fordi jeg er elendig i DiRT). I fireren klarte jeg i det minste å kjøre etapper uten å krasje. Synes det er vanskelig å opprettholde kontrollen i DiRT. Før eller senere begynner bilen å vingle, og da er det kjørt. Enten full brems eller rett ut i en busk. Men som sagt, jeg er elendig :!:

Lenke til kommentar

Jeg har gitt opp å bruke rattet til 360 på DIRT.

Tror jeg har prøvd de fleste innstillinger, men jeg syns hele bilen "overeagerer".

Er jo såvidt borti rattet før jeg har dreid rundt 4 ganger. Helt sprøtt.

Det funka så bra på forza 2.

Kan noen si meg hvilken av disse sliderne jeg bør endre på for å få ned sensitviteten? (360)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...