Gå til innhold

Kan jeg få "fart" på denne?


Anbefalte innlegg

Hei, trenger litt hjelp fra dere som forstår dere på ytelse og slikt. Jeg har følgende hovedoppsett:

 

MSI K9N Platinum, nForce 570 Ultra, DDR2 ,Socket-AM2,2xGbLAN,Firew, ATX, PCI-Ex16

 

AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket AM2,

1MB, BOXED m/vifte

 

Kingston ValueR. DDR2 PC4200 2048MB CL4

Kit w/two matched ValueRAM 1024MB DDR2

 

Hovedkorte støtter dual mode for minne, men jeg bruker ikke det. Er det mye å hente på å kjøre Dual mode? Eventuelt er det noe å hente ved innkjøp av andre minne brikker? PC6400?

 

CPU'en er ikke av den kjappeste vet det... er det noen vits "lett" overklokking av denne eller er det hovedsakelig minne oppsettet som ikke er godt nok utnyttet?

 

Har hatt denne pc'en en stund nå, ca 6 mnd, men synes ikke den er noe særlig raskere enn den gamle jeg hadde som var basert på AMD Thunderbird 1.4 GhZ :-)

 

Grunnen til at jeg ikke nevner skjermkort er fordi at spille ytelse ikke er problemet, men generell pc bruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor har kjører du ikke "dual channel" når du har to matchede minnebrikker? Om det ikke dobler minne-ytelsen så tror jeg det vil gi en markant økning. Det er nok mer å hente på det enn å kjøpe raskere minne.

 

Jeg tror dog at hvis du synes det oppsettet ikke fungerer tilfredsstillende er det mer et programvare-problem enn maskinvare-problem. Lenge siden du kjørte CCleaner/AdAware/defrag?

Endret av wizkid
Lenke til kommentar
Hvorfor har kjører du ikke "dual channel" når du har to matchede minnebrikker? Om det ikke dobler minne-ytelsen så tror jeg det vil gi en markant økning. Det er nok mer å hente på det enn å kjøpe raskere minne.

 

Jeg tror dog at hvis du synes det oppsettet ikke fungerer tilfredsstillende er det mer et programvare-problem enn maskinvare-problem. Lenge siden du kjørte CCleaner/AdAware/defrag?

8968047[/snapback]

 

Takk for rask tilbakemedling. Nei det ikke lenge siden jeg kjørte noen av disse. Skal prøve å kjøre i dualmode i helgen. Tror vel kanskje også det vil gi en god ytelses økning.

Lenke til kommentar

Ja prøv det. Jeg tror det må være noe som ikke er helt riktig hvis en Athlon X2 4600+ yter som en Athlon 1.4 ghz... Men på en annen side er det jo rart at spillytelsen er bra, og vanlig bruk ikke. Har du prøvd å kjøre PCMark eller PCWizart for å se hvordan maskina yter i forhold til forskjellige andre referansemaskiner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...