Gå til innhold

BenQ 24" 1920x1200 5295,- [tilbud over]


Boye

Anbefalte innlegg

Vet egentlig ikke om dette hører med til forumet, men syntes det var såpass grovt satt ned (feilpriset??) at andre kanskje ville få nytte av tilbudet. Pivot, Z-modellen, Senseye. Relativt billig i forhold til full pris. Tilfeldigvis hadde jeg reklamefilteret avskrudd når denne poppet opp på skjermen:

 

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=41460

 

Vurderte å bestille skjermen selv, men ble litt skeptisk til bildekvaliteten når man brukte de mer avanserte funksjonene på bildet etter å ha lest denne testen:

 

http://www.behardware.com/articles/646-1/b...-screening.html

 

Kommer selv til å vente til noe "bedre" kommer, men kanskje andre får seg en hyggelig overraskelse :yes:

 

EDIT: Beklager skrivefeil, på tide å legge seg gitt...

Endret av Boye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående "screening" gjaldt dette bare når "AMA-Z" var påskrudd. Denne kan skrus av.

 

En "litt" snillere omtale av forgjengeren: http://www.trustedreviews.com/displays/rev...reen-Monitor/p1

 

En "privat" sammenlikning av "BenQ FP241WZ vs. Dell 2407WFP-A04 vs. LG L246WP": http://www.bexox.com/showdown.htm

 

Min tolkning av denne er at BenQ'en vinner sammenlikningen.

 

Har lest rundtom på et par forum angående forskjeller mellom FP241W og FP241WZ. Det eneste jeg klarte å skille ut av forskjeller var "AMA-Z"-funksjonaliteten. Noen snakket om bedre panel også (P-MVA på gammel, A-MVA på -Z versjonen), men det var ikke enighet om dette.

 

Bestilte denne for å kunne ha tilkoblet pc, PS3 og Wii uten å måtte koble frem og tilbake. At den har fått skryt for bildekvalitet på majoritetene av sider jeg har lest om den hjelper så klart også på. Den har også PIP (Picture in Picture), dersom man vil se hva som skjer på de forskjellige inngangene ( f.eks. digital tuner tilkoblet - venter på at reklame skal bli ferdig ).

Lenke til kommentar
Takker for hjelp radix, de har nå skrudd opp prisen med 2700kr så da får det bli en annen gang. Alltid morsomt når slikt skjer selv om det er flere på lager...

8986899[/snapback]

 

Hei

Jeg kjøpte denne i går på netshoposlo for 5295kr syntes dette var sinnsykt billig, så jeg slo til. Har lest litt tester her å dere, virker som en bra allround skjerm. Gleder meg masse til jeg for henta den. Men det jeg lurer på, kan jeg se på tv på den? Hva må til for å gjøre det. Det er vel ikke så enkelt ved å bare tilkomble kabelanntenne å vips får jeg inn alle kanaler?

 

Raske svar hadde vært fint.

 

PS. De selger den for 5295 på Netshop hvis du trykker på kanpanje linken(ikke NetshopOslo mer). Rart at de har skrudd opp prisen..

Lenke til kommentar

Nå er den tilbake til 7.995,- :( var på "tilbudsida" for 15 minutter siden, men når eg la den i vogna var beholdninga to og prisen oppe :thumbdown:

BenQ skjermen har litt "finesser" som ligger over 245B skjermen til Samsung bl.a. innsynsvinkel på 178 grader istedet for 160 som Samsung'en har. BenQ har pivot (stille skjermen på "høykant"), mens Samsung 245B ikke har pga. innsynsvinkelen.

Har Samsung 245B i ordre med leveringsdato 31. juli, hadde eg fått BenQ'en på tilbud (500,-) over Samsung hadde eg skifta på sekundet...

T241WA er billigere enn skjermene til Samsung og LG, men FP241WZ er nå på 7.995,- istedet for 5.295,- som den var på.

Endret av HAG
Lenke til kommentar

Tror BenQ var litt bedre faktisk, blir mange måneder til et slikt tilbud igjen. Et av de "for godt til å være sant, men ingen feil så hvorfor ikke bestille uansett" tilbudene :)

 

Var også !#¤@£$@banna over at de drev og lekte med prisen ettersom den, hvis jeg forstod tilbudet "Prisras", skulle holde så lenge lageret holdt...og det er 2 igjen ;) Det hjelper ikke akkurat at jeg sendte email angående farge (sort vs sølv) i helga, når tilbudet gjaldt, og framdeles ikke har fått svar.

 

Samme skjiit skjedde akkurat på Komplett, et Canon Ixus kamera kraftig nedsatt som forsvant fullstendig fra systemet akkurat når jeg skulle bestille....VRÆÆÆÆL, /me = knallrød kjempebaby

Lenke til kommentar

Har framdeles ikke fått svar fra Netshop angående farge ($!¤"#¤"#%"), kan folket ovenfor brøle ut når skjermene ankommer og si hvilken farge de er i? Ser den kommer i sort, og sølv/hvit.

 

PS: Grattis med nye skjermer for dere som fikk en!

Lenke til kommentar

WOW for en skjerm. Den er jo konge stor :!: Nesten for stor :cool: Veldig uvant å gå fra 19" til 24". Den lyser jo nesten opp hele rommet, måtte justere på lysnivået og konrass nivå. Men ellers er jeg kjempe fornøyd.

 

Men det jeg lurer på... Hva må nå til for at jeg skal kunne se tv på den?

Må jeg ha tv kort? Må jeg ha digital tv boks med HDMI fra tvBoks til Pcskjermen?

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar

Flott test!

Kan du forklare meg hvordan jeg kan få tv signaler på skjermen? Må jeg ha tvkort? For å gå bra bilde må jeg ha skjermkort med DVI eller HDMI. Har kun VGA, så jeg for ikke optimal bilde.

 

Er det noen tv kort eller Skjermkort som du eller en annen her kan anbefale?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...