Gå til innhold

Kritikk på design: blogBOX.no (v2)


Anbefalte innlegg

Hei igjen, har lastet opp en ny versjon av siden min og håper dere liker den bedre enn den forrige. :)

 

http://www.blogbox.no

 

Hva synes dere om typografi, plassering av tekst og brukervennlighet (førsteinntrykk)?

Vær så strenge som dere vil, jeg vil ha så godt som mulig (selvlaget) design til nettsiden min.

 

NB: Siden er ikke tilrettelagt til IE :blush:

 

PS: Noen tips til forbedringer av den øverste navigasjonslinjen? Jeg synes ikke den er pen nok... :innocent:

Endret av IQ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK side.

 

Mine tips:

1. Menyen fortener anna skrift.

2. Fikse kodinga slik at RSS og bokmerker ikkje hamnar under (gjømt bak) footer.

3. Skiljet i bolken til høgre og venstre kan vere litt meir diskret.

4. Tror hoover fargen i menyen kunne vere standard fargen. Kanskje avrunda hjørner der også.

 

Stilig søk btw.

 

nercix

Lenke til kommentar

- "blogBOX^2" overskrifta har litt lite kontrast til bakgrunnen.

- Jeg liker hover-effekten på menylinja, men det hadde kanskje sett bedre ut med en sans-serif-skrift som verdana eller arial? Og jeg synes at hvis du skal høyrejustere teksten så bør du lage valgene bredere så man ser at Praterom er høyrejustert, nå ser det rotete ut. Helt bør du venstrejustere menyteksten så teksten kommer sammen med ikonet.

- Jeg gir beng i hvor du bor, men kanskje noen andre er interresert.

- "Se fullstendig profil" osv er for tett opp til ikonene og ikke på linje med ikonene. Det gjelder forresten alle valg med ikon til venstre.

- 2 piksel understreking på link-hover ser ikke bra ut. Men grå understrek på blå linker ser veldig bra ut.

- Abonnér virker unødvendig kokett, abonner holder i massevis.

- Jeg liker ikke innfadinga av "visittkortene" (eller hva det nå er). Det tar alt for lang tid før den starter, og selve fadinga tar også lang tid. Og med gjennomsiktig bakgrunn er det vanskelig å lese teksten, som uansett er plassert bak bildet.

- Venstremargen på "LOREM IPSUM!" er litt forskjellig fra "Lorem ipsum dolor..." Den bør være lik eller mer forskjellig.

- Når musa går over "Firefox og Opera" så hopper teksten opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...