Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Klage på standpunktkarakter 2MX


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har skrevet en klage på standpunktkarakteren min i 2MX. Lurte egentlig på om dere kunne se igjennom karakterene mine i år for å se om det er noen hold i klagen ;) Har hatt følgende resultater i år:

 

Terminkarakter til jul: 5

Karakterer etter jul: 5, 4-, M/OM*, OM-*, OM-*, 4 (tentamen), 3 (vippeprøve, ble klaget på til rektor og skal kun telle positivt)

 

* = M står for middels, altså 3 eller 4. OM står for over middels, altså 5 eller 6.

 

Jeg ble satt ned til en 4'er, og mener at jeg skulle hatt en 5'er. Setter pris på noen tanker fra dere. Fikk forresten 5 på eksamen i 2MX :thumbup:

 

Btw: Noen forslag til hva jeg kan skrive i klagen min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nope dette gjaldt kun tre av prøvene vi hadde, resten har vi fått "skikkelige" karakterer på. Men som sagt å skal OM- ligge mellom 5 og 6. På det grunnlaget mener jeg at jeg har en ganske grei sak. Også med tanke på at elever som har fått 3'ere og 4'ere og ikke noe bedre i år får 4 som standpunkt. Og de husker ikke hva derivasjon er engang :tease:

 

EDIT: Det er ikke noe som heter OM+ ;) OM er høyeste karakter. Deretter har du OM-, OM/M, M/OM.

Endret av Sinqh
Lenke til kommentar

Jeg skjønner overhodet ikke hvorfor læreren bruker den teite middels-skalaen. Tallkarakterene kan faktisk fastsettes ganske matematisk:

1: 1/6 = 16,7% riktig

2: 2/6 = 33,3% riktig

3: 3/6 = 50,0% riktig

4: 4/6 = 66,6% riktig

5: 5/6 = 83,3% riktig

6: 6/6 = 100% riktig

Grensen mellom 4 og 5 vil ligge midt mellom 66,6 og 83,3, noe som tilsvarer 74,9% riktig.

Regn over poengsummene på prøvene dine og sett skikkelige karakterer på dem (vha prosenter), så kan du sette opp alle karakterene dine på nytt og se hvordan det ser ut.

 

Men du skal vite at en rein 4 på heldagsprøven har ganske mye å si i denne sammenhengen.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...