Gå til innhold

IE popper opp mange ganger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva vil "uten hell" si? Ble det funnet/fjernet malware, men problemet er der fortsatt eller var maskinen helt ren?

 

Og hva slags innhold er det i disse IE vinduene som popper opp? Blanke sider? startsiden din? lugubre saker? Eller kanskje sider som er knyttet til webbasert programvare som benyttes i bedriften?

 

Er problemet knyttet spesielt til at du jobber i Word, eller er det generelt når du bruker maskinen?

Lenke til kommentar

Ok. Da vil jeg gå ut ifra at det ikke er malware, men heller ett eller annet HP-program som sliter... Den ber deg ikke aktivere eller registrere noe? Er det bare startsiden til HP?

 

Går ut i fra at du har en HP-maskin, eventuelt en skriver e.l fra HP installert?

 

Du kunne eventuelt lagt ut en HijackThis-logg. Det skulle vise oss hvilke programmer som starter ved oppstart.

 

Eventuelt kan du prøve selv å gå inn i msconfig (Start->Kjør->msconfig) og se etter programvare fra HP under skillearket "Oppstart". Om du finner noen, prøv å fjern haken foran dette programmet og start datamaskinen på nytt. Ved å prøve deg litt frem på denne måten skulle du kunne finne ut hvilket program som forårsaker pop-up'ene...

Lenke til kommentar

Deler av min forrige post, var nok litt tanketom... Kan aldri tenke meg at det er snakk om aktivering eller registrering, skulle ikke være nødvendig med 72 vinduer for å gjøre det... :)

 

Kunne du ha prøvd den prosedyren med msconfig jeg nevnte? På den måten kunne du kanskje få isolert hvilket oppstartsprogram som forårsaker problemet...

 

Jeg får desverre ikke tid til å svare deg mer i dag, det er min første feriedag og nå reiser jeg ut på tur :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...