Gå til innhold

Ferie i Spania - hvordan kommer jeg på nett?


Anbefalte innlegg

Jeg reiser en del til spania, skal tilbringe 4 uker der i august. Savner ofte internett der nede og vil gjerne ta med pc en for å ha tilgang også i ferien. Jeg reiser til samme leiligheten som alltid, men har verken bredbånd eller fasttelefon. Leiligheten ligger på østkysten, en time sør for Alicante hvis det har betydning. Har surfet litt rundt på nettet for å finne informasjon om dette, men finner ikke en god måte å komme meg på nett. Har ikke så mye greie på slike ting selv, det har heller ikke de som jeg reiser sammen med. Fant noe informasjon på "www.spanialink.no" men må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvordan dette virker i praksis. Kan noen hjelpe meg? Må jeg kople meg opp via mobiltelefon? Dette blir vel i tilfelle dyrt? Har ny, bærbar pc (acer hvis det betyr noe) med blåtann og alt lagt til rette for trådløs tilkopling. Kan selvsagt kjøre rundt til det dukker opp ett usikret nettverk, men det er ikke dette jeg ønsker. Kan gjerne betale en del for å få denne muligheten bare jeg vet hva jeg skal gjøre.. Noen som har erfaring med dette og kan hjelpe meg å komme på nett i ferien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vodafone’s 3G network is now in operation in Spain, offering an Internet connection via technology similar (more advanced actually) to your mobile phone. Recently I saw them offering unlimited Internet via 3G (all you need is a little USB dongle or a PCMCIA card) for 50€ per month. The speed isn’t quite what you’ll get with ADSL Internet, but you’re looking at about 400Kb to 800Kb download and about half of that for upload.

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

Hm.. Takk for at dere orker å svare, ser nesten ut til at det enkleste er internettkafe ja. Visste ikke at mange tillater at man tar med egen pc på disse stedene. Men hvis man får internett på mobilen til 50 euro i måneden må man vel i tillegg betale tellerskritt til operatør i Norge? Og da blir det jo veldig dyrt plutselig.

Lenke til kommentar

Hvis du skal bruke mobilnettet er det absolutt å anbefale å skaffe seg et spansk SIM-kort. En kollega reiste nylig på ferie til Spania med 3G-kort fra Netcom i bagasjen. Han kom hjem til en telefonregning på 40 000 kroner...

Endret av hsiverts
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...