Gå til innhold

Rykte: Sony lager ny ps2 med "wii-mote"

tidus2k4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå må vi også huske at det ikke "bare" å lansere en helt ny kontroll til ps2 slik at den kan "knuse" Wii. For det første koster det mangfoldige millioner for i det heletatt utvikle en slik kontroller. I tillegg må en også få rikelig med spill fra andre utviklere. Alt dette tar tid, så lang tid at Wii etter alt og dømme allerede er godt etablert, dermed blir konkuransen vanskeligere.

Skrevet (endret)

Nå har de jo allerede en form for motion sensing i ps3 kontrollen.. om de kunne videreutvikle denne så kanskje de kunne fått det up and running ganske fort. Når det gjelder rikelig med support fra andre utviklere så har vel ikke akkurat konkurrenten det :p

Akkurat nå så er det jo en gjeng med spill som kommer til wii og ps2.. hvor mye hadde det kostet for disse produsentene å slenge inn "wii" kontroller i ps2 versjonen også. Trolig ikke mye.

Endret av tidus2k4
Skrevet

Er vel mye mer sannsynlig at de ville ha laget en slik kontroll for PS3. Hva er vitsen med å lage en (tror jeg) komplisert og dyr kontroll til en konsoll som snart vil gå ut av produksjon?

Skrevet
For det første koster det mangfoldige millioner for i det heletatt utvikle en slik kontroller.

8962481[/snapback]

Dette er vel en sannhet med store modifikasjoner. Teknologien som brukes i disse typene kontrollere er langt ifra high-tech eller spesiellt kostbart.

Bare se på han som lagde "sixaxis" til 360-kontrolleren sin på gutterommet for 40dollar eller noe slikt. Han har faktisk også satt dette i produksjon og tror ikke prisen var skrekkelig høy heller.

Store selskaper som Sony hadde sikker klart å bruke noen millioner på dette uansett. Men i det store og det hele så noen millioner kroner på R&D på dette en dråpe i havet. Så hvis Sony hadde fått lyst til dette så ser jeg ingen problemer annet enn å sørge for at de ikke bryter med andres patenter.

Skrevet
Når det gjelder rikelig med support fra andre utviklere så har vel ikke akkurat konkurrenten det tongue.gif

Syntes jeg nettopp leste at "andre" utviklere satser MYE mer på wii nå, enn feks PS3.

Skrevet
Når det gjelder rikelig med support fra andre utviklere så har vel ikke akkurat konkurrenten det tongue.gif

Syntes jeg nettopp leste at "andre" utviklere satser MYE mer på wii nå, enn feks PS3.

8974958[/snapback]

PS3 ja? hallo vi snakker om ps2 med wiimote her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...