Gå til innhold

Vi skal visst få oss hund.. hjelp!


Anbefalte innlegg

Vil gjerne anbefalle en Dansk Svensk Gårdshund. De er veldig like JRT, bare litt bedre gemytt. Har selv en DSG (Dansk Svensk Gårdshund) på 2. år. En liten jakt maskin på 4. bein. Det beste han vet er å være med på tur ut i skogen å jakte. Er også glad i kos stell.

 

Har et Dansk Svensk Gårdshund forum jeg kan anbefalle, er mange erfarne sjeler der du sikkert kan få mye hjelp av.

 

Link til forumet: http://dansksvenskgrds.diskusjonsforum.no/...svenskgrds.html

 

Lykke til og husk å ta en titt på forumet jeg linket til ;):)

 

Edit: Vi har også hatt DSG hunden vår på dresur kurs, han var en av de beste på kurset og har fått seg bronsjemerket. Veldig lydige hunder også :)

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JRT er visst populært å anbefale. Det er en tøff og kvikk hund!

 

Jeg vil bare advare om at dette er en hund som har "terrier" i navnet sitt for en grunn.

 

Egenrådig, kjapp, sta og ivrig er ord som kan passe bra på terriere. Derfor kan disse hundene bli noen utmerket lydige vesner med mange triks på reportoaret, men også lett bli noen gneldrete, ustøe bikkjer.

 

Vet ikke om dere har barn, eller har tenkt dere det i nærmeste framtid. Såpass små hunder kan være vanskeligere å ha sammen med barn fordi de er nedpå deres høyde. Dessuten er det en veldig rask hund, som vet å si ifra på sine måter.

 

Kan igjen foreslå: japansk spisshund, pinscher (ser ut som liten dobermann), labrador, amerikansk spaniel (mye pels da!), golden.

 

Edit: feilskrive

Endret av Maj7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...