tomsi42 Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 Edit: Etter å ha sett litt mer på spesifikasjoner nå, er nok neste kamera helst det som antakelig blir 40D. 30D har for små forskjeller, og 5D og oppover er hakket mer profft enn det jeg noen gang har planer om å bli. 9037460[/snapback] Jeg har også kommet til den konklusjonen. I mellomtiden skaffer jeg med bedre optikk og erfaring. Tom
cybervision_ Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 Da har jeg hatt den offisielle klasserunden og kjent på D40, E-400/410 og Canon 400D. Jeg likte veldig godt alle tre, men E-400 lå fint i hendene og ga meg best magefølelse. De selger det på Elite Foto for 4995 nå, og selgeren mente Olympus var det beste kameraet hvis man tok alt med i beregningen. Jeg synes og det virket bra, og det er jo greit å kjøpe i lokal butikk når prisen er omtrent den samme.
PMnormal Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 Det er altid greit å kjøpe i en lokal butikk, der man kan få et forhold til de bak disken. At selgeren mente at det var best, alt tatt med i betraktningen, skal du ta med en klype salt. En annen ting er at det virker som om det er best for deg, for liker man virkelig grepet på det kameraet, så er man nok hooked. Jeg synes det grepet faktisk ser mer fristende ut enn noen av de andre små husene.
cybervision_ Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 Ja, og jeg prøvskjøt litt i lufta og det føltes bra i henda. Zoomen var ikke all verden da, men kameraet virket godt skrudd sammen.
PMnormal Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 Den er vel hverken kortere eller dårligere enn noen av de andre, bare et fourthirds-objektiv, som naturlig nok bli mer kompakt enn et tilsvarende aps-c.
cybervision_ Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 Nå mente jeg hvor mye det zoomte ved å vri rundt hjulet, men det kan være det du og refererte til...
Manskow Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 Det var uvant med en gang å ikke ha det tradisjonelle grepet på høyre side, men etter litt bruk er jeg nå veldig fornøyd med mitt E-400. Den utrolig lave vekten og det snertne formatet gjør dette til et veldig hendig kamera. Du nevner at zoomen ikke var all verden, jeg antar at du da har prøvde det med standardobjektivet 14-42, og det blir jo som med de aller fleste andre SLR med standardobjektiv. Selv kjøpte jeg med dobbelkit, altså 14-42 og 40-150, og har da et greit brennviddeområde. Husk også at det utpå høsten slippes et 70-300 fra Olympus, hvilket jo med cropfaktor på 2 gir effektivt 140-600, og det begynner å smake fugl. Jeg kan også anbefale makroobjektivet 35mm, som er prisgunstig med snaue 2K (den større på 50mm ligger på rundt 4K), dette er glimrende til insekter og blomster. Se ellers erfaringer og noen bilder på min kameraside. Tror ikke du il bli skuffet med E-400, selv om Canon og Nikon selvsagt også kan lage kamera. Men de er ikke de enste...
cybervision_ Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 Hmm, nei, jeg får se, men kan se ut til at det blir kamera på meg, synes det er litt mye da jeg ikke tar voldsomt med bilder, men det er vel et kamera som jeg kan ha noen år uten at det er helt elendig vil jeg tro.
PMnormal Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 Det kan du, vet du. Du vil sannsynligvis klare deg fint med det kitet i lang tid framover, og siden det er ganske lite så er tjansen stor for at du faktisk tar det med deg, når du skal ut av huset.
cybervision_ Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 Ja, har tenkt på det jeg også, for Olympuset var jo mye nettere enn de andre beistene av noen kameraer som stod ellers rundt der. Får se...
tomsi42 Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 Jeg likte veldig godt alle tre, men E-400 lå fint i hendene og ga meg best magefølelse. 9040396[/snapback] I dette tilfellet så er det bare å følge magefølelsen. Tom
cybervision_ Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Skrevet 11. juli 2007 (endret) Butikken her hjemme hadde ikke Olympus inne og hadde ikke tenkt å ta det inn, men nå ser jeg at Elkjøp kjører greie priser på 350d igjen. Er i tvil igjen, hva mener gutta? 350d til 4495 eller 4999 for olympus E-400? Endret 11. juli 2007 av cybervision_
Ratleto Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 Hehe. Er kun DU som kan ta avgjørelsen. Alle kameraer har fordeler og ulemper. Olympus passer best i hendene dine? Nikon får veldig mye bra kritikk på bildekvaliteten, ser jeg. Canon er ikke store uten grunn. Og sånn kan vi holde på.
tomsi42 Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 Hvis du liker E-400 bedre enn 350d, så er nok den verdt de 500 ekstra. Du må jo ikke handle hos Elkjøp ? Tom
cybervision_ Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Skrevet 11. juli 2007 Nei, er veldig usikker på hvilket som er best rent fotografisk også da... En kamerat som driver med litt fotografering mente Olympus var dumt, at jeg burde går for Nikon eller Canon.
tomsi42 Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 Nei, er veldig usikker på hvilket som er best rent fotografisk også da... En kamerat som driver med litt fotografering mente Olympus var dumt, at jeg burde går for Nikon eller Canon. 9053197[/snapback] Olympus står ikke tilbake for Canon og Nikon rent fotografisk. Den er bare litt anderledes. Du bør spørre kameraten din om hvorfor han disser Olympus; snakker han av erfaring eller gjentar han løse rykter? Jeg har lest en del fotoblader i det siste, og sett mange bilder sendt inn fra leserene (vanlige amatører) og konklusjonen er at alle kameraene i dag mer gode nok. Tom
cybervision_ Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Skrevet 11. juli 2007 Hmm, skjønner. Forstod som at han mente Olympus var mindre kompatibelt med linser og ikke så fremtidsrettet da. Er bare litt redd for å drite på leggen med Olympuset...
PMnormal Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 Nei, er veldig usikker på hvilket som er best rent fotografisk også da... En kamerat som driver med litt fotografering mente Olympus var dumt, at jeg burde går for Nikon eller Canon. 9053197[/snapback] Nesten alle som ikke er aktive på et forum, eller uvanlig opptatt av foto slik at man leser mange tester, er fanboys. De tilhører gruppen som mener at de mest populære alternativene er de beste kameraene, for hvordan kan en million lemen ta feil?
cybervision_ Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Skrevet 11. juli 2007 Øy, du disser ikke kam`raten min! Neida, skjønner hva du mener, men er jo ikke godt å vite hvem en skal stole mest på...
tomsi42 Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 Hmm, skjønner. Forstod som at han mente Olympus var mindre kompatibelt med linser og ikke så fremtidsrettet da. Er bare litt redd for å drite på leggen med Olympuset... 9053244[/snapback] Det er vel Olympus som har det mest fremtidsrettede systemet - de har tross alt designet systemet fra bunn av for den digitale fremtid (Nå høres jeg ut som en reklame). Utvalget av optikk er ikke så stort som det du finner for Canon og Nikon. Men det betyr ikke noe, da utvalget er nå godt nok for de fleste. Det er heller det at du slipper en del ræl. Tom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå