Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

McCrap eller McDonalds?


Anbefalte innlegg

Santaxx: Det er som regel ikke bare kcal man legger på seg av. Hvis jeg hadde spist like mange kcal som jeg spiser nå (3500) i form av salater og burgere på McDonalds så kunne jeg blitt feit, men med den sunne maten jeg spiser nå så legger jeg ikke akuratt på meg mye fett.

 

Det er rett og slett hva produktene inneholder som er farlig, det er alt sukkeret og alle de kunstige stoffene.

 

De har jo selvfølgelig nå 100% storfekjøtt i burgerene sine nå istedet for mye annet de har puttet inni, men oljen og alt som er utenpå burgeren er usunt og det er transfett på deres pomesfritts og sukker i hamburgerbrødene osv. Det er rett og slett det man legger på seg av.

8955585[/snapback]

 

Kalorier er en avgjørende faktor for om kroppen lagrer eller avgir fra fettlagrene, jo, det er et kjent faktum. Det er vel heller omvendt når det gjelder å legge på seg. Du vil nyte betraktelig bedre av å spise sunn mat om du vil opp i vekt, kontra søppel-mat (aka mcdonalds og alt ellers som inneholder animalsk fett)

 

Poenget mitt er at det ikke bare er kcal som spiller en rolle. Selvfølgelig spiller det en stor rolle, men det er også andre faktorer som gjør at du legger på deg og; som f.eks raske karbohydrater iform av sukker. Insulin kan spille en rolle i forbrenningen.

8955803[/snapback]

 

Virker som du utgir deg for en person med mye kunnskaper rundt ernæringfysiologien, men er ikke helt på nett med hva som stemmer. Det er utrolig mange faktorer som spiller inn på fettlagring/fettforbrenning. Det er også mye som spiller en rolle på forbrenningen. Slik som hvordan kostholdet ditt er sammensatt i form av sunne fettsyrer, karbohydrater og proteiner, når du spiser dine måltider & hvor ofte, trening.

 

Du kan gjerne argumentere med at det er fettet av burgerne, og kullkarbohydratene som gjør deg tjukk, men du kan bli like overvektig på en diett med bare proteiner. Det er overskuddet av energi som blir lagret som ekstra energi. (les: fettlagre) Riktignok så er det en tung prosess for kroppen å omdanne protein til fett, men den kan like lett lagre fettet og karbohydratene du fører inn i deg til fettlagrene.

 

Om du har hatt fysikk, burde du vel lært at energi ikke kan skapes eller forsvinne.

 

Jeg er ellers enig med deg at hva burgeren inneholder av usunne fettsyrer osv. burde være veldig avgjørende for om du velger å spise en slik.

 

---

Selv har jeg ikke vært på Mc'donalds, burger king o.l. på 7 år nå. Kan vel innrømme at jeg i blandt tar meg en sundea (soft-isen) derfra et par ganger i året med en vennine.

 

Så konklusjon: McCRAP!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234
kullkarbohydratene

8973630[/snapback]

Kva er "kolkarbohydrat"? Enten heite det kolhydrat eller karbohydrat. Kol er ein gammal måte å si karbo(n).

 

red. leifz

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
kullkarbohydratene

8973630[/snapback]

Kva er "kolkarbohydrat"? Enten heite det kolhydrat eller karbohydrat. Kol er ein gammal måte å si karbo(n).

 

red. leifz

8975843[/snapback]

 

Snedig at jeg skulle klare å få fram én skrivefeil halv 3 på lørdagsnatten? Foruten ditt forsøk på å være pirkete, så er den der meget vanskelig å misforstå. Vanligvis så skriver jeg "kullhydrater", om den informasjon skulle være til nytte. :)

 

Det er ikke bare kaloriene som har noe å si. Det er forskjell på å spise 2500 (ca. det som er anbefalt for en mann på min høyde) kcal på McDonalds, enn det er å spise 2500 kcal med et kosthold basert på mye proteiner, sunt fett og trege karbohydrater.

8979580[/snapback]

 

Tja, kroppen reagerer etter mengde tilført energi. Hva det gjelder sunnhet, så har du jo helt rett.

 

Dessuten så kan du ikke bevege deg mye med 2500 kcal daglig, selvom det spørs på kroppsmassen din. Jeg ligger på 4000-7000 kcal hver dag, alt avhengig av hvordan jeg bruker kroppen den dagen.

Lenke til kommentar

Ett lite hint når dere er på mcdonalds: IKKE spis ketchupen de har på de derre pumpene.. hadde dere sett nedi den pumpa, så hadde dere sett masse små fluer, og de legger egg som vi ikke kan se.. og de havner i magen vår.. :omg:

 

Trust me... spis heller fra de ketchup-posene istedet.. mye tryggere.. :yes:

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Ett lite hint når dere er på mcdonalds: IKKE spis ketchupen de har på de derre pumpene.. hadde dere sett nedi den pumpa, så hadde dere sett masse små fluer, og de legger egg som vi ikke kan se.. og de havner i magen vår..  :omg:

 

Trust me...  spis heller fra de ketchup-posene istedet.. mye tryggere..  :yes:

8990758[/snapback]

Et enda bedre tips: ikke spis på McDonalds. :)

Lenke til kommentar
Et enda bedre tips: ikke spis på McDonalds. :)

8990764[/snapback]

 

 

mye rart som foregår bak på kjøkkenet der tror jeg.. Har jo sett på disse dokumentarene på tv hva som egentlig foregår bak disken på forskjellige matserveringer..

Og på mcdonalds er det snakk om tenåringer som lager maten liksom.. En kan jo bare gjette på hvor lei de er av å jobbe der og hvor sliten man blir etterhvert av alt maset og alle folka og barna.. Tror nok ikke jeg skal løpe til mcdonalds med det første hvis jeg er sulten nei.. Grøss :ermm:

Lenke til kommentar

Ikke er det sunt å jobbe der heller, for de som jobber der spiser kun mcdonalds mat i pausene.. er ingen som gidder og ta til fornuften og ta med seg matpakke på ett sted der de selger sinnsyk god mat da... jeg kjenner flere som jobber der, og de forteller en god del ja.. :ermm:

Lenke til kommentar

Man blir hekta på maten der til slutt.. akkurat som røyk og alkohol så er den maten vanedannende.. Men er ikke verdt å spise på mcdonalds bare for noen få minutter med glede da..

 

man smaker jo bare maten de sekundene den er i munnen liksom, man føler seg like tilfreds og mett hvis man hiver i seg ett par brødskiver eller en ordentlig middag istedet :yes: Også får man bedre samvittighet etterpå også ..

Lenke til kommentar
Jepp, er helt enig. Sykt godt

 

Sunn mat pleier ikke å smake noe godt, men usunn mat derimot :thumbup:

8994754[/snapback]

 

 

Fastfood forklarer seg selv bare i navnet sitt.. man trenger ikke gjøre noenting, bare stå der og vente på at maten blir severt.. og ja, det sinnsyk god mat, og man blir god og mett..

 

Men det går faktisk ann å lage sin egen alternative mat, som blir billigere og sunnere.. feks kyllingburger som man lager hjemme, eller kyllingtacos med masse friske grønnsaker osv.. Det er litt ekstra jobb og lage maten selv, men resultat blir jo at man sparer penger, at det er sunt og at det faktisk er like godt som mcdonalds..

Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Vel, om jeg skal ha hamburger, så er siste plassen jeg går McDonalds.

8995637[/snapback]

 

 

Det beste er jo lage den selv, så kan man ha alt det man liker på den og hvor mye man vil ha av ting.. selvom det ikke helt smaker likt som maten man får på gatekjøkkenet, så vet man ihvertfall at maten har blitt tilberedt hygienisk, og det blir billigere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...