Gå til innhold

Parkour sporten for alle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare start å tren gutter, det krever utrolig styrke...

8971078[/snapback]

Mente du da at parkour trenger masse styrke? Vil nå ikke si det er riktig.. Selvfølgelig er det ikke noe minus med å ha masse muskler, men er da mange gode menn og kvinner som ikke har så masse muskler og vel?

 

Noen her som har noen fete parkourbilder å vise da?

Lenke til kommentar

Har så treg internett så kan ikke se filmer her, men fikk sett de 10 første sekundene og så at det var en film som er tatt fra 3run.com

Dette her er det jeg vil kalle xma/freerunning.

Parkour er det ikke. Parkour er letteste vei fra A til B. rett og slett. Det å ta backflip, og andre triks som gjør at det ikke blir den mest effektive og raskeste veien gjennom hinderet kalles freerunning. xma er ren flipping. Kort og enkelt sagt.

Lenke til kommentar
Parkour er letteste vei fra A til B. rett og slett. Det å ta backflip, og andre triks som gjør at det ikke blir den mest effektive og raskeste veien gjennom hinderet kalles freerunning.

8981828[/snapback]

 

Så altså:

parkour er å finne den letteste veien gjennom et hinder på den mest effektive måten.

 

Freerunning er så og si det motsatte. Da løper du bare rundt og finner hindringer til forskjellige flips, og andre ting som ser kulere ut enn det er effektivt. Man skal ikke komme fortest mulig frem mest effektlivt i freeerunning..

Skjønner?

Lenke til kommentar

Noen her som har noen fete parkourbilder å vise da?

8978143[/snapback]

 

Nei, men jeg jobber med saken. Har alltid vært fasinert av dette, så her for noen dager siden bestemte jeg og en kamerat oss for å øve litt, og knipse noen bilder. Et sted må man jo begynne, så vi hoppet bare over gjerder på forskjellige måter, og hoppet fra et tak til et annet og andre småting.

 

Redigert: Fikk ikke lastet opp det andre bildet, hm.

Endret av Mikachu
Lenke til kommentar
Noen her som har noen fete parkourbilder å vise da?

8978143[/snapback]

Nei, men jeg jobber med saken. Har alltid vært fasinert av dette, så her for noen dager siden bestemte jeg og en kamerat oss for å øve litt, og knipse noen bilder. Et sted må man jo begynne, så vi hoppet bare over gjerder på forskjellige måter, og hoppet fra et tak til et annet og andre småting.

Dobbelpost, rapportert.

Endret av Redline
Lenke til kommentar
Bare start å tren gutter, det krever utrolig styrke...

8971078[/snapback]

Mente du da at parkour trenger masse styrke? Vil nå ikke si det er riktig.. Selvfølgelig er det ikke noe minus med å ha masse muskler, men er da mange gode menn og kvinner som ikke har så masse muskler og vel?

 

Noen her som har noen fete parkourbilder å vise da?

8978143[/snapback]

Ser du for deg et bolehue eller en annen fyr som er vært litt for mye på SATS hoppe over et gjerde? De klarer så vidt å løpe skal jeg si deg.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...