Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fucket skjermen på min gode gamle w800i. Så nå må jeg ha ny.

Det jeg har kommet frem til er at det står mellom w850 og w610.

Prisforsjkellen er jo ganske stor. 620 ligger på 2300 mens 850 ligger på 3100.

Begge har radio noe som er grunnen til at jeg har valgt ut akkurat disse, men 610 har RDS noe 850 ikke har.

Etter det jeg har lest er batteri tiden på 850 en del bedre.

En annen stor fordel med 850 slik jeg ser det er at den bruker pro duo og ikke micro. noe som gjør at jeg kan bruke 2gig minnekortet som jeg allerede har til min w800i.

Jeg leste en plass at det var max 1 gig minnekort til 610 stemmer dette?

Og ellers noen som kan hjelpe meg å velge? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Linky Specs.

Kan godt vere at den har det. Men har ikke sett noen plasser at den faktisk har det.

Er litt skeptisk til 610, men 850 er så dyr. Så jeg vet ikke helt.

Red: 850 har 3g noe jeg absolut ikke trenger. Og det er vell det som gjør denne så dyr.

Men igjen er skeptsik till minnekapasiteten til 610. Ser ikke ut til at det finne en fullgod erstatter til w800i.

Endret av Akidon
Skrevet

W610i støtter minnekort opp til den teoretiske størrelsen 32Gb. :) Dog får du kun tak i 2Gb for øyeblikket.

Jeg har W610i selv, så bare å spørre hvis det er noe du lurer på. Jeg er blitt svært glad i telefonen.

Skrevet (endret)

Hvordan er batteri kapasiteten på 610? Har vert litt sprikende oplysninger.

Den på 2 gig her skal vell støtte w610 ikke sant?

Med 2 gig minnekort på 610 blir den nesten like dyr som 850. Veldig i stuss på dette her.

Endret av Akidon
Skrevet (endret)

SE har rds...

w850 hos SEs sider

Den på 2 gig her skal vell støtte w610 ikke sant?

det er memorystick micro ja. det går.

En annen stor fordel med 850 slik jeg ser det er at den bruker pro duo og ikke micro. noe som gjør at jeg kan bruke 2gig minnekortet som jeg allerede har til min w800i.

8942084[/snapback]

du får også duo i større str. hvis du senere vil ha 8 gb kort for eksempel..

har du lest den store musikkmobiltesten?

her står det at w850 har best lydkvalitet..

tror ikke bare det er 3g og 230x320 skjerm du betaler for, w610 var litt nærmere en billigmodell..

ifølge prisguiden som ikke alltid kan stoles på har w850 230x320 video?:wow:

det tror jeg ikke på, skal sjekke..

jeg linker til gsmarenas sider, for tale og standbytid sto ikke i prisguiden..

gsmarena w850

gsmarena w610

w610 kommer med 512 mb minnkort, w850 kommer med 1 gb.

Endret av megaloman
Skrevet

W850i er ganske mye tykkere og tyngere enn W610i.

W850i: 115 gram og 98 x 47 x 21 mm

W610i: 93 gram og 102 x 46 x 14 mm

Uten at jeg har sett noen test vil jeg tippe at W610i har noe dårligere lydkvalitet enn W880i. Det kan jo ikke bare være størrelsen og 3G som skiller disse telefonene...? W850i har igjen bedre lyd enn W880i - ifølge Amobils test.

W610i er en bedre telefon enn W800i, men W850i er hakket vassere og helt sikkert det beste kjøpet hvis du er ute etter best mulig lydkvalitet og større minnekapasitet. Ville nok gått for denne selv. Du får jobbe litt overtid i sommer så har du nok råd til og plusse på de ekstra 700-800 kr ;)

Skrevet
Med 2 gig minnekort på 610 blir den nesten like dyr som 850. Veldig i stuss på dette her.

8943198[/snapback]

Ei på jobben kjøpte seg w610 på lørdag, og hun hadde fått 2gb minnekort for trehundreogettellerannet ... Kan høre med henne i morra hvor hun fiksa det.

Skrevet (endret)

@frohmage: Ypperlig.

@megaloman: Synes det var litt rart at den ikke skulle ha rds ja. Men er faktisk ingen andre plasser jeg har sett det.

For og summere så langt. 850 ligger rett og slett foran på kvalitet. Altså lyd batteri og sikkert en del annet. Men det er vell antagelig små marginer her. Men sånn det ser ut nå blir ikke w850 så mye dyrere heller. Får se når vi finner ut om den prisen på minnekortet.

Endret av Akidon
Skrevet (endret)
Ei på jobben kjøpte seg w610 på lørdag, og hun hadde fått 2gb minnekort for trehundreogettellerannet ...  Kan høre med henne i morra hvor hun fiksa det.

8943875[/snapback]

ms micro 2 gb koster 300,- hos PCutstyr.no

memorystick micro i prisguiden

memorystick pro duo 2 gb

memory stick pro duo 2 gb koster 235,- hos amentio.

Men er jo litt frakt inne i bildet her.

8944169[/snapback]

ja.

For og summere så langt. 850 ligger rett og slett foran på kvalitet. Altså lyd batteri og sikkert en del annet. 

8944056[/snapback]

må ikke glemme w850 har 230x320 skjerm mot w610s 176x220..

Endret av megaloman
Skrevet (endret)

Ja så den nå... Kommer faktisk ned i 200.

Da er det spørs.

Penger >< Kvalitet ?

Men er jo litt frakt inne i bildet her.

Endret av Akidon
  • 3 måneder senere...
Skrevet
...W610i er en bedre telefon enn W800i, men W850i er hakket vassere og helt sikkert det beste kjøpet hvis du er ute etter best mulig lydkvalitet og større minnekapasitet.

Fatter ikke hvordan du kan påstå at W610i er en bedre telefon enn W800i, som er noe av det mest solide (om ikke Det mest solide) som er laget innen SE noensinne.

Jeg kjøpte min W610i for ettpar måneder siden, og den er helt elendig, på Alle punkter (taster, skjerm, reaksjonstid og overganger i menyer, ordliste ..ingen vits i å ramse opp, du skjønner hva jeg mener). Men for å ta for seg de to viktigste ekstrafunksjonalitetene, utenom selve hovedfunksjonaliteten (samtaler):

1. KAMERA

Kameraet er ELENDIG; det eneste stedet man får brukbare bilder er utendørs dagtid, i motsetning til W800i som produserer klare og fabelaktige bilder utendørs om kvelder, og innendørs, selv under elendige lysforhold (ie fester).

2. MP3

MP3-spiller versjon 2.. Den skal være mer oversiktlig, personlig synes jeg versjon 1 på W800i er Mye enklere og like funksjonabel. Men til poenget; hva hjelper det med versjon 2 i software når forsterkeren i w610i er noe av det tristeste jeg har hørt i aksjon? Den blandet sammen bass, mellomtoner og diskant så det hele blir en fæl "amerikansk suppelyd", uansett hvor gode hodetelefonene man plugger i er.

Etter to deprimerte måneder med denne w610i'en, kom jeg tilfeldigvis over nye skjermer til K750i/W800i på nettet (http://www.formymobile.co.uk/proddetail.php?prod=k750ilcd) for knapt 300kroner inkl. verktøy for å gjøre åpningsprosessen enkel. Siden jeg var så misfornøyd med min w610i, gikk jeg til innkjøp for å se om det ville fungere. Da jeg fikk den igår, tok det meg 9 minutter å skifte til den nye skjerm, og om det virket!!

Det var også først da jeg fikk bekreftet mine mistanker om hvor dårlig w610i virkelig var. Da jeg testet ut musikken gikk jeg i ekstase da jeg kunne skru opp volumet og høre musikk på en ekte forsterker som virkelig leverer helt opp til høyeste volumnivå 16, hvor hvert trommeslag virkelig slår vettet ut av en.

Jeg FATTER ikke hvordan Sony Ericsson, som lagde denne veteranen for over(?) TO år siden, den dag i dag faktisk produserer Dårligere telefoner. Det virker helt absurd, men det er faktisk tilfelle. Og når jeg endelig har en strøken w800i igjen, synes jeg det er virkelig morsomt å lese alle reviewsa om SE's nye, slanke w880i, eller allrounderen w610i..

SE produserer kun for å produsere, for å holde seg på markedet. Med så lite som har skjedd på mobilfronten de siste åra, har blant andre Sony Ericsson faktisk prestert å bevege seg BAKOVER på de mest grunnleggende områdene innen mobiltelefoni (kamera, mp3 og telefonfunksjonabilitet) i løpet av de to siste åra, i forsøk på å designe nye, spennende telefoner, som i virkeligheten kun er FYLLMASSE for å, som sagt, gi svar på konkurrentenes samme, håpløse forsøk. Ond sirkel? Dagens brukere ser visst ikke dette; eller de godtar det for det det er.

Så, har du fremdeles en w800i liggende, med en ødelagt skjerm (som oftest dette som er problemet med disse telefonene), anbefaler jeg deg sterkt å sjekke ut linken ovenfor.

nightingale

Skrevet

Jeg hadde w850,det er en fantastisk bra telefon når jeg tenker tilbake på det.. Eneste som er helt elendig er kamera :p

Skyvemekanismen funker fett,tastene er uten knirk og gode å bruke/skrive meld med (i motsetning til w610) .

Mp3 delen er upåklagelig,og det at du kan bruke 2gig kortet ditt er jo ett pluss! Telefonen er vel en av de litt eldre,så det nye menysystemet og den oppgraderte walkman versjonen er ikke så stort lenger men i forhold til w800 er dette en gledelig overaskelse.. :D men kan ikke skjønne at den er SÅ veldig dyr?? Kjøpte min for 3000 kr (samlet minste pris første året) det var ett år siden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...