Magnus-lett_MC Skrevet 25. juni 2007 Skrevet 25. juni 2007 (endret) I dag så jeg på Nikon D80 i en av de lokale fotobutikkene i lokalområdet mitt, Sarpsborg. Jeg tok turen inn og forklarte at jeg ville kjøpe Kamerahuset til Nikon D80. Jeg fortalte hva jeg hadde funnet av priser på internett(sa at jeg fant den beste prisen til 7198kroner), og han ga meg prisen 7598kroner for kamerahuset. Er dette en bra pris eller finnes den noen fotobutikker i nærmiljøet mitt som er verdt å besøke før jeg bestemmer meg? Bør jeg kanskje kjøpe på internett? Del deres erfaringer med meg vær så snill Skal til Sorø, Danmark til helga og har lyst å kjøpe det til da! Endret 25. juni 2007 av Magnus-lett_MC
birk88 Skrevet 25. juni 2007 Skrevet 25. juni 2007 Japan Foto selger til 7.000 (+frakt). Uansett synes jeg det er verdt 500 NOK ekstra å kunne kjøpe hos en lokal butikk.
Thunderhead Skrevet 25. juni 2007 Skrevet 25. juni 2007 Siden du får det for 6999 på XD og Japan Photo, er det vel ikke så godt kjøp...
k-ryeng Skrevet 25. juni 2007 Skrevet 25. juni 2007 Siden du får det for 6999 på XD og Japan Photo, er det vel ikke så godt kjøp... Men hvis han ikke har JapanPhoto der han bor, er det ikke så galt. Ser absolutt fordeler i å kjøpe lokalt, selv om det koster _litt_ mer. Hva som er litt, er selvfølgelig et tema for diskusjon, men det er i hvert fall godt under 10% tillegg i forhold til JapanPhoto, det kan godtas etter min mening...
Bringisen Skrevet 25. juni 2007 Skrevet 25. juni 2007 (endret) I dag så jeg på Nikon D80 i en av de lokale fotobutikkene i lokalområdet mitt, Sarpsborg. Jeg tok turen inn og forklarte at jeg ville kjøpe Kamerahuset til Nikon D80. Jeg fortalte hva jeg hadde funnet av priser på internett(sa at jeg fant den beste prisen til 7198kroner), og han ga meg prisen 7598kroner for kamerahuset. Er dette en bra pris eller finnes den noen fotobutikker i nærmiljøet mitt som er verdt å besøke før jeg bestemmer meg? Bør jeg kanskje kjøpe på internett? Del deres erfaringer med meg vær så snill Skal til Sorø, Danmark til helga og har lyst å kjøpe det til da! 8940752[/snapback] Har du lyst har du lov Men slik jeg antyder på ditt nicknavn så er du ung og slik jeg antyder på din signatur så har du Nikon D40 fra før. Da ville jeg beholdt D40en en stund til , og vil du absolutt ha noe nytt så finn et flott lyssterkt objektiv eller en blits om du ikke har. Men jeg vet jo selv at har man skikkelig lyst på noe så..... Endret 25. juni 2007 av helge.bringeland
k-ryeng Skrevet 25. juni 2007 Skrevet 25. juni 2007 Da ville jeg beholdt D40en en stund til , og vil du absolutt ha noe nytt så finn et flott objektiv eller en blits om du ikke har. Et svært godt poeng. Ville heller brukt pengene på Nikon 18-70 og SB-600 - billigere blir det også. Resten kan du jo sette av til nytt kamerahus, men ville ikke stresset med det... Skal du ha D80, bør du uansett kjøpe 18-70-kit, etter min mening. D40-objektivet er OK, men også det første som jeg ville skiftet ut...
Thunderhead Skrevet 25. juni 2007 Skrevet 25. juni 2007 Siden du får det for 6999 på XD og Japan Photo, er det vel ikke så godt kjøp... Men hvis han ikke har JapanPhoto der han bor, er det ikke så galt. Ser absolutt fordeler i å kjøpe lokalt, selv om det koster _litt_ mer. Hva som er litt, er selvfølgelig et tema for diskusjon, men det er i hvert fall godt under 10% tillegg i forhold til JapanPhoto, det kan godtas etter min mening... 8940862[/snapback] Selvsagt kan man kjøpe lokalt hvis det ikke er mye dyrere, men 600,- mer i dette tilfellet vil jeg ikke si er et godt kjøp. Ellers må man også tenke på minnekort i tillegg, og der er det ofte større sprik i pris rundt omkring enn for kameraer. Dette sagt, så bor jeg timer unna "lokale" butikker og er dermed aldri oppe i situasjonen.
Magnus-lett_MC Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Skrevet 25. juni 2007 Mener at det ligger en japanphoto butikk i fredrikstad, men vil denne butikken nødvendigvis ha samme pris på D80 kamerahuset som i nettbuttiken sin? Skal oppgradere til D80 uansett Skal selge min D40 til en kamerat, så ingen vei tilbake!
asdf9321asdf1234 Skrevet 25. juni 2007 Skrevet 25. juni 2007 Nei, er rimelig sikker på at det er forskjell på prisene. Mener å huske det var billigere da jeg var på japan photo i Bergen. Men ring og spør da vel!
LazySod Skrevet 25. juni 2007 Skrevet 25. juni 2007 Men hvis han ikke har JapanPhoto der han bor, er det ikke så galt. [...]8940862[/snapback] Japan Photo har såvidt jeg vet en sjappe i Fredrikstad, og det må vel kunne regnes som "lokalt" nok for en som bor i Sarpsborg?
Magnus-lett_MC Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Skrevet 25. juni 2007 Nei, er rimelig sikker på at det er forskjell på prisene. Mener å huske det var billigere da jeg var på japan photo i Bergen. Men ring og spør da vel! 8941030[/snapback] Ringer at the moment
Magnus-lett_MC Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Skrevet 25. juni 2007 Men hvis han ikke har JapanPhoto der han bor, er det ikke så galt. [...]8940862[/snapback] Japan Photo har såvidt jeg vet en sjappe i Fredrikstad, og det må vel kunne regnes som "lokalt" nok for en som bor i Sarpsborg? 8941031[/snapback] Kom fram til at jeg kunne få den for 6999 i butikken i Fredrikstad, så det blir vel det da! Takk for nyttig informasjon!
k-ryeng Skrevet 25. juni 2007 Skrevet 25. juni 2007 Nei, er rimelig sikker på at det er forskjell på prisene. Mener å huske det var billigere da jeg var på japan photo i Bergen. Men ring og spør da vel! Det er noen priser som er forskjellige (nettprisen er lavere), men det står på nettsidene for de aktuelle produktene...
haavardbj Skrevet 1. juli 2007 Skrevet 1. juli 2007 Hvilke priser ligger D80 på nå med standarobj. (18.135) Er i statene og kan få D80 med 18-135kit til 1300 dollar (7540,-) Hva tror dere. Og noen som har no opptikk og anbefalle? Prøvde 18-200 Nikkon VR på D40x, og dette virker som ett meget stødigt og solid objektiv. Har hørt noen rykter om att std. 18-135obj. er av den billige sorten, ;(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå