Gå til innhold

RMA-sak hos SHG når jeg ikke er kunde der


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg kjøpte en strømforsyning av en fyr som kjøpte den hos shg.no. Jeg har bestillingsbekreftelse.

Etter nesten to år sluttet PSUen å virke. Jeg tok kontakt med SHG på telefon og forklarte at jeg ikke er demmes kunde, men at jeg har både bestillingsbekreftelse og kundenummer til en som har kjøpt PSUen hos dem. De (SHG) sa at jeg kan opprette RMA sak hos dem med kundenummeret til denne fyren, og at jeg sender PSU til dem. Dette har jeg gjort og de fant at PSUen var ødelagt. De kunne ikke gi meg en ny PSU i erstattning, men ville kredittere summen på kundekontoen. Jeg sendte e-post til dem og sa at de ikke burde gjøre det, da jeg ikke er kunde hos dem, og at jeg ikke lenger har kontakt med fyren som solgte meg PSUen. De svarte med at de ikke kunne gjøre noe annet enn det. Her er mail:

 

 

"Vi kan bare kreditere kunden som har kjøpt produktet, altså med dertil hørende kundenummer. Dette er en sikkerhet for at kunden som har kjøpt produktet ikke kan si han ikke har fått tilbake pengene.

 

Du må ta tak i ............. og få pengene fra ham."

 

 

Er det virkelig slik at de ikke kan gjøre annet, når det er jeg som har sendt PSU i retur, og det er mitt navn, adresse og bankkontonummer som står på RMA-seddelen?

 

 

Takk for innspill.

 

 

 

EDIT

Jeg håper at jeg har saklig fremstilt denne problemstillingen, og at SHG ikke føler seg uthengt i denne tråden, noe som heller ikke var mening. Ville bare få en avklaring på mine rettigheter som nye eieren av PSUen.

Endret av jokab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Dobbeltpost-

 

Til alle som har tenkt til å svare på dette. Saken har nå løst seg.

 

Trådstarter vil få pengene tilbake etter at jeg tok en snakk med noen borte på SHG.

 

Michael: Kan jeg hjelpe?

Du:  Heisann.

Du:  Jeg har noen spørsmål jeg, burde være ganske enkelt å svare på.

 

(...) *forklare problemet* (...)

 

Du:  Forstår du problemstillingen?

Michael:  Ja, hvilken RMA sak gjelder det?

Du:  *******

Michael: Ok, tusen takk. Vent litt.

Michael: Det ser ut til at.. (...)

Du: Nå skal du høre her, iht. (...)

Michael: Beklager så meget.

Michael:  Da er det ikke noe problem å overføre pengene

Michael:  Troede først .. (Dårlige unnskyldninger)

Du:  Fint. Da håper jeg det løser seg. Takk.

Michael:  Det løsere seg

Du: Flott, ha det godt.

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar
Helt utrolig. :)

Takk for hjelp.

Nå håper jeg at de ikke "glemmer" å tilbakebetale fraktutgifter, da jeg har lagt inn i esken kvittering på betalt frakt - 120 kroner.

Det skal også kreditteres, ikke sant?

8940470[/snapback]

 

Den skal og krediteres, jeg tok ikke dette opp med personen jeg snakket med, men det er helt normalt. Skal ikke dette krediteres skal det opplyses om det.

Lenke til kommentar
En liten oppdatering...

 

Jeg fikk tilbakebetalt prisen for PSU, men UTEN MVA.

I tillegg fikk jeg IKKE tilbakebetalt utgifter jeg hadde med å sende pakke (120 kroner) selv om jeg hadde lagt inn kvittering i esken.  :thumbdown:

8985623[/snapback]

 

Det kan stå i betingelsene deres.

Du fikk iallefall de største kostnadene tilbake, og burde si deg fornøyd.

Lenke til kommentar

I enkelte tilfeller om det gjelder fjernsalg som ikke går over telefon (f.eks postordresalg, internettsalg og tv-shopping) må man som oftest bære returkostnadene selv. Med mindre selger har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg prate med SHG, og de sier at det er bokholderiet som skal ordne tilbakebetaling av frakt.

Jeg hadde to RMA-sak tidligere med to andre butikker, og jeg måtte purre på begge to for frakt. Det er den utgift som er egentlig ganske stor for en butikk, og som blir rent tap for dem. For de returnerte varene kan de alltid få en ny vare hos produsent, men dekning av frakt for kunden blir penger rett ut av lomma.

 

Når det gjelder MVA, det viste seg at det var JEG som tok feil, og jeg beklager så mye overfor SHG.no. Det var bestilt flere andre varer fra dem, og jeg ble litt forvirret av alle de tallene. :hm:

Kundesupport var veldig behjelpelig, og de forklarte meg hva som er hva. Må si at de var ganske hyggelige.

 

Hadde de bare hatt litt mer oversiktlig webside, og tatt litt mindre i frakt....

Lenke til kommentar
EDIT

Jeg håper at jeg har saklig fremstilt denne problemstillingen, og at SHG ikke føler seg uthengt i denne tråden, noe som heller ikke var mening. Ville bare få en avklaring på mine rettigheter som nye eieren av PSUen.

8940269[/snapback]

 

Da hadde det kanskje vært like greit å kontakte forbrukerådet....

Lenke til kommentar
I enkelte tilfeller om det gjelder fjernsalg som ikke går over telefon (f.eks postordresalg, internettsalg og tv-shopping) må man som oftest bære returkostnadene selv. Med mindre selger har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig

8985757[/snapback]

her blander du sammen reklamasjon og angrerett. To helt forskjellige ting. Ved reklamasjon bærer selger alle kostnader.

Lenke til kommentar
My mistake.

 

Trådstarter kan ta saken videre, eller la det være.

8986144[/snapback]

 

Ny feil kommer... :D Ser du litt lenger opp, så har jo trådstarter kommet til enighet med SHG, så saken er jo i grunnen avsluttet. ;)

8986174[/snapback]

 

Jeg er veldig klar over det, jeg som avsluttet saken slik at han fikk den kreditert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...