Gå til innhold

Beste Bluetooth A2DP musikkheadset ?


Anbefalte innlegg

Savner en oppdatert test fra amobil av nye Bluetooth A2DP musikkheadset!

 

Hvilke av dagens nyeste A2DP trådløse hodetelefonene er best ? Ønsker god lydkvalitet og batteri, bra bass, støy- og ekkoreduksjon, mikrofon, spor og volum veksling. Skal brukes med Nokia N95. Er det slik at ingen trådløse bluetooth headset støtter radio på N95, siden ledningen virker som antenne ?

 

En modell som ikke finnes på prisguiden er denne til Helium Digital kalt HDBT-700. Hvis det er samme, så fås den kjøpt hos Clas Ohlson for 398 kr. Veldig interessert på disse HDBT-700 vs Nokia sine BH-501. Nokia ser ut til å ha større høyttalere?

 

Eller disse sexy små fra Motorola S9. Noen som har testet dem ?

Sjekk også disse fra Sony DR-BT30Q Bluetooth Stereo Headphones.

Til slutt Sagem SH1A2DP.

 

Morty

Endret av MortenS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo' MortenS

Hvorfor ikke tenke på å kjøpe en Bluetooth mottager med vanlig 3,5 mm plugg, da kan du velge blandt "millioner" mulige headset?

 

Til min neste mobil (HTC Touch) har jeg bestemt meg for dette headsetet: http://www.cdon.com/main.phtml?nav=4182&na...639c8ec90cafb69

 

Istedet for å betale 6-700 kr i Norge, bestilte jeg det i går, til 250 kr fra Hong-Kong. Det er det samme headsettet, uten HTC logo, men med produsentens egen logo: http://cm.ebay.com/cm/ck/1065-29392-2357-0...em=160131025040

 

Som sakt, når du har en slik, Bluetooth mottager kan du bruke hvilet som helst headset, i hvilen som helst prisklasse og kvalitet :thumbup:

 

Tobias

Lenke til kommentar
Hallo' MortenS

Hvorfor ikke tenke på å kjøpe en Bluetooth mottager med vanlig 3,5 mm plugg, da kan du velge blandt "millioner" mulige headset?

Godt tenkt, men sorry da er den fortsatt med ledning vettu..

Ønsker et 100 % trådløst, i dobbel forstand, headset og ikke en dongel med ledning som henger og dingler.

Endret av MortenS
Lenke til kommentar
Hallo' MortenS

Hvorfor ikke tenke på å kjøpe en Bluetooth mottager med vanlig 3,5 mm plugg, da kan du velge blandt "millioner" mulige headset?

Godt tenkt, men sorry da er den fortsatt med ledning vettu..

Ønsker et 100 % trådløst, i dobbel forstand, headset og ikke en dongel med ledning som henger og dingler.

8939089[/snapback]

 

Oki-doki!

 

Tobias :thumbup:

Lenke til kommentar

Har headsettet fra Clas Ohlson. Sjekket det opp mot det andre, har helt like specs. Er svært fornøyd med det. Må ha god bitrate på MP3 filene, da det spiller veldig detaljert. Bra bass, fungerer utmerket som handsfree. Behagelig å gå med er det også. Det finnes selvsagt bedre der ute, men ikke til denne prisen.

Lenke til kommentar

Gikk til innkjøp av Plantronics 590A med dongle fra CDON.com

 

betalte 889, komplett har det for 1700 :p

 

Lyden er super, og tilbehørspakken til headsettet er helt genial! Reiseetui, desktopstand, ekstra mikrofon, usb-lader og vanlig lader samt dongle om jeg skulle ha behov for å benytte headsettet mot TV for eksempel :)

 

Har sett på testen som ble gjort av amobil, men har ikke fått de problemene som er nevnt i den testen iallefall :)

 

Eneste som er minus, er at plasten er ganske sprø, så jeg har fått en sprekk på høyre bøyle. Men det fiksa man med en dæsj elektroteip :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Clas Ohlson sin egen "Exibel" BT stereo headset til 398 kr, som er enten identisk med Helium Digital HDBT-700 eller et plagiat:

 

362751_X_2007-03-19_092620_799.jpg

 

Er ganske fornøyd. God bass og lyden er bra hvis det er klar sikt til mobilen. Den sliter spesielt hvis jeg går fort, da skipper den på lyden. Også når jeg holder min Nokia N95 lavt eller den er i lommen så blir lyden svekket.

 

Usikker om det kan være en modell feil eller om det er N95 + Exibel som er årsaken.

Noen flere oppdaget så varierende lyd ?

 

Ellers har headsetet flott mikrofon og samtaler går fint med klar sikt til mobilen.

Knappene er kjekke, selv om det å slå av og på er litt tricky å time.

 

Morty

Lenke til kommentar

Er ganske fornøyd. God bass og lyden er bra hvis det er klar sikt til mobilen. Den sliter spesielt hvis jeg går fort, da skipper den på lyden. Også når jeg holder min Nokia N95 lavt eller den er i lommen så blir lyden svekket.

 

Usikker om det kan være en modell feil eller om det er N95 + Exibel som er årsaken.

Noen flere oppdaget så varierende lyd ?

 

Ellers har headsetet flott mikrofon og samtaler går fint med klar sikt til mobilen.

Knappene er kjekke, selv om det å slå av og på er litt tricky å time.

 

Morty

8951605[/snapback]

 

Har samme problem med mitt headsett mot N95, har jeg telefonen i hånda å går med den sånn så hopper lyden, har jeg den derimot i høyre innerlomme på jakka så funker det fett. Da er sender på headset nærmest telefonen. Så det virker nesten som om det er N95 som har en svakhet.

 

Har testet på tre ulike SE telefoner og der fungerer det knirkefritt om jeg har telefonen i hånda.

Endret av NoKeR
Lenke til kommentar
Gikk til innkjøp av Plantronics 590A med dongle fra CDON.com

8943409[/snapback]

 

Bruker selv dette med N95. Litt dyrt, men det eneste jeg har hørt med god lyd.

Selv 200,- er for mye om lyden er dårlig.

Bruker mine gode gamle Koss Portapro når jeg kun skal høre på musikk, og kablene ikke er til irritasjon.

Lenke til kommentar
Gikk til innkjøp av Plantronics 590A med dongle fra CDON.com

8943409[/snapback]

 

Bruker selv dette med N95. Litt dyrt, men det eneste jeg har hørt med god lyd.

Selv 200,- er for mye om lyden er dårlig.

Bruker mine gode gamle Koss Portapro når jeg kun skal høre på musikk, og kablene ikke er til irritasjon.

8967621[/snapback]

 

Moondawg: opplever du samme problem med lyden som både MortenS og jeg har?

 

Er fornøyd med lyden på Plantronics headsettet, men det skal tillegges at jeg er ikke den mest kresne med tanke på lyden. Kommer det lyd så er jeg fornøyd ;) Men den irriterende skippinga og stoppene irriterer vettet av meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

 

Jeg får ikke lyd på mitt Clas Ohlson Exibel BT headset på PC'en.

Funker fint mot Nokia N95.

 

Jeg har addet søkt og koblet til mot PC'en slik at den ligger

under audio devices, men under services er det ingenting..

 

Trenger jeg ekstra BT drivere mot PC for å få lyd?

Skjønner at jeg ikke får stereo siden min PC ikke har A2DP støtte,

men bør vel få mono lyd...?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Finner ikke det HDBT-700-settet hos Clas Ohlson.

De har sikkert sluttet med det, for nå har de HDBT-750 i butikken.

 

Dette settet er sikkert/bør være bedre enn HDBT-700, siden det koster 200 kroner mer.

Lurer på om det er bedre A2DP-sett i denne prisklassen?

Frister litt med dette settet fra Philips, mest pga utseende?

9565033[/snapback]

 

Hei! Her finner du hdbt-700 settet hos clas: 36-2751

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...