Gå til innhold

Slow Motion i PC-spill


Anbefalte innlegg

jeg håper inderlig at andre har opplevd samme problem og funnet ut av det.

 

Jeg har nemlig det problemet at når jeg spiller, f.eks STALKER, så funker dataen fint, etter 5min så bestemmer dataen for å gå i slowmotion mode. Den er så i denne modusen i 10-15sek så går det over igjen. Så går det nye ca nye 5min før spillet går over i slow motion mode igjen. Kan virke som om noen skrur ned farten 60-70%. Det samme med musa, musepeker beveger seg også utrolig tregt. ganske kjedelig når man er i konfrontasjon med noen fiender.

 

Jeg har dobbelkjerne CPU så jeg har installert noe ifra AMD og microsoft som skal fikse div. problemer dobbelkjerne CPU'r skulle ha i spill. Jeg lurer på om skjermkortet mitt har noe å si selv om jeg har de siste driverne (94,24 eller noe slikt). Mitt skjermkort er Geforce 7900 GT.

 

Hvis noen har hatt lignende problemer vil jeg sette pris på tilbakemeldinger hvor dere gjerne forteller hvordan dere fikset problemet.

btw, jeg tror problemet ligger enten hos skjermkortet eller CPU...

 

 

Møøø

Rosewell

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lite trolig hvis det skjer hver gang han starter ett spill, virus scan startes 1 gang i uka ved default, vanligvis på en fredag, og spyware progs må du skru på selv.

Kanskje pcen har spyware som slower den ned, eller at pcen driver emd noe i bakgrunnen.

 

Tror nok kanskje at minnet blir fullt, eller at pcen blir overoppheta..

 

Er ingen grunn til å disable en av kjærnene siden stalker er optimisert for dual core.

Endret av Shaper^
Lenke til kommentar

vel, fikk installert halflife2 igjen via steam. spilte i 1680x1050oppløsning. jeg spilte i ca 10min uten at jeg opplevde noe "slow motion". Jeg krysser fingrene og håper dette fortsette imorra når jeg skal spille mer etter jobb.

 

Kanskje det har noe med hvor rask LCD skjermen er? hvem vet...

 

Møøø

Rosewell

Lenke til kommentar

Jeg vil tro det er noe spyware på pcen din, eller at antivirusprogrammet ditt har fått det for seg at den skal scanne maskinen i tide og utide. Jeg har vært borti antivirusprogram som har gjort det før...

Et tips er å åpne taskmanager/oppgavebehandling og følge med der en stund for å se om det kommer opp noe som tar mye ressurser.

 

Last ned "Spybot - Search and destroy" om du ikke har det allerede, kjør en oppdatering og scan maskinen din.

Selv tror jeg det er en 90% sjanse for at det er et softwareproblem fremfor et hardwareproblem.

Lenke til kommentar

Har samme problem i stort sett alle nyere spill jeg. Men det er på en "gammel" bærbar, og har funnet ut at det er når maskinen blir for varm (noe den fort blir), så skrus automatisk cpu-hastigheten ned til 1/3 av hva den kan kjøre på.

 

Ny pc --> Ja takk :w00t:

Lenke til kommentar

tempratur på CPU ser ikke ut til å være noe problem. når rommet har passe tempratur, rundt 18-20grader så er CPU ca 38-40grader Idle, når jeg brukte Spybot så var tempraturen ca 50grader ved load. på det høyeste var tempen 53-54grader men så hadde jeg div. andre applikasjoner i bruk også (firefox, winamp o.l.)

 

Er rommet litt varmt ligger gjerne CPU temp på ca 44-45grader så tempratur er ikke noe problem

Lenke til kommentar

Det er temperaturen i maskinen som gjør det. Har spilt på laptop i snart 3 år både Halflife 1, 2, Bf2 og Stalker. Hver gang slowmotion intervallene begynner å dukke opp er det på tide å skru opp maskinen og renske hele innmaten pluss vifta for støv. Etter det går alt 100% prosent flytende igjen!! Prøv det! :thumbup:

Lenke til kommentar

Om det er mye støv i pcen, kan det fort forårsake treghet ja, selv om gradene på CPU ikke er så høye. Åpne pcen din og sjekk alle vifter og kjøleribber for støv, samt blås over hovedkort og minnebrønner. Om det sitter fast mye støv på kjøleribbene, finn frem en pinsett e.l. og pirk det ut ;).

 

Kjører du stock vifter (slike som fulgte med pcen), eller har du byttet dem ut med nye?

Stock har en tendens til å ha dårlig ytelse ved langvarig last over CPU og GPU :thumbdown:

Lenke til kommentar

vel, jeg har funnet ut at jeg har lyst til å kjøpe VISTA lisens, og i samme sleng oppgradere til 3ghz CPU sånt at jeg får 1ghz mer i forhold til idag samt 2gb mer ram...må jo liksom ha litt snack til AMD FASN8/AM3 kommer ut.

 

Uansett, vis jeg da kjøper dette, får håpe det hjelper noe da...

 

 

Møøø

Rosewell

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...