Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Får kun varmluft i kupeen


oro2

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem med luften som blåses inn i kupeen. Bilen er en BMW 316i 97 modell (E36).

 

Systemet har 3 forskjellige instillinger for hvor luften skal komme ut. Hvis jeg velger at den skal blåse ut under vinduene tar det mye kortere tid før luften blir varm (etter at jeg startet med kald motor). Hvis jeg velger at den skal blåses ut mellom rillene som vender mot sjåfør og pasasjer kan jeg kjøre en lenger, men etterhvert blir luften varm også her. Temperaturinstillingen står selvsagt hele tiden helt på den kaldeste innstillingen.

 

Jeg vet ikke helt hva problemet kan skyldes, men jeg kan nevne at på ca samme tid som problemet oppstod var det et tre ved parkeringsplassen som drysset masse visne blader ned på panseret og frontruten. Kan det ha tettet noe for der kaldluften kommer inn?

 

Setter pris på tips som kan hjelpe meg. Er litt kjipt å måtte åpne vinduene hele tiden, spesielt i regnvær.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje wire-overføringen fra temperaturreguleringsspaken har røket eller løsnet? På de fleste biler er det en kran som stenger for vannet gjennom varmeapparatet når du skrur av varmen, så om et spjeld skulle ha satt seg fast burde det likevel ikke bli varmt, ihvertfall ikke veldig varmt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...