Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg sover kanskje for mye?


SisteBert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Jeg kan sove i seksten timen i strekk hvis ingen forstyrrer meg. Merker ikke noen spesielle problemer som følge av det. For å svare på spørsmålet ditt, så vil jeg påsta at over tolv timer er mye for folk over seksten år.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Leste en artikkel engang som het "La tenåringen sove". Stod at skolen burde begynne litt lengre utpå formiddagen da den første skoletimen ga lite produktivitet.

 

Du trenger mye søvn i den alderen , men 12-14 timer syns jeg er mye. Det at det kan gå to døgn uten søvn må vel bety at noe er ubalanse mht til sovingen ? Psykisk oppstemthet ev. problemer kan forstyrre en god søvn.

 

Det sies at de timene man sover før midnatt er de viktigste. Legger man seg veldig seint, kan man sove vanvittig mye lengre. Tror det er viktig at du legger et godt grunnlag for søvnvaner, men sov mye med god samvittighet - dog alt har sin grense.

Lenke til kommentar

Jeg sover rundt 7-8 timer til vanlig, våkner naturlig. Legger meg i 1-2 tida, men når jeg får den nye laptopen min så blir jeg nok å legge meg et par timer senere...

 

Jeg klarer rett og slett ikke å sove forbi 11-12 tida, føles ut som hele dagen blir bortkastet. Jeg blir rett og slett sur hvis jeg våkner sent på dagen.

 

Vil si at 12-14 timer er ganske mye for meg.

Lenke til kommentar
Jeg sover rundt 7-8 timer til vanlig, våkner naturlig. Legger meg i 1-2 tida, men når jeg får den nye laptopen min så blir jeg nok å legge meg et par timer senere...

 

Jeg klarer rett og slett ikke å sove forbi 11-12 tida, føles ut som hele dagen blir bortkastet. Jeg blir rett og slett sur hvis jeg våkner sent på dagen.

 

Vil si at 12-14 timer er ganske mye for meg.

8932906[/snapback]

Er enig med at dagen blir litt bortkastet.

Står jeg opp 7 på en fridag, varer dagen så mye lenger.

Lenke til kommentar

Hva tror dere folk gjorde før menneskeheten oppfant elektrisitet, stearinlys, oljelamper og div. Det var ikke mye lys dem hadde da, og gav lite produktivitet for dem deretter, ingen kunne jobbe noe særlig i mørket. Så jeg tror at det er menneskelig og naturlig at man skal legge seg ganske tidlig på kvelden for så å stå opp straks sola er så mye oppe at hanen galer.

Lenke til kommentar

Selv så sover jeg gjerne rundt 12 timer i helgene, men jeg ser på det som en måte å ta igjen søvn etter hverdageene, siden jeg da kun sover 6 timer hver natt.

 

kunne gjerne ha sover 12 timer hver dag en stund, men etter hvert så ville det blitt for mye, og jeg hadde balansert ut sovingen til et sted rundt 8 timer.

 

kan det være at dette er "problemet" ditt? at du tar igjen søvn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...