Gå til innhold

Hvilke Telenor-abbonement kan man bytte fra / til?


Anbefalte innlegg

Er man bundet til et abbonement hos Telenor så er man faktisk ikke helt bundet,

det er enkelte abbonement man kan bytte til allikevel..

 

En generell oppfatning er at man kan bytte til et abbonement

som har høyere månedspris.

 

Det kan jeg motbevise:

Jeg vet at hvis en har bundet seg til djuice nonstop kan man bytte til

Fri120, FriTid, Superminutt.

Dette vet jeg fordi jeg logget inn og sjekket via telenormobil.no.

 

Jeg har planer om å lage en liste over hvilke abbonement man kan bytte fra og til.

Listen er ikke så lang, så derfor trenger jeg deres hjelp.

Vennligst ikke svar hvis dere ikke har tilgang på informasjonen nå

eller ikke husker helt sikkert.

 

Fra djuice nonstop (299) til...

- Fri120 (229)

- FriTid (299)

- Superminutt (139)

(sjekket på telenormobil.no 22. juni 2007)

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan kun bytte til abonnement som enten har samme månedspris eller høyere hvis du er under bindingstid

8919659[/snapback]

Det er denne oppfatningen de fleste har.

 

Hvordan forklarer du at djuice nonstop med 299 kr i månedspris kan bytte til Fri120 (229 kr), FriTid (299 kr), og Superminutt (139 kr) som alle har lavere månedspris?

 

Redigerer førsteinlegget jeg

Lenke til kommentar
Du kan kun bytte til abonnement som enten har samme månedspris eller høyere hvis du er under bindingstid

8919659[/snapback]

Det er denne oppfatningen de fleste har.

 

Hvordan forklarer du at djuice nonstop med 299 kr i månedspris kan bytte til Fri120 (229 kr), FriTid (299 kr), og Superminutt (139 kr) som alle har lavere månedspris?

 

Redigerer førsteinlegget jeg

8919734[/snapback]

 

så du kan altså kjøpe en subsidiert, billig mobil med dyrt abonnement, så bytte abonnement som har billigere månedspris. Dette må vel telenor tape penger på? Jeg sjekket selv, og man kan bytte til billigere abonnement selv om man er under bindingstid.

Lenke til kommentar
Du kan kun bytte til abonnement som enten har samme månedspris eller høyere hvis du er under bindingstid

8919659[/snapback]

Det er denne oppfatningen de fleste har.

 

Hvordan forklarer du at djuice nonstop med 299 kr i månedspris kan bytte til Fri120 (229 kr), FriTid (299 kr), og Superminutt (139 kr) som alle har lavere månedspris?

 

Redigerer førsteinlegget jeg

8919734[/snapback]

 

så du kan altså kjøpe en subsidiert, billig mobil med dyrt abonnement, så bytte abonnement som har billigere månedspris. Dette må vel telenor tape penger på? Jeg sjekket selv, og man kan bytte til billigere abonnement selv om man er under bindingstid.

8920471[/snapback]

 

Grunnen er at man kan skifte til abonnement til rimeligere månedspris er såvidt meg bekjent at eksempelvis djuice nonstop gir like mye subsidiering ved 12 mnd binding som telenor superminutt.

Lenke til kommentar

Saken her er at Telenor oppererer med abonnementsklasser. Der man fritt kan bytte mellom abonnementene innen bindingstiden. Man kan også bytte oppover til klassen over.

 

Klassene er ikke delt opp etter månedspris men etter hvor mye fratrekk du kan få på en fratrekksbinding.

 

Gruppe 1: Superminutt, FriTid, Fri120 og djuice Nonstop får du 1500kr i fratrekk på.

 

Gruppe 2: Fri60 og djuice control får du 1000kr i fratrekk på.

 

Gruppe 3: Fri20 og djuice magnum får du 500kr i fratrekk på.

 

Mao. du kan bytte fra Gruppe 3 til Gruppe 1 og 2

Fra gruppe 2 til 1 uteb bindingsbrudd.

Lenke til kommentar

Takk for info Nazgrel, hvor har du dette fra?

Jobber du i Telenor eller hos en Telenor-forhandler?

 

Hvis man oppgraderer fra gruppe 2 til gruppe 1,

står man da fritt til å gå ned igjen til gruppe 2?

 

Vil dette si at man kan velge en mobil med Superminutt,

som gir mer rabatt på mobiltelefon,

også senere bytte fra Superminutt til djuice nonstop?

 

EDIT:

Jeg har titta litt på telenormobil.no og det virker som om det

ikke lenger er mulig å få fratrekk på fakturaen når man bestiller

nytt abbonement via internett.

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar

Jobber ikke i Telenor nei, men har styrt litt med ting som dette så har litt oversikt ;)

 

Skal ikke være noe problem å bytte tilbake til orginalt abn.

 

Og ja, du kan bytte fra superminutt til nonstop uten problem.

Endret av Nazgrel
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Er som sagt ikke subsidieringen av telefoner men summen på den den tilgjengelige fratrekksbindingen som bestemmer vilken gruppe abonnementet ligger i og hvilke abonnement du kan bytte til.

 

Subsidieringen av telefoner bestemmes vel sannsynelig vis etter vilke abonnementer telenor ønsker å selge mest av akkurat nå.

 

BeachDumb: Det skal ikke være noe problem nei.

Lenke til kommentar

Korleis finn du ut kva for abonnement du kan byte til og ikkje? Får du noko slags feilmelding dersom det ikkje går p.g.a. binding? Har sjølv magnum-abonnement, men får opp heile lista inkludert frifiks og diverse kontant-abonnement dersom eg vel "endre abonnement". Eg har aldri prøvd å klikke meg vidare, sidan eg ikkje er interessert i å bli belasta gebyr for brot på bindingstida.

Lenke til kommentar

Har også mobilt breiband (fri internett) til 249 kr/mnd. med binding. Får også der opp heile lista, inkl. kontantabonnement. Hadde det vore så enkelt, hadde det berre vore å endre til kontant på flekken, og så skaffe seg netcom connect fritid. Så enkelt er det garantert ikkje.

 

Mobilt breiband kan ein også ha som tilleggsteneste, men ikkje saman med kontantabonnement. Så dersom det berre er telefoniabonnementet (Privat+ dataabonnement) som vert endra, så er det uansett tull at det kan endrast til kontant utan å bryte bindingstida på fri internett. Så den lista eg får opp, seier meg framleis ingen ting.

Lenke til kommentar

Ser no at ein må klikke på kvar einskild lenke, før ein får valet om ein vil endre abonnementet, og at ein først då får opp infoen om det evt. blir brot på bindingsavtalen. Magnum-abonnementet kan t.d. endrast til fri20, men ikkje frifiks. Friinternett kan endrast til det meste, men ikkje til fri20. Ynskjer ein å endre til kontant, må ein kontakte kundesørvis for begge abonnementa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...