Gå til innhold

Suger Dataskjermen min.? eller må jeg skaffe ny..


Anbefalte innlegg

I de siste månedene har dataskjermen min oppført seg rart.. den driver å blinker hele tiden når jeg er inne i spill (akuratt som om den slår seg av/på veldig fort) aner ikke hva slags type det er bortsett fra :Hansol eller hvor gammel den er (fikk den brukt i fjor sommer) jeg trenger råd!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edit: la til bilder... :hmm:

Endret av mantorkel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den blinker helt tilfeldig, f.eks. når du helt enkelt har den på skrivebordet, da kan det være skjermen ja :) Men da kan det også være selve kabelen. Verdt å bytte kabel før du bytter skjerm, kan spare deg for noen kroner og mye bæring ;)

 

Hvis det er kun spill ville jeg undersøkt skjermen på en annen maskin, eventuelt på skrivebordet i samme oppløsning+Hz, ettersom spill "pusher" skjermkortet mens her er det selve skjermen du må teste. Det kan f.eks. være skjermkortet har fått en skade, og at dette kun vises når du spiller og kortet blir belastet.

Lenke til kommentar

hehe, Hansol? god gammel crt-skjerm? hørtes ut som om den kan kastes til fordel for en søt 20" lcd.. så blir det litt plass på skrivebordet igjen..

veit ikke hva som er galt med den, har aldri hørt om sånne symptomer, men personlig syns jeg de tar litt for mye plass.. og 2500-3500kr for ny skjerm er det sikkert verdt.. det er uhvertfall min mening om saken..

Lenke til kommentar

Hadde faktisk liknende symptoner selv på en annen skjerm, den gikk rett inn til service. Holdt på å få sjokk når det skjedde, du sitter der konsentrert i spillverdenen med hodet omtrent inni boksen og plutselig BLINKER skjermen forran hele periferien :)

Lenke til kommentar

offtopic:

 

Hvis det finnes maskiner som suger - er det rart hw.no ikke har skrevet om dem...

 

 

ONtopic:

Forstyrrelser i skjermbildet kan være flere ting, kabel har vært nevnt, men også varme. Har du kikket inn i PCn og sette etter støv og lignende på viftene ?

Lenke til kommentar
offtopic:

 

Hvis det finnes maskiner som suger - er det rart hw.no ikke har skrevet om dem...

 

 

ONtopic:

Forstyrrelser i skjermbildet kan være flere ting, kabel har vært nevnt, men også varme. Har du kikket inn i PCn og sette etter støv og lignende på viftene ?

8920190[/snapback]

 

Noen som har en idè hvor jeg kan skaffe en slik kabel?:p med kvalitet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...